Lasse Förström

Suosituksia uudeksi 19" CRT näytöksi?

12 viestiä aiheessa

Moro,

kyllästyin vanhaan 17" putkeen ja olen scoutannut vähän 19" monitoreita. Vaikeutena on se, että vaikka kuinka ominaisuustalulukoita lukee niin ei silti oikein osaa päättää kun ei ole käytännön kokemuksia eri näytöistä.

Löytyykö täältä kellään positiivista sanottavaa omista putkistaan, esim. Samsungista. Sinnepäin ehkä vähän kallistumassa, kuulemma laatumerkki.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samsungin 957MB tai muutaman kympin kalliimpi 959NF. Itellä toi 957 ja hyvin on pelannu yhen takuuvaihdon jälkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on kaksi kappaletta Samsung SyncMaster 959NF näyttöä.Ei tähän asti mitään valittamista.

Kuva terävä,tarpeeksi virkistystaajuutta 100Hz/1280x960 ja vähintään 75/1600x1200.Pystyy

säätämään joka kulman erikseen.Värit hyvät ja kuvan saa puhtaana näyttöön ilman surureunoja.

Tarjouksessa ainakin BullDogissa 299€.Kolmas on harkinnassa vanha 17tuuman Panasonic

joutas eläkkeelle.Itse olen vannoutunut kuvaputkinäytön ystävä kaikessa tietokoneen käytössä.

Tämä 959NF on ehdottomasti paras Samsungin kuvaputkinäytöistä.

Vexi

Edit Minä olen käytössä vertaillut 957 ja959NF ,ja ilman muuta kalliimpi 959NF on parempi.

1600x1200/85 on täysin käyttökelpoinen tila ja 1920x1440/72Hz on peleissä mahdollista.

Takuu 3 vuotta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Metkaa - minulle Samsung edustaa suht hyvää halpamerkkiä ja Eizo ja Sony laatumerkkejä. Subjektiivinen näkemys tietysti tuokin, enkä ole enää vuosiin ostanut kuvaputkia, niin en tiedä mitä nykyään on tyrkylläkään.

Tämä Nokian 930C, mikä mulla on, on ollut oikein hyvä jo monta vuotta. Uutena koko merkkiä ei lienekään saatavana, Nokiahan myi töllötuotantonsa ViewSonicille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia. Käytännön kokemukset on aina jotenkin arvokkaampia kuin taulukot. ;)

Taidan aikalailla sitten kallistua tuon 959NF:n puoleen. Aika kookas on vaan, toivottavasti ei liikaa tartte siirrellä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelisin Sonyn monitoria. Minulla oli aiemmin Sonyn 19 tuumainen joka oli erinomainen, mutta nykyinen on 21 tuumainen (joka sekään ei ole liian iso FS:lle!) merkiltään myös Sony ja tyyppiä CPD-E530.

Kuvanlaatu on erinomainen, samoin trinitron-putken kontrasti. Monipuoliset säädöt lisäksi.

Sonyn putket eivät ole osoittaneet mitään vanhenemisen merkkejä kolmen-neljän vuoden aika päivittäisen käytön jälkeenkään.

Ainoa miinus lienee hinta (Sonyn 21 tuumainen maksoi helmikuussa 2002 noin 1000 euroa) ja painavuus, mutta kuvan laatuhan se on tärkeintä.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sellainen asia vielä 959:stä.Jos ottaa pyörivän jalustan pois,madaltuu ihan mukavasti,niin

kannattaa huomioida,että pohjassa on myös tuuletus reikiä.Parisenttiset kapulat etu ja taka

osaan alle niin ilma kiertää esteettömästi.Toinen asia takuun kannalta.Takuuajan kuori

täytyy ehdottomasti pitää virheettömänä,ei tarroja ei liimailuja ei koloja.Takuu saattaa

tyssätä jos kuori muistuttaa perunasäkkiä.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on jo kaksi vuotta ollut 19" ViewSonic P95f+. Minkäänlaista hämminkiä ei ole ollut koko aikana. Jos nyt jotain pitää kehua niin tuo "Ultrabrite" namiska eli säädetään näytön kirkkautta.

Sanotaan nyt että "On" asennossa ollessaan näyttö on tosi kirkas ja se onkin kuvankäsittelyyn ja pelaamiseen ym. tarkoitettu. "Off" asennossa taas normaaliin käyttöön, tekstinkäsittely ja vaikkapa tälle foorumille kirjoittelu.

Kaipa huonona puolena voisi sanoa ettei tässä ole USB saati muitakaan liitäntä paikkoja kuten taitaa nykyisemmissä olla joka lähtöön.

Yleensä nuo värkit ostan kun on jonkinlainen testi ollut jossain lehdessä. Tuokin oli Mikrobitin testissä aikoinaan. Millään yksittäisellä osa-alueella se ei paras ollut mutta ei myös huonoinkaan.

Tiedä sitten nykymalleista mutta tämän näytön perusteella ViewSonicia suosittelen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka

Minulla on tuo 959NF, ja hyvin on toiminut. Ostin sen 100e:lla kollegalta, joka oli käyttänyt sitä 2 kk. Pari kuukautta sitten roudasin sen olohuoneeseen, johon olin siirtänyt tietokoneeni, ja käytin päivittäin.

Mutta... Minulla on myös Viewsonicin 17" flatti. Nyt kannoin 959NF:n takaisin työhuoneeseen, ja tuon lituskan olohuoneeseen. Ja täytyy kyllä sanoa, ettei kuvaputkinäyttö vedä vertoja littunäytölle kuvan terävyydessä ja katselun mukavuudessa.

Eli suosittelen kyllä lämpimästi silti littunäytön ostamista.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

... . Ja täytyy kyllä sanoa, ettei kuvaputkinäyttö vedä vertoja littunäytölle kuvan terävyydessä ja katselun mukavuudessa.

Arttu

Totta turiset, littunäytön tarkkuuden ja terävyyden voittanutta ei ole. MUTTA jos kuvankäsittelyä harrastelet, niin unohda LCD't; tummien sävyjen toisto on per*eestä. Mulla kotona 17" LCD ja töissä (jossa tarvitsen Photoshoppia) on perus 19" CRT jossa tummien värien toisto ihan eri luokkaa.. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään