Kirjoitettu Joulukuu 10, 2012 Muutama valitettavasti huonolaatuinen kuva 80-luvun peruskaurasta. Nämä ovat tähän mennessä vastaan tulleista negoista skannattuja kuvia. Nuoriherra Hankonen ei ole aikoinaan panostanut negojen säilytykseen ja jo alunperin kehnolla kalustolla (filmipokkari?) kuvatut kuvat eivät loista laadullaan. Kohteet voivat kuitenkin olla joidenkin mielestä mielenkiintoisia, joten ajatelin jakaa nämä kuvat täällä. Kunhan pääsen jossain vaiheessa skannausprojektissa diohin saakka, niin pitäisi kuvien laadunkin alkaa nousemaan. Skannausprojektiin kuluu sekä omien, että faijavainaan kuvien skannaaminen digitaaliseen muotoon. Kuvia vaan on tuhoton määrä, luulisin että niitä on n. 35 000 - 45 000 ruutua, joten hetki tässä nyt kuitenkin menee.. Tässä joitain kuvia 80-luvun lopulta. Luulen että näissä kuvissa eletään enemmän tai vähemmän vuotta 1988. N345HC tulossa jostain. Luultavasti Tokiosta kun se oli korvamerkitty sille reitille noihin aikoihin. [ attachment removed / expired ] Tämä Fedexin kymppi olikin jo tuolla sekalaista EFHK:lla joku aika takaperin, mutta laitetaan kuva paikasta jossa kiitotien 15-33 liikennettä kuvattiin. Tässä on nykyisin terminaali. [ attachment removed / expired ] DK-271. Ei, tikkaita ei oltu vielä keksitty 80-luvulla [ attachment removed / expired ] Finnairin DC-9 kuvattuna suurinpiirtein nykyisen paikan 34 tienoilla. Tuohon aikaan siinä oli ajoneuvoportti platalle. [ attachment removed / expired ] British Airwaysin G-BMRC samasta paikasta. [ attachment removed / expired ] Kiitotielle päin katsoessa näkymä oli tällainen. [ attachment removed / expired ] Lufthansan Boeing 737-300 ja Finnairin N345HC. [ attachment removed / expired ] Seiskahallia ei oltu keksitty vielä ja jotenkin löysin fillarilla tien 04:n päähän. Siellä seisoi tuohon aikaan tällaista tavaraa. Harmi etten omistanut tuohon aikaan teleobjektiivia.. [ attachment removed / expired ] Jos kalusto ja taidot olisivat riittänee, olisi tuo paikka myös ollut kohtuullisen hyvä kuvata 04:n liikennettä. [ attachment removed / expired ] Sadekuuron iskiessä kuvasin lasin läpi terminaalissa kotimaan lähtöporttien luona. Silloin sinne pääsi ilman mitään turvatarkastuksia. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Air Francekin sahasi tuolloin Helsinkiin omalla raudalla eikä Pariisin Finnair code share reitistä unelmoinut kukaan. [ attachment removed / expired ] Laitetaan vielä pari kuvaa vuodelta 1989 tai 1990 jolloin Kelmi kävi Helsingissä esittelemässä yhtiön uutta lippulaivaa Boeing 747-400 konetta. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 10, 2012 Tästä tulikin mieleeni eka ulkomaanmatka. Sukulaisiin Bulgarian Sofiaan. Balkanin Tu-154 meidät sinne vei silloisen Leningradin kautta, polttoaine stopi?! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 10, 2012 Hienoja kuvia! Tekisivät terden tuonne kakkosen katolle! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 14, 2012 Mahtavat kuvat! 8) Voi tuohon aikaan varmasti näki vaikka mitä! Harmi ku niitä ei enää täällä käy.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 15, 2012 Hienoja kuvia! Tekisivät terden tuonne kakkosen katolle! Siellä ON terde. Avaisivat sen uudestaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 15, 2012 Kiitos kommenteista. Kuraahan nuo ovat laadultaan, mutta lämmittää kovasti että siitä huolimatta miellyttivät Laitan tänne lisää sitä mukaa kun tulee jotain mielenkiintoista eteen. Tällä viikolla tulikin vastaan jonkun verran lentokonekuvia, mutta suurin osa nyt läpikäytävässä laatikossa on jotain muuta kuin konekuvia. Suurin osa kuvista joita nyt skannailen on negoja, mutta on siellä joukossa ollut jostain syystä leikkaamatta ja kehystämättä jääneitä diojakin. Seuraavat kaksi vuoroaan odottavaa laatikkoa (Curver 45 litraa ja 57 litraa) ovat nekin näköjään täynnä negoja Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla