Timo Hyvönen

Paljonko aiot lentää vuonna 2013?


41 viestiä aiheessa

Miltäs vuosi näyttää tässä vaiheessa? Itse lensin 45h ultralla ja 9,5h mopulla ja purtsikalla yhteensä. Toivottavasti tänä vuonna tulee enemmän tiimaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku 800 tuntia ehkä hieman alle. Hieman enemmän kuin vuonna 2012 kun ei ole kirjoituspöytälentovelvoitteita. Tunteja tuli 443 ilman  + 16 tuntia simussa. Toimistopäiviä oli sellaiset 8 per kuukausi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luulempa että tyypillisen 1300-1400 tunnin koneessa istumiseen (joista just vajaa 1000 tuntia itse puikoissa) tulee konetyypin ja firman vaihdon myötä pieni breikki. Mutta ihan riittävästi kuitenkin... :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kymmenenkin tuntia ois hieno juttu, mutta jos vaan

 

1) rahaa

2) keliä

3) vapaata (vuokrakoneen kanssa yhtaikaista sellaista)

 

riittää, niin oishan se uppeeta, jos vuoden päästä ois kirjassa kakskymmentä lisää. Enemmästä en edes tohdi haaveilla.

 

-m

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kelit on yhtään paremmat kuin viime vuonna niin eiköhän noin 50% tule lisää.

 

2011 tuli yli 125h, tänä vuonna satsasin aikaa enemmän ja pääsin vaivoin 80h :/

 

Tähän kuvioon istui täydellisesti SM-kisat a 4h :(

 

hannu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hiukan sekavalta vaikuttaa :-\ Enempi vois saada ketjusta irti jonkin sortin jaotuksella.Nyt joku lentää muutaman tunnin vaivoin,toinen heittää tuhat tuntia(no tiedetäänhän noi ammattilaiset) Mutta meinaan esim.PPL:n olosuht.pakosta ylöshinnoittelu tulisi esille kun kertoisi mitä lentää.On se nyt vähän toinen juttu lentää 50 h ultraa tai purtsikkaa kuin vaikka sitä PPL:lää.  Mitäs se esim. onkaan tuo väkisinlento ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Väkisinlento = moottorilento :D - siis ei oikeaa lentämistä

No totta puhuen,kyllähän tätä termiä käytti jo -70 luvulla purjelennon ope,Marttilan Vesakin Kauhavalla(edesmennyt) ,mutta niin vain Vesakin ehti kuin ehtikin A2 lupakirjan suorittaa ennen lopullista ilmavoimiin siirtymistään. Ehkä vähän turhan sarkastinen olin tuossa "kysymyksessäni"? Kuitenkin lentämistä sanan koko merkityksessä!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vuosi 2012 meni hujauksessa, ja lennot jäivät erittäin vähiin verrattuna pariin aiempaan vuoteen, jolloin timaa tuli noin 80h vuodessa. Työkiireet veivät käytännössä ajan harrastamiselta viime vuonna, joten taitaa tänä vuonna olla pienen kirin paikka. Sanotaanko tavoitteeksi sellainen 50h, niin olis aika hyvä. Toivotaan hyviä kelejä uudelle vuodelle  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentohintojen kallistumisen myötä jää varmaan suurinpiirtein samoihin tuntimääriin kuin viimevuonna, ellei jopa vähemmän...  :-\ Eli ehkäpä 30h.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ot

 

Mitä maksaa esim C172 tuntihinta tänään Suomessa. Vai pitäisikö kysyä mitä tulee lentotunnille hintaa kaikkien viranomaismaksujen tarkkarien jne kulujen kanssa

 

End ot

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ot

 

Mitä maksaa esim C172 tuntihinta tänään Suomessa. Vai pitäisikö kysyä mitä tulee lentotunnille hintaa kaikkien viranomaismaksujen tarkkarien jne kulujen kanssa

 

End ot

 

Malmilla bensa-172 hinta huitelee +180e/h korvilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ot

 

Mitä maksaa esim C172 tuntihinta tänään Suomessa. Vai pitäisikö kysyä mitä tulee lentotunnille hintaa kaikkien viranomaismaksujen tarkkarien jne kulujen kanssa

 

End ot

Seinäjoen kerhohinta 2000 luvun 172 SP:llä kait 160€ /t huiteissa.

Edit: Ja bensakonehan tämä on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Seinäjoen kerhohinta 2000 luvun 172 SP:llä kait 160€ /t huiteissa.

 

Joo, tarkastelin tossa hintoja niin Malmin ilmailukerholla OH-CTL (bensakone) 177e/h ja OH-SRH (diesel) 147e/h. BF- lennolla näyttäis olevan 192e/h bensa-172.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti aikaa riittää päristellä enemmän kuin viime vuonna. Säät eivät ainakaan loppuvuoden aikana paljon vasta lupakirjan saanutta palkinneet, sata tuntia jäi rikkomatta.

 

LIYn kahdella uudella lasiohjaamokoneella hinta on ollut ykköstunnilta 120 ja kahdeksan tunnin paketeissa 110-72 € / h sis ALV. Alin hinta  72 € viidennessä paketissa (32. tunnin jälkeen) ja muilla paketeilla tuosta väliltä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisko tänne laittaa myös koneen kyydissä istumisen?

Joo, hieno idea.

 

Laitetaanko samalla pystyyn kyssäri "Paljonko aiot ajaa autoa ensi vuonna?" Jos et satu omistamaan autoa tai edes ajokorttia niin lasketaanko myös kyydissä istumiset? Entäpä lauantai-yönä päissään taksin takapenkillä, tuleeko siitä tiimaa? Mites noi HKL:n bussit, niistä saa varmaan sitten ihan heavy-tiimaa vaan ihan kyydissä istumalla? Kuis muuten VR:n junat?

 

Niin juu sellainen kysymys vielä heräsi, että jos sitä konetta tai lupakirjaakaan ei nyt satu olemaan niin onko silti pakko yrittää tunkea jokaiseen topikkiin?

 

Ja vastaus itse kysymykseen. Pakko on kaikki tehdä mitä työvuorolistaan laitetaan. 2013 vaikuttaa kiireiseltä, ehkä arviolta noin 600h olisi odotettavissa. Joka sekunti "käsin" kuten aina ennenkin.

 

Hyvää uutta vuotta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, hieno idea.

 

Laitetaanko samalla pystyyn kyssäri "Paljonko aiot ajaa autoa ensi vuonna?" Jos et satu omistamaan autoa tai edes ajokorttia niin lasketaanko myös kyydissä istumiset? Entäpä lauantai-yönä päissään taksin takapenkillä, tuleeko siitä tiimaa? Mites noi HKL:n bussit, niistä saa varmaan sitten ihan heavy-tiimaa vaan ihan kyydissä istumalla? Kuis muuten VR:n junat?

 

Niin juu sellainen kysymys vielä heräsi, että jos sitä konetta tai lupakirjaakaan ei nyt satu olemaan niin onko silti pakko yrittää tunkea jokaiseen topikkiin?

 

Hyvää uutta vuotta.

 

Suo anteeksi Matti. En tiennyt että olet noin tosikko. Poistan viestin ettei häiritse. On mulla VPL ja monta konettakin.

 

Suvaitsevaista Uutta Vuotta!

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Suvaitsevaista Uutta Vuotta!

 

 

Anteeksi OT, mutta en voinut mitään. Tästä saa vapaasti ottaa herneen nenään.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aikeet on aina kovat, mutta saa nähdä, kuin käy toteutuksen kanssa. Satakunta tuntia vois laittaa jälleen kerran tavoitteeksi ja varmaan jälleen kerran jäädä siitä vajaaksi. Viime vuonna näkyy tulleen joku 86-87 h. Siitä suurin osa hyppylentämistä, jonkin verran omaehtoisempaa moottorilentämistä ja ihan liian vähän moottoripurjelentämistä. Pursitouhun aktivointi edes jollakin tasolla kiehtoisi kyllä kovasti. Tosin medikaalikin pitäisi keväällä uusia, notta saa nähdä lennetäänkö sen jälkeen ollenkaan :)

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentomäärät ovat itselläni olleet laskussa jo pari vuotta. 2011 tuli reilut 100 tuntia, 2012 jäätiin johonkin 60 (+40 simussa) tunnin luokkaan ja uskoisin että 2013 olisi luokkaa 15 tuntia. Syynä toki on että lentobudjettia kiristää lainanlyhennykset lainasta jolla viime vuoden lennot tuli suoritettua. Samoin se että mittarikelpoiset koneet ainakin malmilla maksavat taas pykälän verran enemmän kuin muuten tarpeisiini riittävä lentolaite.

 

Edit: Kustannuksia oli tosin karsittava edes tämän tason ylläpitämiseksi ja erosin ilmailuliitosta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi

 

Nolla.  :(  Liitostakin tuli erottua tänään, koska lentäminen ei ole enää harrastukseni - syy: liian rajut kustannukset suhteessa siihen, että voisin puhua turvallisesta ja mielekkäästä harrastuksesta (12 flh / 2 vuotta). Todella haikea mieli, koska kuitenkin 25 vuotta SIL jäsenyyttä takana. No ilman tätä 25 vuotta tuskin olisin nykyisessä työtehtävässäni UAV -ilmailun saralla. Eli eroamiseni ei ole mikään kannanotto, vaan ihan puhtaasti harrastuksen vaihto toiseen. Kuten joskus taisinkin mainita, golf vei minut  :)

 

LND

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuten joskus taisinkin mainita, golf vei minut  :)

 

 

Tällä päivämäärällä muutan lempinimesi "Linkku" muotoon "Links". Asiasta voi valittaa Messukylän kunnanvirastoon virastoaikana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikea uskoa että enää lennän itse millään vehkeellä, ainoa joka on enää voimassa on GPL, medikaalit on vanhentuneet, PPL on vanhentunut, SEP on vanhentunut...ukkokin on vanhentunut.

Lentäminen vielä kyllä kiinnostaisi...purjelentoa voisin vielä harkita jos löytyis kerho jossa voisi lentää rahalla eikä kerhotyötä raatamalla. Tyyliin aamulla kentälle ja ilmaan ja lennon/lentojen jälkeen pois kentältä. Kyllästyin paita märkänä juoksemiseen kentällä ja sen lisäksi vielä vittuiltiin selän takana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään