Rolf Niemi

Kansion poisto Win7

6 viestiä aiheessa

Kohtasin oudon ennen vastaan tulemattoman ongelman eilen. Asensin RealAirin Citabria, Decathlon & Scout 2007 paketin FSX:ään. Luin asennuspolun hieman huolimattomasti, joka minun tapauksessani on E:\Flight Simulator X.

RealAir asensi paketin kuitenkin polkuun E:\Flight Simulator tehden siinä samalla kansion nimeltään Flight Simulator. Huomattuani erheen menin ja poistin asennuksen Ohjauspaneelin kautta jonka jälkeen tyhjensin lopun em. kansiosta ja sitten yritin poistaa sen, mutta ei onnistu. Saan nimittäin seuraavan viestin:

Tätä kohdetta ei löytynyt.

Se ei enää sijaitse kohteessa E:\. Tarkista kohteen sijainti ja yritä uudelleen.

Flight Simulator

Luomispäivä 13.10.2012  16:19

Tuo on erittäin häiritsevä kansio, koska se nököttää tuon varsinaisen simukansion yläpuolella. Ajoin muuten tuon Flight1:n rekisteri-fixin, jolloin uusi asenneuskerta löysi itse oikean polun.

Olisiko jollain tietoa asian korjaamiseksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisi ehkä kannattanut putsata myös rekisteri kaikista ohjelman merkinnöistä ennen uudelleenasennusta. Muistelen aikoinaan poistaessani F-Securen virustutkaa törmänneeni samantapaiseen ongelmaan. Sain kaikki kansiot pois vasta poistettuani manuaalisesti joka ikisen merkinnän rekisteristä, joka viittasi F-Secureen. Sain ohjeen niiden tuesta.

Minä yrittäisin nimetä sen kansion uudelleen ja poistaa sitten. Jos ei onnaa, tekisin toisen järjestäjänvalvojan tunnuksen, jos ajat sitä simua järkkärinä, ja ottaisin sitten kansion hallintaan (omistukseen) ja yrittäisin sen jälkeen nimetä sen uudelleen tai/ja poistaa sen. Ja sitten tietenkin lopuksi CCleneria peliin, mutta tämänhän sinä jo tiesikin? Jos tämäkään ei toimi, niin ehkä sitten pätee vain tuo hankala ensin kertomani menetelmä.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo - kiitosta vaan, mutta en voi tehdä kyseiselle kansiolle yhtään mitään - en siirtää, en nimetä uudelleen enkä poistaa, sillä kuten viestissäni lukee - kohdetta ei löydy. RealAirin luoman alikansion pystyin vielä poistamaan, mutta siihen se sitten tyssäsi. Eilen oletin vielä, että pelkkä uudelleen käynnistys tuo avun, mutta ei.

En ole koskaan törmännyt vastaavaan ongelmaa ja siksi ei edes pieneen mieleen tullut mennä tyhjentelemään rekisteriä ennen konepaketin uudelleen asennusta. Jos noin joskus käynyt (väärä asennuspolku), niin kansion poisto on kyllä tähän mennessä sujunut ilman tuskaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanon tämän vielä, vaikka oletankin sinun olevan hyvin tietoinen asiasta. Kannattaa olla erityisen varovainen sitä rekisteriä leikellessä! Olet varmaan jo kokeillutkin CCleaneria tai vastaavaa. Jos et ole, niin ainakin niitä kannattaa koettaa ensin. Ne ovat vähän turvallisempia.

Pekka

Edit: Ehkä kannattaisi myös kysyä neuvoa sen asentamasi softan tuesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei rekisterin kanssa ole mitään ongelmia - sen kanssa olen sinut enkä poista sieltä koskaan mitään sellaista, josta en tiedä. Kävin tuon rekisterin läpi eikä sieltä löytynyt mitään sellaista, mikä sinne ei kuulu. Uuden asennuksen jäljiltä asennettuja ohjelmia on melko vähän, joten tarkistus oli helppo.

Kyllä tähän varmasti on olemassa jokin kikkakolmonen ilman siivoiluja jollain spesiaaliohjelmalla ja jos ei apua löydy, niin lojukoon tuolla. Tietysti tyhjästä ei mitään voi poistaa, joten se pitäisi saada jotenkin aktiiviseksi - hmmm...

EDIT.

Heillä ei omaa foorumia ja posti heille ei tunnu kulkevan kuin yhteen suuntaa nimim. kokemusta on, mutta onhan aina AVSIM, jota itse suosittelen yhdelle jos toisellekkin  ;D mutta odottelen vielä, jos joku täällä tietäisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin - voin jakaa tempun kanssanne ja kertoa hyvin yksinkertaisen tavan toimia, joka toimi ainakin tässä minun tapauksessani. Kokeilin ensin yhtä Win 7:lle sopivaa poisto-ohjelmaa IObit ilman tulosta. Pähkäilin hetken kunnes Ahaa-lamppu syttyi vintissä ja päätin siirtyä vikasietotilaan. Okei - tässä tilassa siirryin E-asemalle eikä siellä näkynyt tuota aloituksessa mainittua pirun kansiota, joten ihmetellen ja kiroillen käynnistin tietokoneen uudelleen ja menin tämän jälkeen tutkimaan tilannetta samaiselle E-asemalle ja kas - ei sitä näkynyt nytkään, joten asia ratkesi  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään