Juha Suomalainen

Nurminen ja Fokker F27?

36 viestiä aiheessa

Jos mun dementialta muistelen, niin nalle ei ollut kuin DC-6:n pyrstössä. Eikä John Nurmisen väreissä ole tietääkseni ollut yhtään lentävää laittetta ainakaan Suomen ilma- alus rekisterissä.

Olet varmaankin oikeassa, minun dementiani on taatusti parempi joten muistelen varmaankin tuota oliko nyt silloin geologian laitos tms.logoa pyrstössä.Omia koneita ei Nurmisella ole ollut mutta ajattelin josko jokin mainosmielessä hetkellisesti.Saattaa olla että yhdistän Nurmisen kontit ja vieressä olleen lentokoneen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole löytö ollenkaan.

70- luvun lopulta alkaen diakuvia on arkistossani kymmeniä tuhansia.

Mr. Alanko on vain laittanut aikanaan kuviaan julkisesti näkyville, minä en ja samanlainen itse ottama löytyy myös arkistostani.  ;)

No laita nyt ihmeessä ne kuvasi näytille. Mitävarten sä niitä itekses tuijottelet?

Tomppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiaa kaukaa sivuten tuli tähän ketjuun liittyviä kuvia Airliners.netissä selatessa vastaan muuten kuvia, jotka ovat ilmeisesti ruotsalaisen harrastajan hallussa. Jotenkin tuntuu siltä, että se Ilmailumuseon arkisto olisi ollut siinä ihan lähellä...

http://www.airliners.net/photo/Kar-Air/Convair-440-98-Metropolitan/1476276/&sid=026a51174554c639bb1d798193397a24

Kyllä Tom on ihan suomalainen ja töissä Hesa-Vantaalla eli hyvässä tallessa ja asiallisellä kuvaajalla tallessa Suomessa ko. kuvat.

T: Perttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä Tom on ihan suomalainen ja töissä Hesa-Vantaalla eli hyvässä tallessa ja asiallisellä kuvaajalla tallessa Suomessa ko. kuvat.

T: Perttu

No tämä tieto helpottaa vähän. Silti tuntuu, että se museo olisi ollut oikea osoite.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tämä tieto helpottaa vähän. Silti tuntuu, että se museo olisi ollut oikea osoite.

Tuota eikös se tarina mennyt niin että iso läjä kuvia oli menossa roskiin ja Tom ne pelasti talteen.....? En kyllä menis soimaamaan millään muotoa moisesta. Päinvastoin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

KA, eipä mittään. Fokker-kerho kokoontui. :)

Ja lisää muistoja. Faija osti mulle 80-luvulla Revellin Fokker F27 pienoismallin. Kyseinen malli oli Finnairin samainen OH-LKA. Tästä se kaikki Fokkerin ihailu taisi lähteä. Taas elävä todiste siitä että lapsen voi kasvattaa kieroon ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota eikös se tarina mennyt niin että iso läjä kuvia oli menossa roskiin ja Tom ne pelasti talteen.....? En kyllä menis soimaamaan millään muotoa moisesta. Päinvastoin.

Kaikki kunnia kuvat pelastaneelle. Se mitä tässä ihmettelen on lahjoittajan toiminta, kun Finnair nyt toimii siinä museon vieressä ja on aikoinaan ollut se kansallinen lentoyhtiö, niin roskisko se ensimmäisenä on vastassa arkistoja hävitettäessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No laita nyt ihmeessä ne kuvasi näytille. Mitävarten sä niitä itekses tuijottelet?

Tomppa

Niinpä  :) Nyt ei ole scanneria, taitoa, eikä sitä tärkeintä, eli aikaa ja viitseliäisyyttä digitointiin, mutta kuka tietää, kun on enemmän aikaa, ehkä, joskus  :D

Toivossa on hyvä elää, sano...

Onko muuten hyviä vinkkejä scannerista, mikä toimii asiallisesti diakuvissa? Siis kuvat valtaosin otettu K64:lle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki kunnia kuvat pelastaneelle. Se mitä tässä ihmettelen on lahjoittajan toiminta, kun Finnair nyt toimii siinä museon vieressä ja on aikoinaan ollut se kansallinen lentoyhtiö, niin roskisko se ensimmäisenä on vastassa arkistoja hävitettäessä.

Finnairin ja Suomen Ilmailumuseon välisen sopimuksen mukaan näin ei pitäisi tapahtua. Mutta ihmiset tekevät näitä päätöksiä ja kaikki on mahdollista. Voihan olla, että vihreää valoa kuvien hävittämiselle on annettu museon kokoelmavastaavan puolelta? Tämä pelastaja on kuitenkin mahdollisimman oikea ihminen näitä kuvia taltioimaan toistaiseksi. Tästä historiallisten fotojen arkistoinnista on Tumi käynyt kovaa vääntöä IMY:n ja SIM-museon kesken kai jo pari vuotta, mikäköhän mahtaa olla tilanne tällä hetkellä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko muuten hyviä vinkkejä scannerista, mikä toimii asiallisesti diakuvissa? Siis kuvat valtaosin otettu K64:lle?

Itselläni on puhdas diascanneri ( ei siis tasoscanneri joka scannaa myös dioja) Nikon LS-4000 ja olen siihen hyvin tyytyväinen, valikoissa mm. Kodachrome scannausasetus. Laita privaa jos haluat kuulla lisää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on puhdas diascanneri ( ei siis tasoscanneri joka scannaa myös dioja) Nikon LS-4000 ja olen siihen hyvin tyytyväinen, valikoissa mm. Kodachrome scannausasetus. Laita privaa jos haluat kuulla lisää.

Tästäpä sainkin idean...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään