Jouko Holopainen

Raketit

35 viestiä aiheessa

On se typerää ampua noita säihkyviä raketteja taivaalle miljoonilla. Siinä eläimet, lapset ja muut heikkohermoiset kärsii turhaa henkselien ja rahan pauketta. Lentäjiäkin tämä häiritsee kovasti, koittakaapa lentää VFR kun raketit paukkuu ympärillä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerran vuodessa. Ei ole niin kauheaa.  :)

Jos synkästä, kurjasta, ikävästä ja masentavasta pitää niin aina voi asua luolassa.  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kannata valittaa. Sitä tapahtuu vain 8h vuodessa.

Kävin juuri ampumassa pari Leijonalaukausta ja pari Astronomian keppirakettia. Niin mukavaa!

Hyvää uuttavuotta kaikille!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotenkin niin turhauttavaa kuunnella kun kaikki säikkyy ja jne. Kerran vuodessa 8h ei ole niin kauhian kamala, ettäkö sitä ei kestäisi.

Kaitpa sitä pitää kohta itsekin mennä paukuttelemaan  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En säiky ja kukin saa ampua jos huvittaa. Itseäni ei huvita. Tuskin viitsin edes ikkunoista katsella ulos noita, ja tällä kelillä ei taida kovin kauaksi näkyäkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta kuitenkin,tuo koirien sisällejättö on täyttä asiaa! Jostain kumman syystä meidänkin englanninbulldoggi vapisee kuin horkassa,vaikka olisi sisätiloissa,jos raketti ammutaan heti seinän takana. Entäs naapurin hepat,kai hän älyää laittaa ne sisätiloihin aattoiltana!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meilläpä taas tänään kennelistä saatu koira. Eipä mistään välitä, joko ei tajua tai on lujaa kamaa! ;D Uudet vuodet kaikille!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin Medi-Helin ilmassa muutama vuosi sitten juuri pahimpaan paukutteluaikaan keskiyöllä. Ihan hyvin veti rakettien seassa, ei tehnyt tiukkaakaan...ja ihan VFRssä taisi mennä ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itekin olin ilmailemassa jokunen vuosi sitten (tai kai siitä jo aika monta vuotta on :P). Deppi ennen puoltayötä EFHK:lta ja arri vasta seuraavana vuonna samalle kentälle. VFR:ää toki. Ei osuneet raketit helsingin edustalla eikä päällä, kun noin tonnissa posottelin. Ihan oli hieno keikka. Savua oli ilmassa puolenyön jälkeen niin maan perkeleesti! ;D

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meillä on nyt hoidossa kaksi koiraa, jotka kuulemma ovat ihan säikkyjä paukkeesta. Oma koira vaan innostuu kuullessaan pauketta ja nämä kaksi vierasta vetävät unta kuulaansa ihan levollisena. Ei puhettaan mistään paukkukammosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meillä oli muuten joskus koira, joka pelkäsi kuollakseen pauketta. Tosin, se pelkäsi myös sateenvarjoja ja rullamittaa.

Uuden vuoden aika oli ihan järkyttävää, eläinlääkäri joskus määräsi staffi-vainaalle jopa diapamia, ei se auttanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

siitä vaan, mun ei tarvi. Muut voi ampua rahansa taivaalle, mä melkein ennemmin revin rahani...

Ei kai niitä repiä kannata, rakettipaketin hinnalla saa pullon laadukasta punaviiniä. Sitä nauttiessa voi katsella kun muut ampuu rahansa taivaalle... HEH

Koirista puheen ollen: meidän bichon havanais on ihan hermona paukkeen aikana ja aamulla on varmaan jännäkakkaa tiedossa, maha kun menee ruikulle tällä touhukkaalla vanhalla, 11v. herralla jo pienemmästäkin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu katseltiin monta ilmaista rakettia... Vesisateessa!!! Yritin kuvata, mutta säälin kameraa sen verran ettei siitäkään tullut mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jos naapurin piskit räksyttää ja häiritsee mua 364 pv:nä vuodessa,

on kai vaan pelkästään oikeus ja kohtuus mun häiritä niitä edes yhtenä päivänä vuodessa  8) ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

on kai vaan pelkästään oikeus ja kohtuus mun häiritä niitä edes yhtenä päivänä vuodessa  8) ;D

Missä näitä idiootteja kasvaa >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa huomata, että nyt moni kiihtyy turhaan lauseista, jotka ovat kirjoitettu sarkastisesti.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missä näitä idiootteja kasvaa >:(

en mä nyt ihan näin karkeata kieltä naapureistani käyttäisi.

ihan kivoja naapureita muuten, mutta hieman ajattelemattomia ja välinpitämättömiä koiriensa tuottamaa meluhäiriöitä kohtaan :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuka muistaa vielä ne 70-luvun harmaat Kiinarit jotka myytiin ruskeissa paperipusseissa  tai  sen valkoisen, kovaan pahviputkeen tehdyn Tykinjyskyn? Nehän sitten paukahtivatkin kovaa . .   Olivat ymmärtääkseni Suomessa valmistettuja. Tosin 70-luvulla "isot pojat" kertoivat, että alunperin kiinarit olivat metallikuorisia ja paukahtivat vieläkin kovempaa.

Tehtiin kerran muoviseen jalkapalloon reikä ja laitettiin sinne sisälle valkoinen tykkäri. Nähtiin kun se pallo nousi taivaalle kovan pamauksen jälkeen mutta senkoomin emme sitä enään nähneetkään! Liekö noussut kiertoradalle saakka.

:P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta vakavasti puhuen,kaipa näittenkin hepojen talli-isäntä jo ens uunna-vuonna muistaa minne eläimet kuuluu laittaa ainakin yhtenä yönä kerran vuodessa.Ei onneksi tainnut pahemmin käydä! http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013010116503760_uu.shtml

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tehtiin kerran muoviseen jalkapalloon reikä ja laitettiin sinne sisälle valkoinen tykkäri. Nähtiin kun se pallo nousi taivaalle kovan pamauksen jälkeen mutta senkoomin emme sitä enään nähneetkään! Liekö noussut kiertoradalle saakka.

:P

joo, onhan noita raketteja ja Raketteja ... ::)

yhden Raketin valmistusohje:

1. hankitaan lainaksi paikalliselta metalliverstaalta paksuseinämäinen 5m:n putki, halkaisijaltaan n. 20cm

2. sidotaan se liiterinseinään vinottain ja porataan keskelle putkea kylkeen n. 5mm reikä.

3. muotoillaan kaksi puupölkkyä siten, että ne melkein mahtuvat putkien päistä sisään.

4. tehdään hapesta ja asetyleenistä "hapettava" liekki. sammutetaan se tukahduttamalla ja päästetään ao. seosta pikku rei'ästä putkeen.

5. kun putken molemmissa päissä haisee asetyleeni voimakkaasti, hakataan pölkyt lujasti lekalla putkien päihin niin syvälle, kuin jaksaa.

6. tungetaan n. 1m:n pituinen sytytyslanka 5mm reikään, sytytetään se ja juostaan autotallin kulman taakse seuraamaan tapahtumia.

7. seurataan tapahtumia :o

8. seuraavana päivänä palautetaan lainaputki ja irroitetaan toinen puupölkky kaksikuoriveneen kyljestä  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

8. seuraavana päivänä palautetaan lainaputki ja irroitetaan toinen puupölkky kaksikuoriveneen kyljestä  :-[

Reps!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään