Tero Partanen

Mikä ohjelma suurten kuvien tulostukseen usealle sivulle ?

5 viestiä aiheessa

Heip,

Minulla on tämmöinen pikku probleema: Olisi suurehko kuva tulostettavana, ja se pitäisi saada tulostettua "panoraama"-kuvana usealle A4:lle siten, että kuvan mittasuhteet ja absoluuttinen tarkkuus (DPI, dots per inch) säilyy sellaisena, kuin olen sen asettanut.

Olen löytänyt netistä jo parikin ohjelmaa, joilla voin tulostaa ison kuvan usealle paperille jaoteltuna, mutta näiden ohjelmien perusongelma on se, että ne paskat piittaavat kuvan alkuperäisistä asetuksista (DPI), jolloin usealle paperille tulostettu kuva ei olekaan enää siinä mittakaavassa, johon sen olin säätänyt, vaan sellaisessa mittakaavassa, että se on ohjelman mukaan ollut "mielekäs paloitella" juuri tietyistä kohdin.

Onko tämmöstä softaa olemassakaan ?

Tero

PS> käyttiksenä Win XP

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sorry.... :-[ Mopo karkasi käsistä. Tuo Firefox-tyrkytys tosiaan tahtoo vähän ärsyttää jo. Ihan samaa, kuin joku yrittäisi tyrkyttää minulle uskontoa ja jeesusta, josta en voisi vähempää olla kiinnostunut... :P

Mutta... Oletko yrittänyt tulostaa jollain PageMaker-tyyppisellä taitto-ohjelmalla ?

Arttu

Pojat pojat...

Ymmärrän kyllä tuon Firefoxi-villityksen ärsytyksen. Itsekään en käytä sitä selainta... enää.

Mutta, asiaan taas.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka vielä...

Tuli tuossa mieleen, että ei se varmaan paljoa maksaisi, jos tuon fileen toimittaisi jonnekin tulostuspalveluun. Saisi varmasti korkeatasoisen, ja hyvän tulosteen.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve Arttu,

Juu kyllä nuo kaupalliset kopiotalot saa sitten aikanaan tuonkin kuvan tulostaa, mutta näitä protoja varten kelpaisi kotonakin tulostettu vedos.

Tero

ps. en ole pagemakeria vielä kokeillut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve Arttu,

Juu kyllä nuo kaupalliset kopiotalot saa sitten aikanaan tuonkin kuvan tulostaa, mutta näitä protoja varten kelpaisi kotonakin tulostettu vedos.

Tero

ps. en ole pagemakeria vielä kokeillut.

tero, pistäs se file tigert-at-gmail-dot-com - mulla saattais olla softa tossa linuxilla millä siitä tekis monisivuisen, voisin nakata takaisin pdf:n jos homma toimii.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään