Miko Verno

Kuukauden kuva - syyskuu 2012

27 viestiä aiheessa

"Tämän aiheen tarkoituksena on kerätä otsikossa mainitulta kuukaudelta kuvaajan mielestä hänen paras kuvansa.

Toivon, että kuvamäärä per kuvaaja pysyisi yhdessä. Näin kuvaajan on itse ensin mietittävä mikä on hänen mielestään paras kuva ja miksi. On myös erittäin toivottavaa, että kuvaaja kertoo kuvan laittamisen yhteydessä, mikä kuvasta tekee hänelle erikoisen. Tätä kautta toivon, että saamme nähtäväksi huikeita ilmailuaiheisia kuvia, jotka eivät aina ole samasta muotista veistettyjä. Kukin kuvaaja itse määrittelee sen, mikä tekee kuvasta kuukauden parhaan.

Samassa yhteydessä on varmasti hyvä mainita kuvasta joitain valotukseen liittyviä tietoja, kuten valotusaika ja aukko, miksei enemmänkin."

:) @EFOU

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Tämän aiheen tarkoituksena on kerätä otsikossa mainitulta kuukaudelta kuvaajan mielestä hänen paras kuvansa.

Nyt on pakko sanoa että en ole ihan varma onko tämä minun ottama  :-[ Mutta pulkkaa ainakin ajoin ja kamera on minun  ;D

Valinta oli vaikea mutta kaikki meni samasta kohdasta, joten joko minun tai oikean puolen Antin ottama kuva.

S

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On myös erittäin toivottavaa, että kuvaaja kertoo kuvan laittamisen yhteydessä, mikä kuvasta tekee hänelle erikoisen.

Jotenkin huvittavaa että ketjun aloittaja kirjoittaa tällaisen kommentin jälkeen omaan kuvaansa vain tekstin "@EFOU" ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotenkin huvittavaa että ketjun aloittaja kirjoittaa tällaisen kommentin jälkeen omaan kuvaansa vain tekstin "@EFOU" ;)

Samaa olin tulossa kommentoimaan..

Toivon, että kuvamäärä per kuvaaja pysyisi yhdessä. Näin kuvaajan on itse ensin mietittävä mikä on hänen mielestään paras kuva ja miksi. On myös erittäin toivottavaa, että kuvaaja kertoo kuvan laittamisen yhteydessä, mikä kuvasta tekee hänelle erikoisen.

Samassa yhteydessä on varmasti hyvä mainita kuvasta joitain valotukseen liittyviä tietoja, kuten valotusaika ja aukko, miksei enemmänkin."

Kertokaas kumpikin niin saadaan vähän tarinaa tähänkin ketjuun :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa olin tulossa kommentoimaan.. Kertokaas kumpikin niin saadaan vähän tarinaa tähänkin ketjuun :P

Sorry, tuo komentointi jäi huomaamatta.

Tuossa siis tulossa kotiin kahdenviikon reissulta, efhf - efhf... koneena PYW. Matkalla käytiin ympäri eurooppaa, välimerellä ja sieltä kotiin, kuvassa viron/suomen välissä kotia kohti. Siitä mentiin efhk 22l josta sitten vfr malmille ja kotiin. Fiilis oli tosi makea kun oltiin melkein kotona.

S

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä kuvassa tulee itselle jotenkin näkyviin se kehittyminen valokuvauksessa sekä kuvanlaatu (ei ole parasta mahdollista, mutta) mitä oon yrittänyt jo pidempää saada. KUva myös on vain sellainen jota itse jäin selatessa katsomaan pidempään.  :) Tosin nyt tuli terävyyttä pikkuisen liikaa.

ISO100 96mm f/4.0 1/500sek

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä siksi, kun ei ole liiemmin tullut syyskuussa kuvailtua... Tämä kumminkin yksi parhaista.

Jetflite OH-FLM Challenger 305

EDIT/Kuva vaihdettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten voi olla noin kierosilmäinen lentokone?

Face like Mongolian. Hieno kuva, mutta terävyys alue jäänyt lähinnä keulaan :) Vai onko sitten edessä rullannut joku toinen mistä väreily pilaisi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Face like Mongolian. Hieno kuva, mutta terävyys alue jäänyt lähinnä keulaan :) Vai onko sitten edessä rullannut joku toinen mistä väreily pilaisi?

Oli siinä Balticin B737 platalla samaan aikaan moottorit käynnissä, mutta tuskin vaikutti asiaan... Oli sen verran reilusti oikella puolella tätä Challengeria.

E/ Vaihdon kuvan toiseen, joka IMO vähän terävämpi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa olin tulossa kommentoimaan.. Kertokaas kumpikin niin saadaan vähän tarinaa tähänkin ketjuun :P

Nämä mestarit ja kommentoijat (Joonas ja Marcus) jos voisi myös näytää kuvia(nsa) ?

Taas tulee juttua mutta missä kuvat ?

S

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nonniih, laitetaan tähänkin aihealueeseen jotein itseltäni. Itse valitsin Ural Airlinesin VQ-BBQ:n laskun Turkuun 13.9. Tietystihän uusi tuttavuus oli hieno, mutta se ei ollut tässä pääkriteerinä. Parasta koko Ural Airlinesin episodissa oli kokonaisuus.

Katsoin 12.9 n. klo 2300 varmuuden vuoksi Turun lentoaikataulut läpi. "Eipä sieltä mitään erikoisempaa tule, mutta varmistetaampa nyt kuitenkin, kun huomenna alkaakin opiskelu vasta 0940" ajattelin itsekseni. Huomatessani oudon lennon Moskovasta saapuvaksi seuraavana aamuna klo 0805 aikoihin, oli hämmästykseni suuri. Heti ilmoitus Heikille. Hän ei päässyt seuraavana aamuna kentälle aikaisen kouluaamunsa takia. Seuraavaksi viestiä foorumille  8)

Itse kuitenkin heräsin 2 tuntia normaalia aikasemmin ja raahasin ahterini kentän laidalle. Kuuntelin ATISta ja varmistin, että RWY 26 oli käytössä. Kuuntelin taajuutta ja hermostus kasvoi, kun kone näytti tulevan vasta 0900. Kuitenkin loppujenlopuksi jaksolle täräytti kovalla venäjän aksentilla iloisen ja hassun kuuloinen lentäjä: "This is Sverdlovsk air XXXX, good morning". Kuului lennonjohtajakin saavan kunnon naurut lentäjien puheista.

Lopulta klo 0907 kone otti touchdownin, mutta ei minkä tahansa sellaisen, vaan perinteisen, venäläisen, pomppuisen laskun. Teki touchdownsauhut kolmesti, eikä lasku näyttänyt muutenkaan kovin silkkiseltä. Äänet tuossa bussissa olivat kovin erikoiset. Ei kyllä kovinkaan terveeltä kuulostanut. Kone kennolle ja sitten äkkiä kouluun  :P Niin ja se kuva :D

1/125 sek., f/ 6.3, ISO 100, 70-200mm @144mm.

P.S. Siinä "vähän" tarinaa sitä kaipaaville  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nämä mestarit ja kommentoijat (Joonas ja Marcus) jos voisi myös näytää kuvia(nsa) ?

Taas tulee juttua mutta missä kuvat ?

S

Kattelin illalla jo sopivia, laitan kuhan pääsen töistä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tais olla syyskuussakin vaan kerta kun kävin kentällä, onneks kohta ajokortti :)

Värit on mun silmään ihan kohillaan, koska nuo puut on senverran värikkäinä tuola taustalla.

ISO 200, 114mm, f/10, 1/80 s.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pannaus minultakin, päivän ainoa tärähtämätön kuva ja siksi kuukauden kuvani. LR:n kirjastoja selatessa huomasi ettei siellä kentän laidalla hirveesti tullut norkoiltua syyskuussa..

F16, 1/50sec, ISO100 ja -1/3EV

7992644242_83b6ee533a_c.jpg

1024px

/J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä oma kuukauden kuvani. Ei mitään sen ihmeempiä perusteluja, pidän vain tästä kuvakulmasta.

ISO100, f/8.0, 1/500s, @400mm

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

airBalticin lähtöpyörityksen taustaa koristaa valoillaan Saab 2000 Tukholmasta

ISO 100, f11, 30 s.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pour le Mérite Hunter - Blauer Max Jäger

Canon EOS60D, f/16, 1/160, ISO 250, +0.3, 285 mm (Canon 100-400L IS USM)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaaha, menisiköhän tämä "skaala" tällä foorumilla elikkäs porvoolainen F-16 rullaamassa lennolta tankaamaan ja takaisin taivaalle. Kone taitanee olla kentän neljäs vieraileva rc-jetti. Tapahtuma paikkana EFKY 29.9.2012 illansuulla. Kalustona Canon 7D, Sigma 120-400/ ISO400/ 232mm/ f5.6/ 1/250s.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla