Pekka Holopainen

Mikä näistä ohjaimista FSX:ään?

13 viestiä aiheessa

Olen vaihtamassa keskusyksikköä tehokkaampaan. Muut osat ovat jo selvillä, mutta näytönohjain vielä mietityttää. Mikä seuraavista olisi paras vaihtoehto FSX:lle?

Geforce GTX 560 TI

Geforce GTX 660

Geforce GTX 660 TI ?

Noita tehokkaammat ovat budjettini ulkopuolella. Älkää silti tuijottako hintaan (hinta-laatu-suhteeseen). Arvostaisin rehellistä mielipidettä siitä mikä olisi paras valinta (ja perusteluja vielä, jos mahdollista). Noillakin on hintaeroja, mutta ne eivät merkitse mitään.

Kiitos!

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen vaihtamassa keskusyksikköä tehokkaampaan. Muut osat ovat jo selvillä, mutta näytönohjain vielä mietityttää. Mikä seuraavista olisi paras vaihtoehto FSX:lle?

Geforce GTX 560 TI

Geforce GTX 660

Geforce GTX 660 TI ?

Noita tehokkaammat ovat budjettini ulkopuolella. Älkää silti tuijottako hintaan (hinta-laatu-suhteeseen). Arvostaisin rehellistä mielipidettä siitä mikä olisi paras valinta (ja perusteluja vielä, jos mahdollista). Noillakin on hintaeroja, mutta ne eivät merkitse mitään.

Kiitos!

Pekka

http://www.hwcompare.com/13163/geforce-gtx-560-ti-vs-geforce-gtx-660-ti/

Tuon perusteella ostaisin gtx660TI:in , koska näyttäisi viemän vähemmän virtaa ja on myös tehokkaampi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Geforce GTX 560 TI

Geforce GTX 660

Geforce GTX 660 TI ?

Kiitos!

Pekka

Katselin tossa myös, että tuon normi kuuskuuskymppisen sais kelloteltua samoihin kelloihin msi afterburnerilla mitä tämä TI versio on. Itse olen jouluna hommaamassa juuri tuota normi gtx660. En tiedä kortin kestävyydestä sitten, jos sitä kellottaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Geforce GTX 560 TI

Geforce GTX 660

Geforce GTX 660 TI ?

Kiitos!

Pekka

Paras olisi kaiketi GTX 690. Tuo GTX 660 TI on varmasti hyvä ja riittävä. Jos itse nyt joutuisin valitsemaan uuteen koneeseen uuden ohjaimen, olisi valinta todella vaikea. Minulla on nyt AMD 6970. Tuskin ostaisin nyt silti 7970 korttia.  6970 on toiminut aivan loistavasti.

Eli GTX 660 TI  ;) Tuossa kortissa on tosin muistiväylä vain 192 bittinen. GTX 690 kortissa muistiväylä on 512 bittinen.  Minun ikivanhassa 6970  kortissa väylä on 256 bittinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo GTX680 ja GTX690 ovat kyllä niin hintavia, että jäävät pois vaihtoehtojen joukosta. En pelaa muita pelejä kuin simuja ja toisaalta tämä FSX ei kaiken sen mukaan mitä olen lukenut ole ensisijaisesti riippuvainen näytönohjaimen nopeudesta vaan pikemminkin CPU:sta. Nykyisen koneenikin vanha ATI:n kortti pärjää kohtuullisesti. Nuo 660-sarjaiset häviävät 560 TI:lle lähinnä vain väylän leveydessä (192 v.s. 256). Mistäköhän tuokin "väylän kavennus" johtuu, kun 256 on ollut jo kotvan vanhemmissakin korteissa. Liekkö niitä Nvidian huippukortteja "downgradattu" sulkemalla muutama datajohdin?

Kiitos tiedoista!

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Myös AMD voi olla hyvä vaihtoehto. 7950 on suunnilleen saman hintainen, kuin 660 TI.

7950:n muistiväylä on 384 bittinen. Kyllä sillä väylän koolla on merkitystä !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Myös AMD voi olla hyvä vaihtoehto. 7950 on suunnilleen saman hintainen, kuin 660 TI.

7950:n muistiväylä on 384 bittinen. Kyllä sillä väylän koolla on merkitystä !

Joo, mutta FSX-käytössä AMD on hanurista. Nimimerkillä ei enää koskaan AMD:tä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mutta FSX-käytössä AMD on hanurista. Nimimerkillä ei enää koskaan AMD:tä.

Mä olin ennen alusta asti Nvidian mies. Sitten tuli ongelmia eri ohjaimissa ja vaihdoin leiriä. Ei siitä sen enempää.

Nyt voisin taas ostaa Nvidian näytönohjaimen  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se AMD niin hanurista jahkaa asentaa ne ajurit oikein. Itellä pyörii HD5770, se on kyllä mopo mutta seuraavaksi kortiksi nousee todennäköisesti AMD. Nvidian kortit ovat kalliita, jos. Esim EVGAn GTX670 4Gb malli maksaa sen 519e ja XFX HD7970 maksaa sen 405e halvimmillaan.

AMD leiriin kannattaa kääntyä jos haluaa hyvän teho/hinta suhteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja vaikka ne ajurit asentaisi kuinka oikein, se ei tarkoita että ne pskat toimisi silti kaikkien kanssa oikein... Itellä on varaa aina päivitettäessä ostaa Nvidiaa, niimpä leiriäni en vaihda ennenku AMD saa rojunsa toimimaan kaiken käyttämäni kanssa okein, piste.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään