Aki Pajunen

Antalyassa kärysi 737-800 14.10.12

7 viestiä aiheessa

Keltainen lehdistö tietää kertoa seuraavaa:

 

Norjalaisturisteja kuljettanut lentokone liekehti Turkin Antalyassa varhain sunnuntaiaamuna. Koneessa oli 189 ihmistä.

 

Norjaan lähdössä ollut lentokone on syttynyt tuleen varhain sunnuntaiaamuna Turkin Antalyassa. Tilauslennolla oli kymmeniä norjalaisturisteja.

 

Norjalaislehtien mukaan jopa 27 matkustajaa joutui sairaalaan. Matkatoimisto Deturin mukaan suurin osa matkustajista loukkaantui kaaokseksi muuttuneen pelastautumisen aikana.

 

Silminnäkijöiden mukaan lentokoneessa oli syntynyt paniikki, kun matkustajat olivat nähneet liekkejä ohjaamossa. Ihmiset olivat avanneet hätäuloskäyntejä ja hypänneet siiviltä maahan loukaten jalkojaan. Liukumäkiä ei ilmeisesti laukaistu.

 

Vuonna 2009 valmistuneessa Boeing 737-800 -koneessa oli miehistö mukaan lukien yhteensä 189 ihmistä.

 

Matkanjärjestäjän mukaan palomiehet olivat paikalla minuuteissa.

 

Lähde: VG

 

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012101416199674_ul.shtml

 

 

 

Suurin ongelma siis syntynyt kun turret keksineet evakuoida itsensä, miehistön toiminnasta ei tämän artikkelin pohjalta tietoa.

 

 

Edit: Corendon Airlines kyseessä

 

Lisää aiheesta: http://boarding.no/art.asp?id=51431

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmiset olivat avanneet hätäuloskäyntejä ja hypänneet siiviltä maahan loukaten jalkojaan. Liukumäkiä ei ilmeisesti laukaistu.

 

Mutta eihän 737:ssa ole wing exiteistä liukumäkiä vaan "liukumäki" on laipat kun ovat alhaalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jossain toisessa uutisessa mainittiin matkustamohenkilökunnan pyytäneen matkustajia istuutumaan alas, mutta siinä vaiheessa kun liekit löivät matkustamoon matkustajat panikoivat ja painoivat omia menojaan ulos koneesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin Aviation Herald'n mukaan kapteeni aloitti evakuonnin, mikä nyt tuntuukin ainoalta järjelliseltä ratkaisulta, jos tosiaan jo liekkejä tunkee matkustamoon.

 

Syystä tai toisesta laipat ovat ilmeisesti olleet T/O asennossa, jolloin turvallinen poistuminen siiven päältä ei ole mahdollista.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään