Vieras

Heikki Taskinen in memoriam (OH-AAA)

52 viestiä aiheessa

Surutyö alkaa hautajaisten jälkeen. Siihen asti kantaa käytännön järjestelyt.

-hannu-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitettavaa että näistä nykyisin muodostuu surunvalitteluketjuja.

Heikin lähiomaisena—veljenä—esitän pahoitteluni niille, joiden mielen surinvalittelukommentit ovat pahoittaneet. Otan osaa tuskaanne. Toivon, että pystytte kuitenkin elämään niiden kanssa.

Minulle ne  ovat yksi ja ehkä tärkein tapa saada tukea hetkellä, jolloin ymmärrys ei riitä edes faktojen käsittelyyn.

Edit: Lainaus kuntoon / IP

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heikin lähiomaisena—veljenä—...

Hienoa Hannu, että olet tullut ilmailijoiden pariin foorumille.

Ne, jotka Heikin tunsivat, ovat varmasti paljon järkyttyneempiä onnettomuudesta, niitä jotka häntä eivät tunteneet tapaus koskettaa ihan taatusti. Silti kummankan ryhmän tuntemukset tuskin pärjäävät lähiomaisten tuntemuksille.

Toivon, että täällä saat haarukoitua edes jonkinlaista lohdutusta ja selitystä, mikä ehkä olisi voinut olla syynä asiaan, vaikka kotisohvilta asiaa ei voidakaan tarkemmin tutkia. Mikäli mieleesi tulee kysyä asioita, foorumilaiset mielellään vastaavat siten kuin pystyvät, vaikka sitten yksityisesti.

Tiedän, että lähiomaisilla on hieman "pakka sekaisin" tällaisten kovien asioiden vuoksi ja toivotan jaksamista sinulle ja kaikille heille, jotka kanssasi surua näkevät.

- Erkki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hannu, en valitettavasti tuntenut veljeäsi Heikkiä. Olen jo päälle kuusikymppinen ilmailija ja ollut viime vuosina aika vähän Suomessa. Ilmailu on antanut minulle paljon ystäviä. Ilmailu on harrastuksena ja ammattina yksi parhaista. Tähän ikään mennessä olen myös menettänyt monta hyvää ystävääni ja läheistä sairauden tai onnettomuuden kautta. Jokainen kuolema tuntuu sitä enemmän väärältä mitä läheisemmästä ja nuoremmasta ihmisestä on kyse. Suurinta vääryyttä tunsin kantaessani  omaa 19 vuotiaana kuollutta poikaani hautaan.

Ei kukaan odota sinulta Hannu, että ymmärtäisit tapahtunutta, ei sitä surun keskellä tarvitse edes hyväksyä. Aikaa myöten sen totuuden kanssa, että veli on iäksi poissa, vaan oppii elämään. Ei myöskään kukaan täällä kirjoittavista tarkoita kirjoituksiensa olevan mitään muuta kuin osallistumista tähän samaan surutyöhän. Ilmailu on niin kiinteä ja mukanaan vievä harrastus, että jokaisen onnettomuuden kohdalla itsekukin ajattelee, että mitä olisi voinut tehdä toisin tai mitä olisi pitänyt tapahtua toisin, että yksi elämä olisi saanut jatkua.  

Poikani kuoltua viisainta mitä kuulin oman suruni keskellä oli erään vanhan miehen lausuma: "Ei meistä kukaan omista elämäämme, se on vaan meillä lainassa. Jokaisen meidän on annettava se jossain vaiheessa pois, aivan kuin kirjaston lainakirjan. Toiset meistä vain lukevat kirjansa nopeammassa tahdissa kannesta kanteen ja toisilta se vie kauemmin."

Toivon jaksamista surun keskellä

Seppo      

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heikin lähiomaisena—veljenä—esitän pahoitteluni niille, joiden mielen surinvalittelukommentit ovat pahoittaneet. Otan osaa tuskaanne. Toivon, että pystytte kuitenkin elämään niiden kanssa.

Minulle ne  ovat yksi ja ehkä tärkein tapa saada tukea hetkellä, jolloin ymmärrys ei riitä edes faktojen käsittelyyn.

Minusta olisi parempi että surunvalitteluille perustettaisiin oma ketju vapaan keskustelun puolelle. Kyllä Heikin poismeno koskettaa minuakin, tulin hänet tuntemaan konekauppojen myötä ja olemme lentäneetkin yhdessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta olisi parempi että surunvalitteluille perustettaisiin oma ketju vapaan keskustelun puolelle. Kyllä Heikin poismeno koskettaa minuakin, tulin hänet tuntemaan konekauppojen myötä ja olemme lentäneetkin yhdessä.

Olen samaa mieltä. Ja näköjään aika moni muukin. Koen aika sekavana ketjun jossa otetaan osaa molempiin asiaan liittyviin teemoihin. Surutyö ja onnettomuuden syy ovat mielestäni jotenkin niin erillisiä, että olisi ihan aiheellista muodostaa molemmille oma ketjunsa. Näin molemmat palvelisivat tehokkaammin sitä tarkoitusperää johon ne oikeasti kuuluvat. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edit: Lainaus kuntoon / IP

Hannu, toivon sinulle jaksamista ja surutyöhösi kestämistä.

Otan osaa suureen suruusi.

Jaakko Kuusisto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta olisi parempi että surunvalitteluille perustettaisiin oma ketju vapaan keskustelun puolelle.

Samaa mieltä. Olen tätä ehdottanut modeille perajantai-iltana, mutta nähtävästi tällä ketjulla mennään.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän surunvalittelut ja spekuloinnit kuitenkin mahdu mahdu samaan ketjuun...

Kyllähän ne mahtuu kuten tässäkin ketjussa, mutta koska tämä keskustelu kulkee ryhmässä ilmailun uutiset olisi selvempää tässä käsitellä asiaa uutisena ja keskustella onnettomuudesta tapahtuneena tosiasiana ja kaikesta siihen liittyvistä mahd. vaikuttavista seikoista. Tällä en tarkoita sitä, etteikö osanottoviestit ole tärkeitä, mutta vainajan kunnioittamiseksi olisi ehkä korrektimpaa omistaa kokonaan erillinen suruvalitteluketju esim. in memoriam tyyliin omaisten ja läheisten tueksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

vainajan kunnioittamiseksi olisi ehkä korrektimpaa omistaa kokonaan erillinen suruvalitteluketju esim. in memoriam tyyliin omaisten ja läheisten tueksi.

Ymmärrän pointtisi, Kai.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän ne mahtuu kuten tässäkin ketjussa, mutta koska tämä keskustelu kulkee ryhmässä ilmailun uutiset olisi selvempää tässä käsitellä asiaa uutisena ja keskustella onnettomuudesta tapahtuneena tosiasiana ja kaikesta siihen liittyvistä mahd. vaikuttavista seikoista. Tällä en tarkoita sitä, etteikö osanottoviestit ole tärkeitä, mutta vainajan kunnioittamiseksi olisi ehkä korrektimpaa omistaa kokonaan erillinen suruvalitteluketju esim. in memoriam tyyliin omaisten ja läheisten tueksi.

Nyt kun järjen valo alkaa hieman kirkastua, olisi varmaan "in memoriam" -ketju hyvä ratkaisu. Tässä tapauksessa asialle ei liene enää merkitystä mutta ilmailualaa aktiivisesti seuranneena tiedän, ettei tämä valitettavasti jää viimeiseksi tapaukseksi. Olen pahoillani, jos olen aiheuttanut kommentillani mielipahaa joillekin. Toivotan teille kaikille ilmailun ystäville hyvää jatkoa ja olen sivusta aina ihaillut intohimoanne alaa/harrastusta kohtaan.

Tämä olikin sitten massivisen postailuni toinen-ja samalla viimeinen viesti. Over and out.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älä Hannu noin sano, tunne voi nyt olla tuo mutta jonkun on liikutettava vesiä sanoi tyttäreni aikanaan, maailma muuttuu ja me osittain sen myötä.

Seuraile ainakin ja juttele jos tuntuu siltä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä olikin sitten massivisen postailuni toinen-ja samalla viimeinen viesti. Over and out.

Toivoisin Hannu ettet kuitenkaan poistuisi täältä. Olet oikeassa, tämä ei jää viimeiseksi. Onnettomuuksia tapahtuu... Arvostan sitä että tulit mukaan keskusteluun, ja uskon että moni on kanssani samaa mieltä. Sanat eivät vain riitä... Toivon näkeväni kommenttejasi täällä myös jatkossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivoisin, että useammallakin olisi samanlaista rohkeutta astua surun hetkellä mukaan keskusteluun, jopa tällaiseen. Lämmin kiitos Hannulle pysäyttävästä ja koskettavasta puheenvuorosta, joka muistutti useimpia meitä siitä, että jokaiselle kirjoituksille on lukijansa. Voimia ja valoa jatkoon!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Hannu kommenteistasi!

Heikin ystävänä ja kevytilmailun harrastajana miellän asian niin, että ilmailufoorumissa voi kertoa

myös osanottonsa ilmailijaystävän poismenon johdosta. Siihen EI pitäisi kellään olla mitään vastaan sanottavaa.

Sehän on myös tietysti päivänselvää, että aina on ulkopuolisia, jotka eivät halua ko. asioita käsiteltävän tällä palstalla mutta

kun se nyt vaan on niin, että tietyt riskit kuuluvat harrastuksiin, ja niiden aiheuttamat haavat täytyy käsitellä tavalla tai toisella. (myös onnettomuuden syiden spekuloimisena ulkopuolisilta...)

Palsta on ymmätääkseni perustettu ilmailua ja sitä käsitteleviä asioita varten.

Myös hiton hyvässä harrastuksessa, eli ilmailussa, menehtyneiden ystävien muistaminen kuuluu täten noihin palstalla käsiteltäviin asioihin, joten saanen lausua muutaman sanan aiheesta. (vain muutaman, ei muistokirjoitusta...)

Itse tunsin Heikin iloisena ja auttavaisena ihmisenä, ja sellaisena hän myös mieleen jää. Ajoi vanhalla Fordilla, mutta ei koskaan jäänyt tielle, vaikka välillä olisi voinut niin kuvitella. Kädentaito oli kohdallaan. Läheiset ystävät eivät aina tykänneet

hamsterin luonteesta mutta sulautuivat asiaan...

Siinä tärkeimmät. Heikin vaiheista saisi kirjan, mutta tämä riittää tällä erää. Kiitos kaikille, jotka muistivat ilmailijaystäväämme

Heikkiä, ja kertoivat sen nimen omaan tällä palstalla.

Nämä asiat eivät todellakaan ole helppoja asioita käsitellä, (varsinkaan omaisille), mutta ne vaan täytyy jotenkin käydä läpi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heikin ystävänä ja kevytilmailun harrastajana miellän asian niin, että ilmailufoorumissa voi kertoa

myös osanottonsa ilmailijaystävän poismenon johdosta. Siihen EI pitäisi kellään olla mitään vastaan sanottavaa.

Ongelma on se, että surunvalitteluja kohtaan kenelläkään ei ole ongelmaa. Mutta uutisesta keskusteleminen uutisfoorumilla aiheuttaa joidenkin mielestä ongelmia, jokaisen onnettomuuden yhteydessä. Siksi näkisinkin muistelut mielellään omassa arvokkaassa ketjussaan, ja uutisketjun pysyvän itse uutisessa, surunvalitteluja ei hyvällä tahdollakaan voi pitää uutisina. Hyvänä esimerkkinä on tämä sivu tässä keskustelussa, ei ainoatakaan viestiä itse uutiseen liittyen...

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heikin muistoksi: Heikki lähdössä tarkastuslennolle 22.5.2011

[ attachment removed / expired ]

OH-STS:n tiimi

Jarmo Lehtinen

Tauno Voipio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä tarkastuslento muutama vuosi aiemmin. Pikkuserkku on ohjaimissa ja Heikki takapenkillä. Huomioikaa erikoinen moottorityyppi: Blaupunkt-putkiradio (mod.) :thmbup:

8185447595_f679c7f5ce_z.jpg

edit: Kämmäilyä kuvapalvelun kanssa

edit2: Henkilötarkennus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä tarkastuslento muutama vuosi aiemmin. Itse olen päässyt kuskin paikalle ja Heikki takapenkillä. Huomakaa erikonen moottorityyppi: Blaupunkt-putkiradio (mod) :thmbup:

Käsittämättömän hieno lentokone! Näin ne hyvät muistot tulevat pintaan ja kantavat eteenpäin!

EDIT: kuva pois lainauksesta /MM

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhden kuvauskeikan pääsin Heikin kanssa ajamaan. Kone pysyi hollilla ja kuvaaminen oli helppoa...

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Syvin osanottoni omaisille ja ystäville.

Tunsin Heikin vain varsin vähän aikaa, puolitoista vuotta. Se innostus jota Heikki osoitti heinäkuussa 2011 minulle palavana ilmailua kohtaan oli yksi "niitti siivessä" omaan päätökseen saada se lentolupakirja. Mikä jäi eniten mieleen, olivat ne lentämättömät haku/vientikeikat tässä viime viikkoina sieltä Joensuusta. Mutta sitä suurempana se Huumorintaju. Ikinä en ole tavannut henkilöä näin uniikilla huumorintajulla, jossa savolaislähtöisenäkään ei voi olla nauramatta niille uskomattomille episodeille jotka rönsysivät mitä pienimmistä kimmokkeista ja olivat samalla kaikelle yleisölle sopivia. Kyllä Kauhavan miehet elokuussa miettivät Heikin juttujen pohjalta mitä Prisman kassalla oikeasti tapahtuu - tai mitä tapahtuisi jos karkaisimme Henkan kanssa varaosiin tarkoitetun käteiskassan kanssa kaupungille. Niitä tarinoita kerholla tai muistoja hallin rakennusmaalta kaipaa meistä moni.

Toivottavasti siellä pilvien yläpuolella "ei voi nähdä laskukierroslaisia, kun aku viilaa suoraan linssiin".

Ilkka Toivanen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään