Guest Flyer8123

Canon D 1100 ja vakio 18-55mm

40 viestiä aiheessa

Kuvaan lenkoneita :laugh:. Olosuhteet? Ehm. Millaset on lentokonespotterin olosuhteet? Budjetti riippuu. Mutta sanottaan nyt aluksi että jos halpaa löytyy (X-300mm ois se ihanne + IS) niin mieluiten halvin noilla kriteereillä(käy myös 250mm). Mutta budjetti 500€.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käytetty 70-300 IS, kerta haluat sen IS:n. Maksaa sen 300-400e. Vaihtoehto nro. 2 on vakaajaton versio 70-200L F4 putkesta, suurin piirtein 400-500e käytettynä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

IS on melko tarpeeton jos kuvaat liikkuvia kohteita, tuo 70-200/4L on ihan älyttömästi parempi, kuin 70-300IS.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

IS on melko tarpeeton jos kuvaat liikkuvia kohteita, tuo 70-200/4L on ihan älyttömästi parempi, kuin 70-300IS.

 

Sanoisin että on se aika kurko pitkillä ajoilla pannatessa ja käsien täristessä, pysyy etsinkuvakin mukavan smoothina. Muistaakseni käytiin aikaisemminkin sinun kanssa näistä putkista keskustelua. 70-200 on tosiaan kaikessa muussa parempi. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Se 18-55 on aika kauhea lasi, mutta kyllä silläkin hyviä kuvia saa aikaiseksi.

 

 

Minusta se on ihan hyvä lasi. Tosin myin omani 90€:lla pois kesällä kaupassa kun olin katsomassa jalustoja ja joku pariskunta tuli myyjältä kyselemään että onko niitä kittejä myynnissä kun niiden poika oli hajottanu omansa. Jälkeenpäin harmitti aika-ajoin kunnes hankin 35mm primen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanoisin että on se aika kurko pitkillä ajoilla pannatessa ja käsien täristessä, pysyy etsinkuvakin mukavan smoothina. Muistaakseni käytiin aikaisemminkin sinun kanssa näistä putkista keskustelua. 70-200 on tosiaan kaikessa muussa parempi. :)

 

Eikai tuossa 70-300 edes ole pannausvakaajaa?

Toi vakaaja on kuriositeetti, 70-200 valovoima, piirto, rakenne ja punainen rengas ovat taas oleellisia :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1100D:tä on ollut saatavana sekä IS kittinä että IS:ttömänä, ja se kittilasi on ihan oiva lasi alkuopetteluun. Toki hankala sillä on Cessnaa satojen metrien päästä kuvata, mutta fiksu kuvaaja käyttääkin kalustoaan sen ehdoilla, ja koittaa etsiä paikat ja kuvakulmat sen mukaan. Ensimmäinen hyvä hankinta kitin jälkeen on EF50 1.8, jolla pääsee jo opiskelemaan syväterävyyden merkitystä, ja joka piirtää todella upeasti, vaikka maksaa alle satasen parhaimmillaan uutenakin.

 

Vakaaja on ihan ehdoton apu lentokone- (liikkuva) kuvauksessa, ei tulisi mieleenkään ostaa teleä ilman sitä. Valovoimakaan ei sitä aina korvaa, jos haluaa että potkurikone tai etenkin kopteri on elävän näköinen, eikä taivaalle kloonattu staattinen maakuva. :) Staattisissa kohteissa toki jalusta auttaa paljon, mutta liikkuvien kanssa se rajoittaa liikaa liikehtimisen seurantaa, ja on tympeä kanniskella kaiken muun rojun mukana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi kaikille! :) Minullekkin voisi ohjeistusta vähän antaa nimittäin huomenna saan 1100D:n :)

 

Kameran mukana tulee yleensä ohjekirja, lue se ensin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kameran mukana tulee yleensä ohjekirja, lue se ensin.

 

No ei siitä kauheasti hyötyä ole kuvaamiseen jos osaa entuudestaa, mutta muutamia hyviä vinkkijä itsekin monen kuukauden jälkeen kun sen lukasin niin löysin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedättekö näistä kamerakouluista ? Tai semmosista kuvaustunneista yhtään mitään ? Sellaselle vois mennä vai onko huono idea?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään