Mika Koski

SIL: mitä saa 75 eurolla?

83 viestiä aiheessa

Entäs jos lähettäs toisesta suunnasta. Mitä luuletta, olisiko ilmailijoiden asiat paremmin nyt tai tulevaisuudessa jos SIL lopetettaisiin?

Olen sitä mieltä, että ilmailijat tarvitsevat oman liiton ja että liiton lopettaminen tai pilkkominen pieniksi lajiliitoiksi ei ole järkevää.

Olen myös sitä mieltä, että liiton tulisi pystyä kertomaan jäsenistölle helposti ymmärrettävin konkreettisin päämäärin, mitä se aikoo jäsenistönsä hyväksi tehdä edunvalvonnan, palvelutuotannon ja viestinnän saralla. Olen hämmästynyt siitä, että kuinka suuria muutoksia tehtiin (varmaankin perustellusti) liiton kustannus- ja organisaatiorakenteeseen erittäin nopeasti, mutta kuinka vaikeaa on saada ulos tietoa siitä, mitä liiton toiminta käytännössä on. Onko liiton tulevaisuuden visio, strategia ja käytännön toimet samanlaista tyhjää höttöä kuin taannoinen huoltovarmuusliturgia 100 LL:n saatavuuden yhteydessä?

Tuo mitä Sakari aiemmin kirjoitti hallituksesta, toimikunnista, lausuntokierroksista yms. toi mieleen erään yhtiön hotellikomiteat. On ihan kiva, että jäsenistöä huomioidaan, mutta tällaisen lausunto/mielipidekyselykierroksen järjestäminen kerhoportaan kautta on hidasta ja jopa tuloksia vääristävää. Nykyaikaan olisi se, että kaikille jäsenille lähetettäisiin web gallup, jonka tulokset julkistettaisiin ja jota voitaisiin käyttää neuvoa-antavana kansanäänestyksenä.

T. Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleensä vai SIL:ltä?

Muualta. Sillein akateemisesti kiinnostavana kysymyksenä vaan jatkoksi näille "no en mä sitä lehteä lue, mutta onhan siinä se vakuutus".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muualta. Sillein akateemisesti kiinnostavana kysymyksenä vaan jatkoksi näille "no en mä sitä lehteä lue, mutta onhan siinä se vakuutus".

Ymmärrykseni mukaan kovin moni vakuutusyhtiö poissulkee tiettyjä harrastuslajeja tavallisten kotivakuutustensa piiristä, yhden yleisen näistä ollessa ilmailu. Joissain yhtiöissä tämän voi toki poistaa, latomalla lisää rahaa pöytään. Tässä vaikka Pohjolan vakuutusehtoja: https://www.pohjola.fi/loso/1038261.pdf

Aiheesta on myös keskusteltu tällä foorumilla aiemmin: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php?FFSESS=6j5lmk1hha1e20qgpmr2d8vvd1&topic=84276.0

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko SIL:lillä oma lentokonekin vielä? En tiedä, kysyn vaan. Menneitten moittiminen on kuin surisi maahan kaatunutta maitoa. Toisaalta meno on ollut holtitonta ja taitamatonta. Olen ollut pakkojäsenenä vain aktiivi(pl) aikana. Ilmailulehti saa olla kuinka huono tahansa ja onhan se. Nyt jo melkein huvittaa se SIL-Dieselprojektikin. Tein siihen noin 380 tuntia suunnittelu- ja valmistuksenhankintatyötä sekä kokoonpanon. Näytti siltä, että kukaan muu ei tehnyt paljonkaan asian edistämiseksi. Pidettiin kyllä monia kokouksia joissa oli aivan turhia persoonia mukana. Sain kuitenkin aikaiseksi jonkinlaisen hammashihna-alennusvaihteiston, joka oli Liiton edustajien vaatimus. Sen testaus ja kokeilukin jäi tekemättä Se ei ollun minun tehtäviäni. Taitamattomien sopimuksien ja projekstin viipymisen vuoksi SIL menetti huomattavan summan rahaa. En kehtaa tässä summaa siitä tuoda esiin. Itse tein homman ihan aatteen vuoksi maksutta. Yhden hotelliyön Liitto kyllä maksoi yksien talvipäivien aikana. Harmittaa vain sen homman jäänti kesken.  Toisaalta on ollut ilo seurata PIK 25 vaihteiston kehitystä. Siinä on ollut todellista Experimentalhenkeä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt tuli kerho(i)lta viestiä, että jäsenkerhoilta pyydetään palautetta SIL-strategiatyöhön liittokokouksen ym. päätösten mukaisesti.

Kaivelen jos löydän linkin tähän pyyntöön Ilmailuliiton vebistä,

t .Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaisessa kalvosarjassa myös kerrotaan, että jatkossa liiton uusi painopistealueita tulevat olemaan edunvalvonta, urheiluilmailu, palvelut ja viestintä. Olisi mukava tietää, millaisia konkreettisiä tavoitteita esim. edunvalvontaan on suunniteltu ja millä kriteerein tuon edunvalvonnan tuloksellisuutta aiotaan mitata? Vastaavasti kiinnostaa tietää millaisia palveluita liitto tulee tarjoamaan, kuinka paljon palvelusuoritteita aiotaan tuottaa ja kuka ne tuottaa?

Selviskö nämä asiat kenellekään kuluneen vuoden aikana ja mitä vastiketta saamme ensivuonna jäsenmaksuillemme?

T. Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään