Tumi Hämäläinen

Almanakasta poimittua

44 viestiä aiheessa

Tämä on vanha juttu monellekin, mutta 28.1. viettävät nimppareitaan Kaarle, Kaarlo, Kalle ja MIES

http://fi.wikipedia.org/wiki/Mies_(nimi)

Tunteeko joku Mies -nimistä miestä? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn kun ei ole nyt muuta tähdellistä tekemistä.

Ja tästä voi palstaa jatkaa almanakan eriskummallisuuksilla, harvinaisuuksilla ja päivitysideoilla.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta voidaan todeta, että Mies nimisiä miehiä on ollut yhteensä 186 kpl (mukana myös toiset ja kolmannet nimet, eli kaikki etunimet). Ei siis hirvittävän yleinen nimi, enkä tunne ketään Miestä...

http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/

Edit: näköjään tuossa Wikipedian linkissä oli myös lukumääriä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mä (ja vaimoni) meinasin antaa vanhimmalle tyttärelle nimen pipsa

(vanhan koti-postin "pipsa-pippuri"esimerkin mukaan)

sitten ajattelin, että sitä kumminkin kiustataan sitten koulussa, joten valitsin konservatiivisemman nimen.... :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

poikasena vähän "hävetti" harvinainen etunimi, mutta vanhempana sitä on oppinut arvostamaan ja olemaan vähän ylpeäkin siitä ::)

mun syntymäni aikaan annettiin aika monelle nimeksi "jyrki", "timo", "jari" tai esim. "jarmo"

nykyään kun joku soittaa ja esittelee itsensä: "terve, jari täällä"  tai  lehdessä lukee "En juhli - Jari"  niin sitä ajattelee, että kuka hemmetin jari nyt sitten ei juhli...??? >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hah ja minä kuvittelin muka omaavani harvinaisen etunimen. Mutta väestörekisterin haku tuotti tulokseksi 1309 ja Enirostakin 473. Ei oltukaan harvinaisuuksia  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sukunimistä puheen ollen,melkein kadehdittavia ovat mielestäni esim. Tunturipuro tai Enkelnotko. Makuasioita. Ja voihan sitä itselleen tänä päivänä loihtia kai minkä tahansa nimen ja paljon tuntuu tuota mahdollisuutta käytettävänkin! Sen verran konservatiivi olen,että aion kyllä nykyiset nimeni säilyttää vaikka ne kuinka happamelta maistuisivat 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oma sukunimi ei kieltämättä ole maailman kaunein ja nuorempana toivoinkin, että äiti olisi pitänyt oman sukunimensä (Pohjakallio) ja siirtänyt sen samalla eteenpäin meille lapsille. Kolme vuotta sitten ulkomaille muutettua mieli muuttui, eihän tuota Pohjakalliota pystyisi kukaan täällä lausumaan. Rissasen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, nykyisin tulee sanottua se paikallisille "hollantilaisittain", RissAAnen. Tuolla painotuksella kaikki sen ymmärtävät.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmm... pitäisikö tämä nyt sitten muuttaa sukunimiketjuksi? On se kumma kun pistät pystyyn ketjun, niin jo on heti alkumetreillä suistuttu ojan toiselle puolelle. Ja vieläpä niin, että vanhat konkaritkin syyllistyvät tähän.  >:(

Sovitaanko niin, että jos ei liity almanakkaan ja ETUnimiin, niin ei laittaisi tänne mitään. Sukunimiketjun voi jokainen tarvittaessa perustaa itse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmm... pitäisikö tämä nyt sitten muuttaa sukunimiketjuksi? On se kumma kun pistät pystyyn ketjun, niin jo on heti alkumetreillä suistuttu ojan toiselle puolelle. Ja vieläpä niin, että vanhat konkaritkin syyllistyvät tähän.  >:(

Älähän nyt Tumi suotta hermostu, aina pitänyt sinua huumorintajuisena ja leppoisana ihmisenä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Työkaverini Outi, mies ja  pyöreähkö ohuttukkainen ja reilusti hikoileva, lähti sitten työnantajan maksamalle koulutukselle, majoitus kahden hengen hotellihuoneissa jossa saman firman työntekijöitä pitkin suomea.

Outi sitten pyyhkäisee saatuaan avaimen omaan huoneeseen jossa Anita pikkuvaatteissa huutaa isookovaa, Outilla oma avain jossa sama numero kun Anitalla, tilanne selvisi mutta oli kuulemma jännää hetken aikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älähän nyt Tumi suotta hermostu, aina pitänyt sinua huumorintajuisena ja leppoisana ihmisenä :)

Kiitos, Tauno, sitähän minä olen.  :thmbup:

Enkä minä nyt oikeasti hermostu, mutta jos nyt kuitenkin pidettäisiin ketju otsikon mukaisena. Toki on niin, että onhan etunimiä samoja kun sukunimiäkin. Nekin kaikki kelpaavat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sovitaanko niin, että jos ei liity almanakkaan ja ETUnimiin, niin ei laittaisi tänne mitään. Sukunimiketjun voi jokainen tarvittaessa perustaa itse.

Ei sovita. Eiköhän tähän ne sukunimiasiat mahdu ihan yhtä mainiosti, kuin nillittäminen ketjun sisällöstä ja forumin tasosta?  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mä (ja vaimoni) meinasin antaa vanhimmalle tyttärelle nimen pipsa

(vanhan koti-postin "pipsa-pippuri"esimerkin mukaan)

sitten ajattelin, että sitä kumminkin kiustataan sitten koulussa, joten valitsin konservatiivisemman nimen.... :'(

Meillä kävi taas niin, että tytöstä piti tulla Eini, mutta jotenkin se kuullosti minusta "mummolta". No, ajattelin, että annetaan nimeksi Einin kansainväinen johdannainen, eli Enya ( toiselta nimeltään Henrietta ). Enya on irlantilainen / skottilainen nimi, lyhennys sanasta eithne. Nimipäiviä on vietetty Einin-päivänä, vaikka kotimaisesta almanakasta tätä nimeä ei löydykään. Näyttää tuota nimeä 2000-luvulla annetun 47:lle tyttölapselle meidän lisäksi, yhteensä kaimoja on 65kpl. Sillä laulajalla ei ole muuten mitään tekemistä tämän kanssa - vaikka kaikki luulevat, että lukeudumme samannimisen artistin fanijoukkoihin  :laugh:

Ethän Tumi nykäse palkokasvia sieraimeen, vaikka tämä meni vähän otsikosta ohi - nimestä kuitenkin puhutaan  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Höh, almanakasta puuttuu nimipäivä Kossulle! Väestörekisterikeskuksen mukaan Kossuja on kuitenkin Suomessa jo alle viisi.  :thmbup: Kossulle!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiinalaiset on kivoja, kun eivä osaa sanoa R-kirjainta. Niinpä kolleegasta, Kari Turkki (nimi muutettu) tuli kahvipöytäkeskustelussa Kali Tulkki. Häveliäisyyssyistä ei kiinlaisten kanssa keskustella entisistä suomalaisista NHL-jääkiekoilijoista, eikä ne muutenkaan jääkiekosta mitään ymmärrä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään