Mika Koski

Koulutuslento teki pakkolaskun Malmin lentokentällä

22 viestiä aiheessa

Osaako kukaan kertoa ,mitä siellä on oikein tapahtunut?

 

Iltalehdestä lainattu selostus on aika ontuva, kone teki pakkolaskun vaikka ei olisi pitänyt olla ilmassa  ::)

 

" Koneen olisi pitänyt jäädä alunperinkin maahan, koska se ei toiminut kunnolla. Tilanteen teki vaaralliseksi se, ettei kone päässyt nousemaan kunnolla ilmaan ja pitkän kiitoradan vastassa on metsää, tilanteen todistanut henkilö kertoo Iltalehdelle"  ::)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kävin vähän ton jälkeen syömässä Hellolassa eikä siellä mitään ihmeellistä näkynyt.

 

t. Timo

 

Ei kai ne sinne laskeutuneet kumminkaan.....  8)

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TTT?

 

Huhuja oon kuullu kovasti ja organisaation käyttämästä (ainakin joskus käyttämästä) cessna 150:sta on puhuttu, mutta ei näillä huhuilla ole minkään valtakunnan lähdettä. Voi olla ihan hyvin mikä tahansa muukin organisaatio ja konetyyppi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä olin kuulevinani, että Piperin ohjaaja olisi startin jälkeen ilmoittanut mosan käyvän huonosti ja saanut saman tien selvityksen laskuun 27:lle. Verifiointia tälle en toki voi taata.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Onpas ihmeen salainen tapaus.

Kukaan ei tiedä mistään mitään, tuskin koulutuslennolla mukana ollut matkustajakaan sen enempää ;D

Hys hys  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onpas ihmeen salainen tapaus.

Kukaan ei tiedä mistään mitään, tuskin koulutuslennolla mukana ollut matkustajakaan sen enempää ;D

Hys hys  :laugh:

 

On todellakin outo tapaus. Lehdessä kirjoitellaan, lentoasemalta tapaus myönnetään, mutta:

 

"Tapauksesta ei voitu kertoa tarkempia yksityiskohtia."

 

Lentoaseman päällikkö ei tiennyt asiasta mitään:

 

"Lentoaseman päällikkö Ari Sireeni ei ollut kuullut tapauksesta kello 14 jälkeen torstaina."

 

"- Jos tilanne olisi ollut todella vakava, olisin varmasti saanut raporttia, Sireeni kommentoi."

 

Kaiken tietämyksen mukaan kyseessä oli siis pakkolasku. Eikö se ole kyllin vakava tilanne?  :o

 

Jotenkin tuntuu siltä, että nyt on sattunut jollekin riittävän ISOLLE kaverille pienimuotoinen kämmi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No johan nyt! :D Malmilla kuitenkin näyttäisi joka päivä noita vaaratilanteita käyvän. Mutta myös niitä "vaaratilanteita". Tiedä sitten kumpi tämä oli. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No johan nyt! :D Malmilla kuitenkin näyttäisi joka päivä noita vaaratilanteita käyvän. Mutta myös niitä "vaaratilanteita". Tiedä sitten kumpi tämä oli. :P

 

Tapahtuuko Malmilla pakkolaskuja päivittäin?  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tapahtuuko Malmilla pakkolaskuja päivittäin?  :o

 

Vastaan tuohon, että KYLLÄ.

On pakko laskeutua ja tulla tankkaamaan, syömään, vaihtamaan oppilasta tai lopettaa työpäivä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vastaan tuohon, että KYLLÄ.

On pakko laskeutua ja tulla tankkaamaan, syömään, vaihtamaan oppilasta tai lopettaa työpäivä.

 

 

Taattua p... Jaskaa!!!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vastaan tuohon, että KYLLÄ.

On pakko laskeutua ja tulla tankkaamaan, syömään, vaihtamaan oppilasta tai lopettaa työpäivä.

 

 

Tuo oli kyllä viikon hauskin juttu. Veti väkisinkin hymyyn vanhan kyynikonkin. Tutkimukset osoittavat, että erittäin usein on ollut pakko laskeutua.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On pakko laskeutua ja tulla tankkaamaan, syömään, vaihtamaan oppilasta tai lopettaa työpäivä.

 

Ja hätälaskusta on kyse kun pitää mennä paskalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä olisi erittäin hyvä aihe väitöskirjalle. Perustuisi tutkimukseen, joka suoritettaisiin lentäjiä haastattelemalla. Voisi myös käyttää kyselykaavaketta, jossa rastittamalla löytyisi yleisimmät syyt. Kuten kaikissa tieteellisissä tutkimuksissa, pitäisi mukana olla tietenkin vastausvaihtoehto: En osaa sanoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tähän väliin pitää heittää OT:na se vanha vitsi (jonka kaikki ovat kuulleet) mummosta, joka oli eka kertaa isommassa lentokoneessa. Kapteeni ilmoitti pian nousun jälkeen, että yhdessä neljästä moottorista on häiriö, ja se pitää sammuttaa. Lento viivästyisi puolella tunnilla. Meni tovi, ja toisessakin motissa oli sama juttu. "Saavumme määränpäähän noin tunnin myöhässä", ilmoitti kapteeni. Eikä aikaakaan, kun jo kolmannessakin moottorissa ilmeni ongelmia, ja sekin oli sammutettava. Kapteeni jo vähän lakoonisena toteaa, että lasku viivästyy jo kolmella tunnilla. Mummeli siihen, että prkle jos se sammuttaa sen viimeisenkin, myö ei laskeuvuta ikinä.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

On pakko laskeutua ja tulla tankkaamaan, syömään, vaihtamaan oppilasta tai lopettaa työpäivä.

 

 

On siis olemassa myös pakkonousuja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt asuit lähes asian ytimeen. Kyseessähän oli epäonnistunut pakko-ylösnousu  ;D

 

Mulla noita pakko-ylösnousuja on joka työpäivä. Osa ihan onnistuneitakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään