Kalervo Lukkari

Norwegianille baset Lontooseen ja Alicanteen

20 viestiä aiheessa

Airlines.netin norjalaistietojen mukaan samassa lehdistötilaisuudessa kerrottiin, että myös HEL saa lisää koneita ja reittejä 2013. Mitään virallista infoa en asiasta löytänyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airlines.netin norjalaistietojen mukaan samassa lehdistötilaisuudessa kerrottiin, että myös HEL saa lisää koneita ja reittejä 2013. Mitään virallista infoa en asiasta löytänyt.

 

Ja nyt löytyy lisäinfoa:

 

Norwegian avaa kesällä 2013 seitsemän uutta suoraa reittiä Helsingistä. Reittien kohdekaupungit ovat Ateena, Budapest, Burgas, Dublin, Dubrovnik, Praha ja Venetsia. Samalla yhtiö lisää vuoroja osalle nykyisistä kohteista, esimerkiksi Alicanteen, Barcelonaan, Malagaan, Nizzaan, Palmaan ja Splitiin.

 

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/428918/Norwegian+aloittaa+seitseman+uutta+suoraa+lentoa+Helsingista

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jokos Blue1 SAS on ilmoittanut Krotian ja Ateenan lentojen loppumisesta, vai ennakoiko Norwegian vain?  ;)

 

Mitähän tekemistä näillä on keskenään? Tuskin Finnairkaan lopettaa esim. Prahan tai Budapestin  lentojaan....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitähän tekemistä näillä on keskenään? Tuskin Finnairkaan lopettaa esim. Prahan tai Budapestin  lentojaan....

 

Mielestäni hyvinkin paljon tekemistä. Vai väitätkö, ettei esim. Norwegianin Helsinki-Oulu liikenteen aloittamisella ollut mitään tekemistä Blue1:n Helsinki-Oulu liikenteen loppumisen kanssa?  ::)

 

Finnairista en sanonut mitään, kai sen pitää kuitenkin kuskata ne Aasian matkaajansakin, vaikka kuinka takkiin tulisi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvää kilpailua HEL-PRG reitille, keväällä reittiä lentää Norwegian, SAS ja Finnair.

 

Muutenkin hyvä, että Norwegian porskuttaa, joku muistaakseni tälläkin foorumila alkuaikoina epäili, että kuinka kauvan mahtaa pysyä Suomen markkinoilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Porskuttaminen tarkoittaa varmaan Y+/J/C/M/K/O/T/U/M-luokkien ilmaantumista Norwegianin jokaiselle lennolle? Sit menee varmaan halpalentoyhtiölläkin eräiden mielestä hyvin? ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Porskuttaminen tarkoittaa varmaan Y+/J/C/M/K/O/T/U/M-luokkien ilmaantumista Norwegianin jokaiselle lennolle? Sit menee varmaan halpalentoyhtiölläkin eräiden mielestä hyvin? ;)

 

Reittien avaus ei vielä ole merkki porskuttamisesta. Vielä odotellaan, koska se rahanteko alkaa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vielä odotellaan, koska se rahanteko alkaa.

 

Kyllähän Norski vuositasolla on voittoa tehnyt; tuon kommentin liittäminen jokaiseen Finnairia tai SAS:ia koskevaan uutiseen olisi paljon perustellunpaa, kuin tyrkyttää sitä joka ikiseen Norwegiania koskevaan uutiseen.

 

Yksittäisen basen tai reitin kannattavuudesta tiedot on toki kiven alla; niitä ei taida millään yhtiöllä olla tapana jaella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Yksittäisen basen tai reitin kannattavuudesta tiedot on toki kiven alla; niitä ei taida millään yhtiöllä olla tapana jaella.

 

Intian ilmailuministeri paljasti, että Air Indian 300 reitistä vain 3 tuotti voittoa (ja 297 tappiota)  :P mutta hänkään ei kertonut, mitkä ne 3 voitollista reittiä olivat.

 

http://www.business-standard.com/india/news/of300-air-india-routes-only-three-make-money-ajit-singh/482794/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän Norski vuositasolla on voittoa tehnyt; tuon kommentin liittäminen jokaiseen Finnairia tai SAS:ia koskevaan uutiseen olisi paljon perustellunpaa, kuin tyrkyttää sitä joka ikiseen Norwegiania koskevaan uutiseen.

 

Yksittäisen basen tai reitin kannattavuudesta tiedot on toki kiven alla; niitä ei taida millään yhtiöllä olla tapana jaella.

 

Juu, Finnair ja SAS ovat toki aivan katastrofaalisia tässä mielessä.

 

Mä yritän vain tuoda vähän vastapainoa tälle aika kritiikittömälle Norwegianin ylistyslaululle, mitä täällä moni harrastaa. Ei se, että reittejä availlaan vähän väliä kerro yhtään vielä siitä, että kuinka kannattavaa se touhu on. Muutenhan Blue1 olisi pitänyt olla hurja menestystarina, heilläkin oli jatkuvasti uutta reittiä tyrkyllä :)

 

Voittoahan Norwegian toki on tehnyt, ei mitään älyttömiä summia, mutta voittoa kuitenkin. Pitää kuitenkin muistaa, että sillä on Norjassa melko hyvä asema, koska valtio "rajaa" SASin kotikenttäetua siellä, ja Norjassa lentäminen on hyväkatteista puuhaa.

 

Samaahan nähtiin, kun moni täällä kuola poskella odotti niitä koko kaukoliikenteen mullistavia satasen New Yorkin lentoja alkaviksi. Sielläkin sain vähän tämänlaista vastakaikua kun en kritiikittä uskonut kaikkea, mitä Norskien mainososasto suoltaa ulos. Taidettiin Mannikaisen kanssa olla aika kaksin kriittisine mielipiteinemme siinä keskustelussa.

 

Vaikka ne Norwegianin koneet olisivat kuinka täynnä, niin se ei kerro niiden koneiden kannattavuudesta yhtään mitään. Nuo Norwegianin parhaillaan lentämät reitit ovat varsin vapaa-ajan matkustajiin painottavia, ja aikataulut ovat monesti aika katastrofaaliset. Näillä reiteillä koneen matkustajilta on aika hankala saada korkeaa keskihintaa, joka meinaa sitä, että matkustajamäärien täytyy pysytellä melkoisen korkeina.

Toki Norwegianilla on ihan realistiset tuotantokustannuksetkin, mutta kysymyksessähän on pitkälti se, riittääkö sitä vapaa-ajan matkustajaa riittävästi, jotta touhu oikeasti tarjoaa sijoitetulle pääomalle muutakuin kuin harrastamisen iloa.

Tähän mennessä yksikään lentoyhtiö Suomessa ei ole tässä onnistunut, enkä nyt hevillä keksi, miksi Norwegian tästä poikkeaisi merkittävästi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Norwegian näköjään lentää Helsingistä Lontooseen sunnuntaisin 2 kertaa. Toinen lento lähtee aikataulun mukaan 23:30. MA-PE on myöskin kaksi lentoa päivässä 08:10 lähtee aamulento.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Norwegian toivoo saavansa Gatwickin basen avulla myös englantilaisia syöttöliikennematkustajia kaukoreiteilleen, jotka lähtevät Kööpenhaminasta, Oslosta ja Tukholmasta.

 

Vi räknar naturligtvis med att feeda passagerare till våra intercontlinjer. Upptagningsområdet runt Gatwick är 12 miljoner människor och vi kommer absolut att locka brittiska resenärer att flyga via Oslo, Stockholm och Köpenhamn, säger Åsa Larsson på Norwegian till Flygtorget.

 

Gatwickistä yhtiö lentää aluksi yhteensä 320 lentoa viikossa seuraaviin kohteisiin:

 

Sverige: Stockholm och Göteborg.

 

Norge: Oslo, Torp, Stavanger, Ålesund, Bergen, Tromsö och Trondheim.

 

Danmark: Köpenhamn och Ålborg.

 

Finland: Helsingfors.

 

Spanien: Alicante, Mallorca, Teneriffa, Lanzarote, Ibiza, Gran Canaria, Barcelona och Malaga

 

Italien: Rom.

 

Kroatien: Dubrovnik och Split.

 

Frankrike: Nice.

 

Portugal: Faro.

 

 

http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=9803

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään