Guest teemuv

ongelma koneen käynnistämisessä

9 viestiä aiheessa

Terve!

Tässä on muutaman päivänä ollut sellaisia ongelmia, että kun painaa koneen virtanappia käynnistääkseen koneen niin mitään ei tapahdu. Joskus saattaa virtalähteen tuulettimeen tulla virta hetkeksi, mutta sitten kone on aivan mykkä.

Ensin kuvittelin vian olevan upsissa, mutta näin ei näemmä olekaan.

Ajoittain kone lähtee käyntiin aivan normaalisti.

En myöskään usko, että vika on virtanapissa, sillä konehan käynnistyy ajoittain normaalisti, sammuen hetken kuluttua.

Itse uskoisin vian olevan virtalähteessä, mitä mieltä muut ovat? Poweri on ostettu 2001/12.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkista, ettei emolevyllä ole kondensaattorit vuotaneet. Itselläni on kahdessa koneessa edellämaitsemasi ongelmat johtuneet juuri konkista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pahoin pelkään että emolevy on kaput...mulla kävi juuri samalla tavalla että välillä sammu ja sit loppujen lopuksi koko kone ei enää inahtanutkaan ja tässä vaiheessa loppu meikäläisen taidot.Vein emon paikalliseen atk-lafkaan ja puolen tunnin jälkeen huoltomies ilmotti notta emolta on kondensaattorit vuotanu ja ne on saanu emon käyttökelvottomaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...kondensaattorit vuotanu ja ne on saanu emon käyttökelvottomaksi.

Mikäli konkista on vain muutamat pilalla, kannattaa ne vaihtaa uusiin, eli kolvi vaan kuumaksi. Mikäli kaikki konkat on pilalla, uudet tulevat maksamaan lähes uuden emolevyn verran...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps, kiitoksia taas nopeista vastauksista. Pitää kokeilla ensin kaikki liitännät ja sitten tarkistella konkka-osastoa. Jos ei kolvi pysy kädessä ja konkkia on vioittunut niin minkäköhän suuruisesta rahallisesta menetyksestä on kyse?

Hankalaa varmaankin löytää uusi emo 1400 XP:lle ja SDRAM-muisteille. Vielä en konetta päivittelisi kun FS pyörii tässäkin loistavasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ei kolvi pysy kädessä ja konkkia on vioittunut niin minkäköhän suuruisesta rahallisesta menetyksestä on kyse?

Itse olen konkkia ostanut Partcosta. Heidän Tuoteluettelosta löytyy sivulta 31 "low esr-konkat", joiden hinta riippuen koosta on n. 1€/kpl.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Jos ei kolvi pysy kädessä ja konkkia on vioittunut niin minkäköhän suuruisesta rahallisesta menetyksestä on kyse? Hankalaa varmaankin löytää uusi emo 1400 XP:lle ja SDRAM-muisteille. Vielä en konetta päivittelisi kun FS pyörii tässäkin loistavasti.

No muutaman kympin varmaankin, mutta tuskinpa uutena löytyy enää. Ellei sitten jollain maahantuojalla ole huollossa vielä. Käytettynä voisi saada halvalla, jos sattuu löytymään. Paljon en maksaisi niin vanhasta tekniikasta, ei ole kustannustehokasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen samaa mieltä ettei vanhaa kannata ostaa ellei saa melkein ilmaiseksi, sääli sinänsä on ruveta tällaisen asian takia koneen päivitykseen/käytänössä uuden koneen hankkimiseen kun tämä nykyinenkin on täyttänyt käyttötarpeet varsin hyvin.

Tässä jää sitten ylimääräiseksi prossu ja keskusmuisti... :P No saapa vaimo itselleen vähän tehokkaamman koneen käyttöönsä kunhan vaan jostain rompetorilta löydän sopivan emon.

Muuten, ei kellään sattuisi olemaan vastaavasta tilanteesta johtuen ylimääräiseksi jäänyttä prossu-/emoyhdistelmää. Voisi olla tehokkaampikin tsydeemi? Voisin ostaa jos olisi sopiva kokonaisuus myynnissä. Ei nuo uudetkaan maltaita maksa, mutta tässä nyt on ollut vähän ylimääräisiä rahamenoja taas kerran...

edit1: periaatteessahan mä tarvitsen sitten näyttiksenkin...

No muutaman kympin varmaankin, mutta tuskinpa uutena löytyy enää. Ellei sitten jollain maahantuojalla ole huollossa vielä. Käytettynä voisi saada halvalla, jos sattuu löytymään. Paljon en maksaisi niin vanhasta tekniikasta, ei ole kustannustehokasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään