Olli Luoma

Kauppalehdestä bongattua

4 viestiä aiheessa

Tämän päivän kauppalehdessä on 3sivulla arviointi aurinkolaseista, tyyli etunenässä.

Ray-Ban aviatorit kehutaan erinomaiseksi, niitä käyttävät F1-kuskit jne. Ja vielä suora lainaus:

"Puhumattakaan siitä, että ihan oikeat lentäjät evätkä vain Malmin ilmailukerhon jäsenet luottavat edelleen Ray-Banin "rosbergien" suorituskykyyn."

Kaiken kaikkiaan juttu on mielestäni hauskasti tehty, kieli poskessa kuten 3sivulle kuuluukin. Loppukaneetti: "Muista: Vasta kalapuikkoviikset viimeistelevät täydellisen pilottilasityylin, joten pistä patukka kasvamaan ylähuuleen, tai ime tuttia."  ;D

Lämpimin palloterveisin

Olli L 

Edit: Itse kyllä olen vankka Serengeti-mies. Lienenkö lentäjä ollenkaan?   

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman ammattini puolesta aurinkolaseja hypistellenä, voi todeta että Ray&Ban Keke Rosberg aikaan oli kova juttu. Laatua valvottiin. Jenkkilässä se kuului sotaväen varustukseen. Asioita tutkitaan aina ja eteenpäin yritetään mennä. Niin tehtiin myös rapakon takana. Tyyli ja muoti onkin sitten toinen juttu. Mutta ilmailussa kannattaa panostaa optiseen laatuun.

Löytyi tuote Randolph. Tuotevalikoimasta löytyi myös "KEKE-malli". Ray&Ban varuste vaihdettiin Randolphiin.

Baush&Lomb tehtaana joutui tekemään valintoja miten säilyä markkinoilla. Markkinathan pienenivät oleellisesti em. päätöksen myötä. Ray&Ban valmistus siirtyi Italiaan. Kehysten "dublee" pinnoite vaihtui kemialliseksi, kullanväriseksi lakkapinnoitteksi. -Linnsien paksuus puoliintui. -Optiikka heikkeni.

Hankkiessanne ja verratessanne eri tuotteita, varsinkin optiikan suhteen, kannattaa pyytää esittämään yksinkertainen projektoritesti. Optiikkaa ja laatulaseja myyvissä liikkeissä on luultavimmin näöntarkastusyksikkö. Pyytäkää asettamaan aurinkolasit projektorin eteen. Projektorista tuleva kuva kulkee aurinkolasilinssin läpi. Muodostuneesta kuvasta näkee linssilaadun.

Valitettavan useissa, jopa merkkilaseissa, kuvautuminen on kun navetan ikkunan läpi katsoisi. Jopa yksilöissä on suuria eroja.

Näe mitä teet, näe missä meet. Vertaile itse. Oli se sitten R&B, Randolph tai Serengeti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harrylla hyvä vinkki.

Mun Randolphit valuivat autossani vänkärin lattialle. jossa oli hiekoitusmursketta ja vänkärin eläväiset jalat. Nyt tarttis uudet samanlaiset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään