Ilkka Mannikainen

SAS selkeyttää brändiään - Blue1 syrjään

57 viestiä aiheessa

Tarkoitan vaan sitä, että B717 vienee ainakin neljänneksen enemmän kirassia per tuoli verrattuna esim B738:aan; tosin ei se saman kokoluokan B736:lle häviä, mutta kun kilpailija lentää isommalla koneella ja saa ilmeisesti senkin hyvin täyteen.

 

Olisin valmis lyömään kohtuullisen vedon että Norwegian tekee tappiota Helsingin operaatiolla. Osareissa Helsinki kuitattu hyvin lyhytsanaisesti ja uusia reittejä ei ole julkaistu - näitä olisi varmasti tullut jos näkymä operaatioon olisi positiivinen. Blue 1 teki viimeisillään aivan karmaisevaa tulosta - niin paljon parempi Norwegian ei ole mitenkään. Lisäksi reittiliikenteessä aamun ja illan luontaista 'toinen suunta tyhjä' ilmiötä on vaikea korjata vaikka myisi kuinka halvalla. Ja kun vielä Finnair ja SAS hinnoittelevat reitit joilla Norwegian suora kilpailija huomattavasti normaalia edullisemmin niin vaikea on kuvitella, että voittoa tulisi.

 

B717 on kyllä ehta MD/DC härveli - viimeksi kun olin kyydissä niin nousun jälkeen (suunnilleen kun telineet tuli sisään...) cockpitin ovi rämähti auki ihan perinteisesti kun vanhaan hyvään aikaan... Tuli hyvät muistot mieleen lukuisista DC-9 ja MD-80 kyydeistä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Keksiikö joku miten SAS.fi:ssä varataan nuorisomatkoja Suomen sisällä?

Enemmän kiinnostaa, mitä ovat reitit Helsingistä Vantaalle uusien lentonumeroiden listassa :-[ tuossa J-M Lavosen linkissä ylempänä.
Helsinki Vantaa KF 0765 SK 4350

  KF 0775 SK 4354

  KF 0779 SK 4356

  KF 0763 SK 4358

Vantaa Helsinki KF 0764 SK 4359

  KF 0766 SK 4351

  KF 0778 SK 4355

  KF 0776 SK 4357

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Enemmän kiinnostaa, mitä ovat reitit Helsingistä Vantaalle uusien lentonumeroiden listassa :-[ tuossa J-M Lavosen linkissä ylempänä.

 

Vaasa, eli kirotusvihre ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Reittilennot muutuu Scandinavianiksi ja tilauslennot menee vielä Bluefininä.

 

...onks varma kans? Kun Blue1 kuitenkin jatkaa toimintaa omalla AOC:lla, veikkaan, että Bluefin säilyy.

 

Ellei tosiaan ole tietoa... ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...onks varma kans? Kun Blue1 kuitenkin jatkaa toimintaa omalla AOC:lla, veikkaan, että Bluefin säilyy.

 

Ellei tosiaan ole tietoa... ???

 

Näytti ainakin Kuopion aikatauluissa siltä, että tänäiltana tulee KF755 ja huomenaamuna lähtee SK4369. Eli ainakin vaikuttaisi siltä että menis Scandinavianina

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti Tukholmalainen (SK706) ja Köpisläinen (SK1706) lentävät mahdollisimman samaan aikaan niin ei ainakaan mene kutsut sekaisin. Huhhuh.  :thmbdn: Ei mitään järkeä noissa lennonnumeroinneissa, elleivät sitten ala noiden sijaan käyttämään alfanumeerisia tms. kutsuja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näytti ainakin Kuopion aikatauluissa siltä, että tänäiltana tulee KF755 ja huomenaamuna lähtee SK4369. Eli ainakin vaikuttaisi siltä että menis Scandinavianina

 

Aikataulu (eli se mitä myydään matkustajille) ja callsign on kaksi ihan eri asiaa. Vrt Finnairin lippu Finnairin lennolle ja FCM callsign. Maailmassa käytetään molempia yhdistelmiä.... Mutta jos lentäjä on sitä mieltä että callsign vaihtuu niin kai sitten.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Keksiikö joku miten SAS.fi:ssä varataan nuorisomatkoja Suomen sisällä?

Myydäänkö SASin kotimaanlennoille enää nuorisohintoja ollenkaan? Ei Blue1.fi:stäkään löydy enää niitä.  :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään