Marco Matikainen

Finnairin kone vaarassa tänään!!!

13 viestiä aiheessa

Kuulin tänään, kun eräs tuttu oli tulossa n. kahden maissa Ivalosta Finnairin koneella että se joutu vetämään holdingia Porvoolla noin tunnin, koska sen laskutelineet eivät toimineet normaalisti. Se oli tehnyt ainakin yhden ylilennon EFHK:lla, mutta joku pienkone nousi EFHK:lta ja lensi sen verran lähelle konetta että se näki onko sen laskutelineet alhaalla vai ei. Ne olivat kuitenkin normaalisti alhaalla ja kone teki sen jälkeen normaalin laskun EFHK:lle.

 

Onko jollakin tähän jotain lisätietoja tai onko peräti silminäkijöitä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö niitä laskutelineitä tarkasteta tornista kiikareilla kun kone lentää ohitse?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö niitä laskutelineitä tarkasteta tornista kiikareilla kun kone lentää ohitse?

 

Voipi olla, että oli jo sen verran hämärää, ettei tuo kikka olisi toiminut enään niin hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm.... ettei kyseessä ollut sama MD80 kone mistä nappasin kuvia tuonne kuvakaappaus osioon?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletetaan, että kyseessä oli MD-80 merkkinen lentokone. Siinä voi kippari tai perämies mennä nöyrästi matkustamoon ja repiä vähän mattoa auki käytävältä siiven kohdalta, avata pienen luukun ja sytyttää valot telinekuiluihin, jonka jälkeen näkee hienosti periskoopilla onko päätelineet alalukossa. Nokka telineen alalukossa olon kertoo pieni keskipedestaalin takaosassa oleva tappi, joka nousee ylös kun nokkateline on alalukossa.

Eli en ymmärrä miksi pitää mennä pikkukoneilla viereen katsomaan onko telineet alhaalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletetaan, että kyseessä oli MD-80 merkkinen lentokone. Siinä voi kippari tai perämies mennä nöyrästi matkustamoon ja repiä vähän mattoa auki käytävältä siiven kohdalta, avata pienen luukun ja sytyttää valot telinekuiluihin, jonka jälkeen näkee hienosti periskoopilla onko päätelineet alalukossa. Nokka telineen alalukossa olon kertoo pieni keskipedestaalin takaosassa oleva tappi, joka nousee ylös kun nokkateline on alalukossa.

Eli en ymmärrä miksi pitää mennä pikkukoneilla viereen katsomaan onko telineet alhaalla.

 

Ehkä tuo kertomasi menettely näyttäisi matkustajille aika omituiselta ja herättäisi mielikuvia terroristeista tjsp. ?

 

Ville

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jättövanan takia mieluummin näin kuin että pyöriskelet cessnalla voltteja kun jetti menee ohitse ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm.... ettei kyseessä ollut sama MD80 kone mistä nappasin kuvia tuonne kuvakaappaus osioon?

 

Voi olla hyvin mahdollista, ilmeisesti se ei tullu ihan heti uudelleen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei yhtään, kunhan siitä kerrotaan matkustajille. Olen kerran ollut k.o. tilanteessa, eikä tuo aiheuttanut yhtään paniikkia.

 

Arttu

 

 

Ehkä tuo kertomasi menettely näyttäisi matkustajille aika omituiselta ja herättäisi mielikuvia terroristeista tjsp. ?

 

Ville

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkä tuo kertomasi menettely näyttäisi matkustajille aika omituiselta ja herättäisi mielikuvia terroristeista tjsp. ?

 

Ville

 

Saa olla aika vainoharhainen, jos ensimmäiseksi tulevat terroristit mieleen silloin, kun kapteeni tai perämies mattoa repii tai jotain luukkuja aukoo.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin AY006 New Yorkista oli tänään about 8 tuntia myöhässä. Suurimmat murheet aiheutti eka lumimyräkkä tänä vuonna New Yorkissa. Ei osatta myöhästymisessä olleet viat apun kanssa.

Porukka aika kypsiä aikataulujen sotkeentumisten kanssa ja sitten se, että matkustajia istutettiin pimeässä koneessa joka oli akkujen varassa vettä ja hedelmiä tarjoten...

Sitten kun lähtölupa tuli niin toinen kone oli jätetty finskin MD-11:sen perään ettei ollut tilaa peruuttaa. Ja kuulemma kauhea ruuhka oli anti-icing platalla, jäänestoa ei voitu portilla tehdä.

Ja tullessakin kone oli tunnin holding patternissa.

Joskus menee kaikki putkeen.

Ja huomenna uutisista lisää...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei osatta myöhästymisessä olleet viat apun kanssa.

 

HEHEH, piti hetken aikaa tavata, ennenkuin hoksasin tuon lauseen tarkoituksen. Ensin tuli kyllä mieleen, että on tainnut Teemu polttaa jostain kivoja sieniä piipussaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, sienet syödään sellaisenaan. Ne ei pala piipussa kunnolla. Tosiaan kone kärsi black outista ja siellä oli kuulemma erikoinen meininki kun koneessa oli aivan hiljaista ja exit-valot vaan paloivat.

Ei porukka oikein uskaltanut kuulemma puhuakaan normaalilla puheäänellä. :)

 

Ensin tuli kyllä mieleen, että on tainnut Teemu polttaa jostain kivoja sieniä piipussaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään