Marko Einamo

Kunnallisvaalit

24 viestiä aiheessa

Tuli mieleen että nyt on kaikilla hesassa liikkuvilla hyvä tilaisuus tavata kaupunginvaltuutettuja ja tentata samalla malmin tulevaisuudesta. Parina aamuna on ehdokaita ollut henkilökohtaisesti jakamassa mainoksia työmatkani varrella. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paljonkos ehdokkaista muuten löytyy ilmailijoita läpi Suomen?

Tiedän ainakin Sipoosta, Helsingistä ja Kauhavalta.... Ilmianna kaverisi!! :-)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

onhan se Petteri joo ehdolla, väittäisin iha hyväksi vaihtoehdoksi jolle ääni vois mennä jos äänestäis Helsingissä.

Sipoosta on sitten Virtasen Kimmo, myös taitolentoa harrastava kaveri joka on taitolentotuomarina huipputasoa maailmalla. Jos Sipoossa äänestäis olis mun ääni siellä.

Ja Kauhavalla ääni menis Janhusen Karille.

Mutta mitä ihmettä mä äänestän Porissa.... Siinäpä pulma.

Noni, tuli kavereita ilmiannettua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaska, valintani oli kokoomus, koska sillä on ydinporukka jo valmiiksi neuvottelutaitoista ja sooloilu ei ole oikein rakentavaa yhteisiä asioita hoidettaessa. Aatteeni on enemmän tavallista suomalaista lähempänä, kuin keskiverto persuehdokkaalla. Lisäksi olen päässyt jopa "kunnollisvaalit" blogiin ja hommafoorumillakin minua on nimitelty kokoomusnatsiksi. Jostain syystä myös kaveripiirini enemmistö taitaa olla perussuomalaisia ;)

Kannattaa myös muistaa, että olen ehdolla vain Akaassa ja vain Akaalaiset voi minua äänestää ;) Toivottavasti löydätte sopivan ehdokkaan omalta alueeltanne.

Muistakaa käydä äänestämässä, koska kukkahatut tekee sen varmasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaska, valintani oli kokoomus, koska sillä on ydinporukka jo valmiiksi neuvottelutaitoista ja sooloilu ei ole oikein rakentavaa yhteisiä asioita hoidettaessa. Aatteeni on enemmän tavallista suomalaista lähempänä, kuin keskiverto persuehdokkaalla. Lisäksi olen päässyt jopa "kunnollisvaalit" blogiin ja hommafoorumillakin minua on nimitelty kokoomusnatsiksi. Jostain syystä myös kaveripiirini enemmistö taitaa olla perussuomalaisia ;)

Kannattaa myös muistaa, että olen ehdolla vain Akaassa ja vain Akaalaiset voi minua äänestää ;) Toivottavasti löydätte sopivan ehdokkaan omalta alueeltanne.

Muistakaa käydä äänestämässä, koska kukkahatut tekee sen varmasti.

Mulla on paras kaveri myös Akaalla ehdolla, Kepun listalta Mikko Maijala (jos törmäät vaalitilaisuudessa, niin kerro terveisiä...)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En haluaisi ottaa osaa julkiseen poliittiseen keskusteluun, mutta nyt kun äänestys on jo käynnissä, on syytä tuoda tosiasioita pöydälle. Asiat eivät ole hyvin Malmin lentoaseman osalta sillä perusteella mitä jotkut yksittäiset ehdokkaat vastaavat kyselyihin. Vaalien alla joka puolueesta löytyy joka asiaan kaikki mielipiteet. Toistan: Vaalien alla joka puolueesta löytyy joka asiaan kaikki mielipiteet.

Näin ollen on äärimmäisen tärkeää ymmärtää se, että vaalien jälkeen puolueet äänestävät lähes aina puolueena, eli siis puoluekurista kiinnipitäen. Tuolloin on aivan sama mitä se ehkä läpimennyt riviedustaja tai pahimmassa tapauksessa rannallejäänyt ehdokas on ennen vaaleja lämpimikseen puhunut. Malmin kannalta asiaa selvitettäessä on otettava selvää lähinnä puolueen kannasta asiaan. Vaihtoehtoisesti toki on ok äänestää ehdokasta, joka a) toimii varmasti puolueensa linjasta riippumatta Malmin lentoaseman puolesta JA b) menee varmuudella läpi.

Nyt pelastamalmi-sivujen lukemisen jälkeen voi äkkipäätään äänestää mitä tahansa puoluetta hyvällä omallatunnolla ja samalla efektiivisesti Malmin lentoasemaa vastaan. Taitaapa myös tässä keskustelussa olla kohta suunnilleen koko puoluekenttä edustettuna, Malmin lentoasemaa ja ilmailua suitsuttamassa. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eilen Hullussa jutussa kerrottiin, että politiikka on viihteellistynyt - poliitikoista tehdään viihdejuttuja. Ja että se vaikuttaa ketä äänestetään.

Niin että ripaskavideoita juutuupiin, hopihop!  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vaalien alla joka puolueesta löytyy joka asiaan kaikki mielipiteet.

Tämä pätee muuhunkin  kuin Malmiin - ja tämä on syy miksen vaalikoneisiin usko juurikaan.

Toisaalta puolueen X edustaja joka ajaa asiaa Y saa paremmin ajettua asian Y jos saa paljon ääniä.

Mutta minäkin ottasin huomioon mitä puolue ajaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Nyt pelastamalmi-sivujen lukemisen jälkeen voi äkkipäätään äänestää mitä tahansa puoluetta hyvällä omallatunnolla ja samalla efektiivisesti Malmin lentoasemaa vastaan. Taitaapa myös tässä keskustelussa olla kohta suunnilleen koko puoluekenttä edustettuna, Malmin lentoasemaa ja ilmailua suitsuttamassa.

Onko siis yhtäkään (merkittävää) puoluetta, joka olisi ehdoitta kaikissa tilanteissa Malmin puolella? Ei taida olla, kun ei täällä ole esille noussut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa viikolla tapasin neljän eri puolueen edustajaa ostosreissulla, siis Sipoolaisia, kyselin voivatko vaikuttaa puolueensa kautta Malmin säilyttämiseen nykyisellään tai vielä parantamaan.

Kaikki neljä vakuuttivat että tuntevat Helsinkiläispuolen väkeä hyvin ja lupasivat ottaa asian esille, näin siis Sipoossa, hehheh.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitänee ilmoittautua täällä kuntavaaliehdokkaaksi Jyväskylässä. Ilmailija en ole mutta ilmailusta hyvinkin kiinnostunut. Puolue on sitten Piraattipuolue.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asialla lienee ollut joku ns. hörhö. Tosin jotkut ulkomaiden lehdet ovat jo ehtineet tituleerata tapahtumaa puukotusyritykseksi (jota siis ei tapahtunut).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos nyt ihan ensimmäiseksi korjataan että Kataista ei yritetty puukottaa kuten jotkut lehdet epätoivoisesti yrittävät kertoa.

Näillä näytöillä pääministerin turvamiehet voidaan irtisanoa hyödyttöminä.

Tosiaan,harmiton spektaakkelihan tuo vain oli,vaikka hesarikin ensin uutisoi puukotusyrityksestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään