Juha Paulavuo

SAS kiristää vyötä entisestään

9 viestiä aiheessa

SAS jatkaa kululeikkauksien tiellä nostaakseen yhtiön heikkoa kannattavuutta. SAS:n liiketoiminta on ollut tappiolla jo vuosikaudet. Vuositasolla tulosta on tullut viimeksi vuonna 2007. SAS:n osake painui 5,8 prosentin laskuun, kun yhtiön sijoittajasuhdejohtaja Sture Stoelen totesi lisäleikkausten olevan tarpeen, vaikka säästöohjelma onkin tuottanut tuloksia.

 

SAS:n pääjohtaja Rickard Gustafson kertoi elokuussa, ettei uusia henkilöstövähennyksiä voida sulkea pois. Yhtiö on jo antanut lähtöpassit noin 300 toimistotyöntekijälle. Lentoyhtiötä painaa myös eläkkeitä koskevat neuvottelut ammattiliittojen kanssa. Mikäli uusista eläke-ehdoista ei päästä sopuun, SAS joutuu kirjaamaan jopa 12 miljardin kruunun eli 1,4 miljardin euron tappion pääoman arvonalennuksena. SAS yrittää edelleen löytää ostajaa maatoiminnoilleen, joka työllistää noin 6 000 työntekijää. Lentoyhtiö saattaa myös joutua keräämään uutta pääomaa osakeannin kautta.

 

taloussanomat

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Lentoyhtiö saattaa myös joutua keräämään uutta pääomaa osakeannin kautta.

 

Vai pitäisikö vaan antaa mennä. Vuosia kestänyttä saattohoitoa ei kannata enää pitkittää. Töpseli irti ja luonto huolehtii lopusta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai pitäisikö vaan antaa mennä. Vuosia kestänyttä saattohoitoa ei kannata enää pitkittää. Töpseli irti ja luonto huolehtii lopusta.

 

Saattaisi toimia myös Finnairin suhteen, vai  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarvitseeko Finnair pääomitusta?

 

Finnair tarvitsee johdon jolla on jotain hajua siitä miten luodaan sellainen matkustuskokemus että ihmiset (muutkin kuin Mannikainen) oikeasti haluavat lentää Finnairilla ja tulla takaisin lentääkseen lisää.

 

Pieni vinkki: nykyinen tuote on hyvin kaukana siitä ja yhä kauemmaksi ollaan lipumassa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mun viimeinen lentoni oli Finnairilla juuri ennen kuin aloittivat maksullisen paikkavarauksen. Siitä lähtien, joku 30 lentoa ja kaikki SASilla.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Otsikon mukaan ketjun aihe on SAS:n vyönkiristys ja nyt ollaan jo paikanvarauksessa Finnairilla.  ::)

 

Eikö näille palveluille ja niiden puutteille ole tusinoittain valmiita ketjuja olemassa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Otsikon mukaan ketjun aihe on SAS:n vyönkiristys ja nyt ollaan jo paikanvarauksessa Finnairilla.  ::)

 

Eikö näille palveluille ja niiden puutteille ole tusinoittain valmiita ketjuja olemassa?

 

Kysymys johtaa toiseen jne.. Eikös se ole keskustelufoorumin tarkoitus? Kenties ei, mutta ainakin kaukaisesti sivutetaan aihetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan noita. SAS kiristää vyötään ja keskustelu rönsyää. Ei liene suurempi ongelma, itseäni ei juuri häiritse. Muuuutta ainahan sitä voi jättää lukematta jos alkaa vanne kiristämään päätä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään