Erkki Pulkkinen

Joululahja ilmailijoille

4 viestiä aiheessa

Laitoin allaolevan viestin kotikerholleni. Lisätietona, että Lentoloki on ohjelmisto, mitä kerhossamme käytetään lentojen seurantaan ja laskutukseen.

Jota kiinnostaa, niin saa noutaa ja testata/käyttää.

Tässä kun olen sairastellut keuhkokuumetta, niin en ole malttanut pitää näppejäni erossa tietsikasta.

Tein Lentoki-ohjelmistosta yhdenkäyttäjän version nimeltään Omaloki.

Tuolla uudella ohjelmistolla voit pitää minkä tahansa lentämäsi koneen lennot ylhäällä sekä selailla niitä.

Kerhon Lentolokiin on olemassa päivitys, jolla se osaa tallentaa tiedostoihin lentoja itsestään, jotka sitten voi lähettää sähköpostilla tai kantaa tikulla omalle tietsikalle Omaloki-ohjelmistoon. Siirrossa ei tietystikään tule erittelyä esim mittari/yö/päällikkö/oppilas-tunneista, koska Lentoloki ei niitä sisällä, joten ne joutuu sinne editoimaan. Omaloki osaa myös viedä ja tuoda taulukkolaskimesta tietoja.

Se on kaikille ilmaiseksi ladattavissa smll:n nettisivuilla http://www.smll.fi/?page_id=46 olevien lyhyiden ohjeiden mukaan.

Syötät tiedotesivulla mainitut tunnukset, jolloin aukeaa lista tiedostoista, klikkaa Omaloki.zip ja tallenna se levyllesi.

Pura zip-tiedosto johonkin hakemistoon

Asenna ohjelmisto setup.exe tiedostoa tuplaklikkaamalla

Käynnistä ohjelma, hyväksy ehdot ja ohjelman kysyessä nimeö, anna sille se muodoss Sukunimi Etunimi

Käyttöohjeita ei vielä ole, mutta tulee joskus.

Ja palautetta saa antaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites tuo lentoloki osuus toimii ?Tekeekö se laskut automaattisesti esimerkiksi kuukausittain?

Se voisi kiinnostaa...Vaikkakin tällä hetkellä olen ihan vain excelillä harrastanu lokitietojen keräystä ja sekin systeemi toimii varsin näppärästi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites tuo lentoloki osuus toimii ?Tekeekö se laskut automaattisesti esimerkiksi kuukausittain?

Se voisi kiinnostaa...Vaikkakin tällä hetkellä olen ihan vain excelillä harrastanu lokitietojen keräystä ja sekin systeemi toimii varsin näppärästi.

Lentoloki toimii itsepalvelu-periaatteella.

Lentäjät syöttävät lennon jälkeen matkapäiväkirjan tiedot sinne ja sen jälkeen tulostavat laskun mukaansa. Laskulle voi siinä yhteydessä lisätä rivejä esim. hinausmaksun.

Laskulle tulee viitenumero ja viivakoodi, jotka helpottavat maksamista ja varsinkin kerhon rahastonhoitajan työtä (kuten minua).

Lentoloki on myös äärimmäisen kätevä sitten kun tehdään lentotilastointi Trafille vuoden vaihteessa.

edit: Lentäjät voivat itse tulostaa laskun esimerkiksi kuukausittain

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään