Tarmo Kallio

Windows 8

18 viestiä aiheessa

Pikaisen kokeilun jälkeen tulen jättämään väliin. Olen ennenkin jättänyt.

Minun ensimmäinen PC käyttöjärjestelmä oli Windows 95. Jätin 98:n väliin ja seuraava oli Windows ME. Sitten tuli jo kunnon käyttöjärjestelmä, eli Windows XP.

Vistan jätin väliin ja siirryin 64 bittiseen Windows seiskaan. Nyt jää Windows 8 melkein 100 %:n varmuudella taas väliin. Seuraava käyttöjärjestelmä on ehkä taas hyvä  ;)

Windows kasissa on DirectX 11.1 ja sitä ei ilmeisesti tule seiskalle koskaan. Mutta eipä kai ole paljon DX 11.1 pelejä kauppojen hyllyilläkään ?

Seiskassa on siis DX 11.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Huomasin toisen Windows 8 säikeen.  :-[ Toivottavasti Moderaattori siirtää tämän sinne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun käyttikseni:

-kaikki DOSit (paria ensimmäistä lukuun ottamatta) (DOS = Disk Operating System - ei tosiaan sen enempää)

-Windows 3.11 ensimmäinen jotakuinkin toimiva GUI DOSin päällä

-Windows NT 4.0 ensimmäinen "oikea" käyttöjärjestelmä

-Windows XP Pro

-Windows 7 Pro

Windows 8 I won't tuch.

Lisäksi olen kokeillut useita Linux-jakeluja. Eivät ole jääneet pysyviksi sen takia, että niille ei saanut työpaikalla käytettyjä softia eikä omassa käytössä jatkuvasti olevia kuten FS2004 tai FSX. Sähköpankin käyttöä varten kannattaisi varmaan taas asentaa joku. Linuxeille kun ei ole pahemmin tehty viruksia tai sun muita haitakkeita.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen samaa mieltä mitä tulee pöytäkoneeseen ja läppäriin mutta tabletissa ja puhelimessa tämä on varsin oiva ja tekee iosista vanhanaikaisen kertaheitolla. Nyt ollut winphone (lumia800) heti julkaisusta lähtien ja olen ollut erinomaisen tyytyväinen siihen ja varsinkin mobiliiliwinukkaan!

Eli kun tulee markkinoille hyvä win8 tabletti 3/4G yhteydellä niin ipadi2 saa väistyä.

-hannu-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitoin velipojan koneeseen Win8n viimeviikonloppuna ja sen muutaman päivän aikana en nyt mitään ihmeellistä huomannut siinä suuntaan tai toiseen. Asiansa ajoi siinä kun muutkin ja paremminhan se asentui ilman montaa buuttia ja oheislaitteet toimii ilman mitään ajuripäivityksiä ym. Ts. se osaa hoitaa ne itse.

Ihan käyttökelponen vempele.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä kolmatta päivää käyttelen WIN 8:a. Tulin sen ostaneeksi pari päivää julkaisun jälkeen, mutta lueskellessani mainoksia, pelästyin, että nyt ostin huonon käyttiksen. Asentelin tosiaan vasta nyt pari päivää sitten, enkä kadu yhtään. Aluksi vieroksuin START näkymää ja olin helpottunut, kun normaali työpöytäkin löytyi. Nyt kuitenkin kun on alkanut tottumaan myös tuohon START näkymään ja osaa hyödyntää sitä, niin en kyllä vaihtaisi takaisin 7:aan. Makukysymyshän tämä tietysti on, mutta tämä kasi käynnistyykin silmän räpäyksessä. Tosin en tiedä kuinka paljon vaikuttaa se, että asensin sen SSD:lle. Joka tapauksessa seiskan kohdalla tuntui siltä, että jee, nyt on keksitty toimiva Windows. Nyt tuntuu siltä, että on keksitty hyvä ja toimiva windows. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parisen kuukautta Windows 8 odotti pääsyään asennukseen ja tänään se tapahtui. Käyttis asentui ongelmitta ja mielestäni nopeasti (boottaava usb-tikku). Ensimmäinen puoli tuntia meni ihmetellessä, että mitenhän tämä toimii, mutta muutaman tunnin jälkeen käyttökokemus on ollut positiivinen. Start-näkymään saa kaiken tarpeellisen, sosiaalista mediaa ja pikakuvakkeita sovelluksiin.

Toistaiseksi käyttiksen käynnistyminen tuntuu merkittävästi Seiskaa nopeammalta, tosin Seiskaa saattoi rasittaa, että se oli ollut jo kaksi vuotta ilman uudelleenasennuksia. Integroidun 3G-modeemin ajurin kanssa oli pientä ongelmaa, mutta ratkaisu löytyi netistä ja modeemi toimii kuten pitää.

Kunhan postimies Pate toimittaa Lumia 920:n, pääsee näkemään, toimiiko laitteet hienosti yhdessä.

Onko kellään vinkkejä hyvistä appseista?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sitten jos kuitenkin se vanhempi käyttöliittymä tuntuu luontevammalle, niin apujahan siihen on tarjolla useampia:

mikropc.net

Mä oon niin hurja, että aion tulla toimeen ilman Käynnistä-painiketta. Niin William Henry Gates III on sen tarkoittanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä on FSX käytössä Win8, mutta tuli käyttispäivityksen kylkiäisenä mukaan kaatumisongelma, eli FSX kippaa nurin aika ajoin. En ole löytänyt kaatumisille vielä mitään yhdistävää tekijää. Ei auta vaikka ajaa FSX:ää Win7 tai Win Xp yhteensopivuustilassa.

Win 8 asennus, kuten myös FSX, tein ihan "puhtaalta pöudältä", eli siitäkään ei pitäisi olla kiinni.

Ajurit myös päivitelty viimeisimpiin...

Eilen päivittelin prossun tälle vuosikymmenelle (i5-3570k), mutta kaatuminen jatkuu edelleen... Ruudunpäivitys kyllä parani huimasti ja grafiikat kärsii vääntää lähes kaakkoon.

Kunhan keksisi jotain tuohon kaatumisongelmaan. Muuten olen ollut win8:iin tyytyväinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kellään simukäytössä kasia?? Toimiiko miten??Itsellä fsx ja pmdgn lisureita.

FS9 kokeiltu kasilla. Aircraft valikko yhtä mustaa, sceneryn lisäys mutkikasta. Itse simulaattori toimii muuten kyllä varsin loistavasti.

Mitäs nettiselainta porukat käyttää kasin kanssa? Firefox sekoilee huolella ja Chromekaan ei oikein kunnolla toimi. Opera on toiminut varsin moitteettomasti. IE en koske.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS9 kokeiltu kasilla. Aircraft valikko yhtä mustaa, sceneryn lisäys mutkikasta. Itse simulaattori toimii muuten kyllä varsin loistavasti.

Mitäs nettiselainta porukat käyttää kasin kanssa? Firefox sekoilee huolella ja Chromekaan ei oikein kunnolla toimi. Opera on toiminut varsin moitteettomasti. IE en koske.

Käytän lähinnä Chromea ja ainoa ongelma, johon olen törmännyt on ajoittainen Shockwaven kaatuilu. Toisin se välttis johdu Win8:sta tai Chromesta. En ole jaksanut tutkia enkä uudelleen asentaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käytän lähinnä Chromea ja ainoa ongelma, johon olen törmännyt on ajoittainen Shockwaven kaatuilu. Toisin se välttis johdu Win8:sta tai Chromesta. En ole jaksanut tutkia enkä uudelleen asentaa.

Välillä tekee Firefox ja Chrome siten, että kaikki tekstit, kuvat, ikkunat ja värit menee selaimessa aivan sekaisin. Usein auttaa selaimen sulku ja selaushistorian tyhjennys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän samaistuen. Win8 on oikein hyvä mielestäni, ei mitään muita ongelmia kuin juuri toi SW:n kaatuminen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä on FSX käytössä Win8, mutta tuli käyttispäivityksen kylkiäisenä mukaan kaatumisongelma, eli FSX kippaa nurin aika ajoin. En ole löytänyt kaatumisille vielä mitään yhdistävää tekijää. Ei auta vaikka ajaa FSX:ää Win7 tai Win Xp yhteensopivuustilassa.

...

Kokeilepa laittaa tämä tiedosto FSX:n pääkansioon: http://www.mediafire.com/?mik2mlqdz1w (pura se paketti ensin)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Win 8 asennus, kuten myös FSX, tein ihan "puhtaalta pöudältä", eli siitäkään ei pitäisi olla kiinni.

Ajurit myös päivitelty viimeisimpiin...

Eilen päivittelin prossun tälle vuosikymmenelle (i5-3570k), mutta kaatuminen jatkuu edelleen... Ruudunpäivitys kyllä parani huimasti ja grafiikat kärsii vääntää lähes kaakkoon.

Kunhan keksisi jotain tuohon kaatumisongelmaan. Muuten olen ollut win8:iin tyytyväinen.

Okei, hyvä tietää. Ajattelin päivittää koneeni niin että saan FSXn settingit täysille  ::) niin että kuva ei pätki. Käytössä W7 64bit professional. Olen kädetön näissä rautajutuissa. Nyt tuli ajatus kun kaikki toimii simussa hyvin niin mitenkä jos siirrän vanhan kovon (armonton liuta lisureita+skenejä)/ (7200 rpm SATA ja jotain) uuteen pakettiin ja ymppään siihin vielä SSD-levyn. Miten se pitäisi tehdä niin että SSD:stä olisi hyötyä simukäytössä. Itse kuution että fsx:ää ajettaisiin kovolta ssdn kautta ulos??  :-[ Toimiiko näin vai olisko joku helpompi tapa??

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään