Olli Talso

Soitto-ongelma iPhonella

19 viestiä aiheessa

Iltapäiviä :)

Kesällä ilmeni iPhone 4:n kanssa mielenkiintoinen ongelma. Aluksi soitot toimivat normaalisti, mutta sitten kävi niin että vain joka toinen puhelu toimii. Yleensä kuulen vastaanottajan, mutta vastaanottaja ei kuule mua. Joskus myös koko puhelu on pelkkää rätinää. Noin kuukauden kuluttua tästä ongelmat pahenivat ja mikään puhelu ei toimi. Puhelin ei ole pudonnut tms. Mikähän mahtaisi selittää ongelmien hitaan etenemisen? Lähinnä siksi kyselen, että jos jollain on ollut samanlainen ongelma niin olen kiinnostunut korjauskustannuksista (ts. ostanko suoraan uuden luurin).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinkas vanha laite on? Itse sain keväällä uuden iPhonen 4 puhelimen kun vanhasta meni sleep-nappi tunnottomaksi kuukausi takuun päättymien jälkeen. Korjaus olisi maksanut n. 300€, jolloin puhelin olisi vaihdettu uuteen (vaikka napin vaihtamisesta löytyy ihan netistäkin ohjeet, applen policy...). Vetosin virhevastuuseen. Perusteluina, että puhelimessa on virhe, koska se ei ole kestänyt normaalia käyttöä. Vein rikkinäisen luurin lapun kera liikkeeseen. Vajaan viikon kuluttua tuli tekstari, että uusi puhelin on noudettavissa.

Jos koittaisit moista?

// Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo tuossa laitteessa alkoi ongelmat verkon ja puhelujen kanssa uusimman ohjelmistopäivityksen myötä. Verkkoa ei löydy, verkko katoaa, 3G tippuu pois päältä ja samalla lopettaa puhelun. Home nappula aloitti temppuilun jokunen kuukausi sitten. Ei toiminut. Siihen löytyi netistä keinot laitteen resetoimisen merkeissä ja sitten ihan hardware fix eli laiturilla hieman väänteli niin avot ja toimii. Puheluihin ja verkon ongelmiin en ole vielä löytänyt ratkaisua, samaa on kuulemma muuallakin Ruotsalaisen kaverin mukaan jopa iPhone 5 kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinkas vanha laite on? Itse sain keväällä uuden iPhonen 4 puhelimen kun vanhasta meni sleep-nappi tunnottomaksi kuukausi takuun päättymien jälkeen. Korjaus olisi maksanut n. 300€, jolloin puhelin olisi vaihdettu uuteen (vaikka napin vaihtamisesta löytyy ihan netistäkin ohjeet, applen policy...). Vetosin virhevastuuseen. Perusteluina, että puhelimessa on virhe, koska se ei ole kestänyt normaalia käyttöä. Vein rikkinäisen luurin lapun kera liikkeeseen. Vajaan viikon kuluttua tuli tekstari, että uusi puhelin on noudettavissa.

Jos koittaisit moista?

// Ilkka

Jees, kiitoksia! Tämä täytyykin kokeilla! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iltapäiviä :)

Kesällä ilmeni iPhone 4:n kanssa mielenkiintoinen ongelma. Aluksi soitot toimivat normaalisti, mutta sitten kävi niin että vain joka toinen puhelu toimii.

Minkä operaattorin liittymä sulla on? Meillä tekee kolme 4S:ää ihan samaa Soneran kanssa ja onkin mietteissä vaihto Elisaan. Mutta jos vika onkin puhelimessa niin ei ole tuostakaan apua. Kytkypuhelimia joten tietysti myös lukittuja joten ei voi kokeille kilpailijan kortilla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkä operaattorin liittymä sulla on? Meillä tekee kolme 4S:ää ihan samaa Soneran kanssa ja onkin mietteissä vaihto Elisaan. Mutta jos vika onkin puhelimessa niin ei ole tuostakaan apua. Kytkypuhelimia joten tietysti myös lukittuja joten ei voi kokeille kilpailijan kortilla

Joo, sonera löytyy täältäkin! Olisi varsin positiivista jos vika onkin vain liittymässä... :) Itellä ei ole kytkynä, joten voisin kokeilla jos joltain tutulta löytyy muun operaattorin sopivan kokoinen kortti.

Ilari, näin juuri. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinkas vanha laite on? Itse sain keväällä uuden iPhonen 4 puhelimen kun vanhasta meni sleep-nappi tunnottomaksi kuukausi takuun päättymien jälkeen. Korjaus olisi maksanut n. 300€, jolloin puhelin olisi vaihdettu uuteen (vaikka napin vaihtamisesta löytyy ihan netistäkin ohjeet, applen policy...). Vetosin virhevastuuseen.

Vastaavanlaisia kokemuksia lähipiiristä (joskaan ei siis sama vika), ensin huoltoyhtiö (Optima, sillä laite oli Elisalta ostettu) yritti veloittaa x+200 e (en muista tarkalleen enää mitä se oli) laitteen vaihdosta, mutta kun mainitsi taikasanat virhevastuu ja EU-lainsäädäntö, loppui vänkääminen kuin seinään ja tiskin takaa löytyi Applen lomake, joka täytettiin ja homma oli sillä selvä, uusi laite tuli parissa päivässä. Tuosta takuuajan jälkeisestä virhevastuustahan Applen omillakin sivuilla infoa. Jäi koko kuviosta vähän sellainen fiilis, että Optima yritti ensin kokeilla, suostuuko asiakas maksamaan mukisematta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, sonera löytyy täältäkin!

Sonera on kyllä niin läpipaska liittymä kuin olla ja voi, ettei mikään ihme olisi vaikka johtuisi siitäkin. Vaihdoin välittömästi pois kun iphone3:sta loppui tuo soppari aikanaan... Vaan ei ne appletkaan mitään virheettömiä ole. Tuntuu että hajoilevat järjestään tietyn ajan jälkeen. Tuosta ko. IP3:sta loppui akusta vääntö täysin, eli ei pysynyt enää käyttämättömänäkään päivää pidempää latingissa, eli 100% -> 0%. Nyt näyttää tämä IP4 jo vähän samoja oireita, että luvattoman nopeasti tuo akku tyhjenee... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sonera on kyllä niin läpipaska liittymä kuin olla ja voi, ettei mikään ihme olisi vaikka johtuisi siitäkin. Vaihdoin välittömästi pois kun iphone3:sta loppui tuo soppari aikanaan... Vaan ei ne appletkaan mitään virheettömiä ole. Tuntuu että hajoilevat järjestään tietyn ajan jälkeen. Tuosta ko. IP3:sta loppui akusta vääntö täysin, eli ei pysynyt enää käyttämättömänäkään päivää pidempää latingissa, eli 100% -> 0%. Nyt näyttää tämä IP4 jo vähän samoja oireita, että luvattoman nopeasti tuo akku tyhjenee... ::)

Tekisi mieli kyllä vaihtaa Sonera pois, mutta omalla kohdallani Minun sonera- liittymä on ainoa fiksu valinta mulle. :P Muilla operaattoreilla ei ole yhtä joustavia paketteja (eikä ole tätä nykyä soneraltakaan ostettavissa).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sonera sitä ja Sonera tätä, miten tuntuu siltä että kaikilla muilla paitsi mulla on ongelmia Soneran kanssa? Terveisin henkilö jolla Sonera toimii ja jos ei toimi niin ollaan bunkkerissa missä mikään muukaan ei kuulu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sonera sitä ja Sonera tätä, miten tuntuu siltä että kaikilla muilla paitsi mulla on ongelmia Soneran kanssa? Terveisin henkilö jolla Sonera toimii ja jos ei toimi niin ollaan bunkkerissa missä mikään muukaan ei kuulu...

Mä vaihdoin kanssa Sonerasta Bastuviikkeniin tarjouksen takia. Tuloksena kenttien hukkaamista ja yhteyshäiriöitä. Takaisin heti kun tarjous on ohi, vaikka Sonera on puolet kalliimpi samalla liittymällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuloksena kenttien hukkaamista ja yhteyshäiriöitä.

Kummaa, mulla taas päinvastoin. Soneralla pelkkää yhteyshäiriötä ja kentistä ei tietoakaan jos vähänkin oli jossain sisätiloissa (lue: kotona). Bastuviikkenillä taas palkit täynnä vaikka siellä bunkkerissa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kummaa, mulla taas päinvastoin. Soneralla pelkkää yhteyshäiriötä ja kentistä ei tietoakaan jos vähänkin oli jossain sisätiloissa (lue: kotona). Bastuviikkenillä taas palkit täynnä vaikka siellä bunkkerissa...

Voiko nää olla riippuvaisia luurimallista, en tiiä. Kodin sijainti tukiasemaan nähden vaikuttaa kotona, mutta mulla oli ongelmia siellä täällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Takaisin heti kun tarjous on ohi, vaikka Sonera on puolet kalliimpi samalla liittymällä.

Minä taas joskus katselin muilta operaattoreilta hintoja koska sonera tunnetaan aika yleisesti kalliina ja tulin siihen tulokseen että sonera on mulle halvin. Tuohon vaikutti eniten liittymän nettipaketin hinta koska muut myyvät nettiä nopeuden mukaan ja sonera käyttökaton mukaan, nopein netti on pakko olla mutten tarvi niin paljon joten soneran systeemi sopi mulle hyvin ja oli suht edullinenkin. Toiminnassa ongelmia oikeastaan vain koulussa mutta se on semmonen bunkkeri ettei muillakaan kovin hyvin toimi. Tosin toiminta heikkeni huonosta lähes olemattomaan vaihdettuani htc iipponeen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kummaa, ...

Ei siinä sen kummempaa ole kuin eri verkot. Suomessa on kolme matkapuhelinverkko-operaattoria. Sonera ja Saunalahti eivät toimi samassa verkossa. Eri verkko-operaattoreilla on luonnollisesti paikallisia eroja verkon peitossa. Siinä missä Petri pyörii paikoissa, missä Elisan verkon peitto on parempi kuin Soneran, Mikon tilanne on päinvastainen.

Ja kyllä, päätelaitemalleissa on eroa. Toisissa laitteissa on parempi radio-osa tai antenni kuin toisissa. Toki eroja voi pahimmillaan olla yksilötasollakin.

tomppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään