Jaakko Rissanen

Salainen lasti: Maailman vaarallisimmat salakuljettajat

8 viestiä aiheessa

Syyskuun 2012 Valittuja Paloja lukiessani silmiini osui artikkeli Aavelennot, joka on pätkä otsikon mukaisesta kirjasta.

 

"Kun Neuvostoliitto romahti vuonna 1991, satoja riskeihin tottuneita lentomiehistöjä lähti maailmalle. Heillä on omat rahtikoneet ja he ovat valmiita lentämään minne tahansa ja kuljettamaan mitä tahansa, kunhan palkkio on kohdillaan."

 

Juttu herätti mielenkiintoni - onko tällaisten, harmaalla alueella tai suoraan lain väärällä puolella lentävien muistelmateoksia koskaan julkaistu? Tai kenties muita, hyviä aiheeseen liittyviä kirjoja?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noista kertova kirja on ihan suomeksi äskettäin julkaistu. muistaakseni nimellä "Maailman vaarallisimmat  salakuljettajat." Kirjoittaja tarkoituksellisesti peittelee todellisia nimiä ja paikkoja. On kuitenkin kertomansa mukaan ollut monesti näillä lennoilla mukana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
On kuitenkin kertomansa mukaan ollut monesti näillä lennoilla mukana

 

:laugh:

 

Hevosmiesten tietotoimisto. Samoin on valitut palatkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä luulin olevani kerran maailman vaarallisin terroristi. Minulla oli käsimatkatavaralaukussa kinkkusämpylä ja viineri. Olin menossa Tampereelta Ryyniraudalla Malagaan. Turvatarkastuksessa se viineri poistettiin kun siinä oli hilloa, tuota geelimäistä räjähdysainetta, muutama gramma. Se tuhottiin asettamalla se varovasti paperipyyhkeen päällä " herkkien" aineiden astiaan. Kinkkusämpylä meni läpi kun ei siinä ollut margariinia mukana. Toivottavasti se paukkuviineri maistui sille "hoikalle" vartijaleidille.

Ostin sitten kuitenkin terminaalin yläkerran baarista uuden pommin ja söin sen lennolla. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ostin sitten kuitenkin terminaalin yläkerran baarista uuden pommin ja söin sen lennolla. ;D

Onneksi et syönyt papusoppaa, olisi voinut paukkua oikeasti sarjatulella bioaseluokan päästöjä :D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noita "Maatalouskoneita" jne tarvikkeita kulkee aika tavalla Afrikassa että ns kolmannessa maailmassa edelleen. Yleensä on parempi että ei tiedä mitä siellä ruumassa on oikeasti  ;D voi vielä lentäminen alkaa pelottamaan siinä määrin että jää väliin. Olempa kuullut että 727 matkustajakoneellakin olisi olleet penkit täynnä laatikoita matkustajien tilalla ja laatikoiden saattajat toivat AK47 merkkiset kyntökoneensa lipastettuine patruunoineen kaikkineen ohjaamoon säilöön lennon ajaksi. Jälkimmäinen oli kuuleman mukaan myös käytäntö matkustajalennoilla Kongossa vielä pitkälle 2000 luvulle, saatta olla vieläkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa mainitsemassani kirjassa oli paljon uskomattoman tuntuista. Esim venäläisten AN-76-koneissa on salainen kätköpaikka, jossa kätevästi sai vietyä 15 tonnia sotatavaraa ja paluurahtina huumeita. Saattoi senverran olla usein ylipainoakin jännitystä lisäämässä. Lentäjät saivat kohtuullisen korvauksen, mutta olivat enimmäkseen rahattomia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään