Jari Lindevall

Ultra talviteloille

10 viestiä aiheessa

Mitä pitää ottaa huomioon kun Ultra jää talviteloille??.

-vaihdetaan öljyt + suodatin, tulpat tarvittaessa

-puhdistetaan ilmansuodatin K&N, (pesu + uudelleen öljyäminen).

-pakkasnesteet vaihtoon

-kosteuden poisto ?? ns. kosteudensyöjä (veneosastolta) kabiiniin.

-voidellaan lukot,kuomun saranat/liukukiskot, siivekkeidensaranat teflon tai lithium spraylla ennen pesua ja vahausta.

 

Mutta kuinkas bensat ????, käykö loppukäyttö 4t-pienkonebensalla vai jätetäänkö normi 98E:t tankkiin/ tankkeihin???. :P

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla halvin kosteudensyöjä tuo kissanhiekka, sitähän taitavat monet veneilijät ja karavaanarit käyttää. Yks juttu tiätysti on että pitää lämpösessä hallissa, nin kosteus saadaan pidettyä helpommin tasaisena.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

  Laita sinne jalkatilaan 25w roikkalamppu palamaan 24H,tai joku minilämpöpatteri,vaikkapa sitten sen hiekan lisäksi.Enkä ymmärrä mitäs tuolla pensan laadulla olis merkitystä,voisin kokeilla vaikka 2T pensaa,jos mulla olis tuo säilytys. 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta kuinkas bensat ????, käykö loppukäyttö 4t-pienkonebensalla vai jätetäänkö normi 98E:t tankkiin/ tankkeihin???. :P

 

100LL säilyvyys on ainakin omassa käytössäni viimeisen kymmenen vuoden ajalta osoittautunut lyömättömäksi, niin lentokoneessa, kuin veneessä. Veneeseen jätin vuosia sitten yhdeksi talveksi 98E:t tankkiin - ja keväällä oli kohokammioissa sellaista mukavaa vihertävänharmaata haihtumisjätettä, jollaista en ole tavannut satalällyn kanssa kertaakaan. Molemmat vehkeet säilötään hallissa - tosin kylmässä, ja kabiinissa minilämpöpatteri.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

kausilaitteissa on aika suurikin ongelma tuo bensiinin hartsiintuminen. se ilmenee juuri saulin kertomana vihreänä töhnänä kohokammion seinämillä ja neulaventtiilissä. sitä ei kokeukseni mukaan oikein liuotakaan mikään, vaan se on mekaanisesti sieltä poistettava. aiheuttaa mm. kaaasarin tulvimista (neulaventtili takertelee) ja seoksen laihenemista (pienentää suuttimen läpimittaa)

ehdottomasti pienkonebensaa ruiskutuslaitteiden/kaasarin sisään ennen talviseisokkia. tai on niitä olemassa vartavasten tehtyjä aineitakin bensansekaan lisättäväksi, jos jää seisontaan.

"ennenvanhaan" bensat ei vanhentuneet/hartsiintuneet, mutta nää nykybensat on siinäkin mielessä huonompia.... :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Veneeseen jätin vuosia sitten yhdeksi talveksi 98E:t tankkiin - ja keväällä oli kohokammioissa sellaista mukavaa vihertävänharmaata haihtumisjätettä, jollaista en ole tavannut satalällyn kanssa kertaakaan. Molemmat vehkeet säilötään hallissa - tosin kylmässä, ja kabiinissa minilämpöpatteri.

 

Veneeseen käytän polttoaineen stabilaattoria (esim. Yamalube Stabilizer). Sillä talvehtii kylmässä hallissa hyvin kunhan pyörittää moottoria stabilaattorin laiton jälkeen tovin. Eikös se kävisi muihinkin laitteisiin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Veneeseen käytän polttoaineen stabilaattoria (esim. Yamalube Stabilizer). Sillä talvehtii kylmässä hallissa hyvin kunhan pyörittää moottoria stabilaattorin laiton jälkeen tovin. Eikös se kävisi muihinkin laitteisiin?

 

Tulin siihen tulokseen että juotan rotaxille 4T-pienkone bensaa talviunille vaipuessaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö Rotaxin käyttöopuksesta löytyisi mitään kättä pidempää talvisäilytykseen? Johan noiden veneidenkin moottorien oppaista löytyy kaikenlaista ohjetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään