Raine Haikarainen

OH-WAA Metrossa

10 viestiä aiheessa

Varmaan osa on ilmailijoita, osa muistakin on järkeviä, sitten on osa täysiä p-läpiä, ammattivalittajia, kateellisia ja osa muuten vaan trolleja ja bullshitin provon länkyttäjiä. Naiviuttania uskon lapsellisesti, että suurin osa "tavallisesta" väestä on järkevää, mutta ei ne tuonne kirjoita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Kiitos tästä artikkelista. Tihrustelin eilen työpisteen ikkunasta pitkään matalalla horisontissa, arviolta Seurasaarenselän tienoilla todella noilean näköisesti kurvailevaa alatasoa ja pohdin mikä mahtaa olla liukkaan näköisen menopelin laatu. Paikka, korkeus ja nopeus vaikuttivat epätavallisilta. Vaikka kaukainen silhuetti muistutti enemmänlin Arrowia, jäin nopeuden ja kaartojen perusteella veikkailemaan Redigoa ja mietin voisiko olla jonkinlainen maalikone. Tulipa täällä taas vastaus siihenkin. Allekirjoittaneelle aivan uusi tuttavuus tämä konetyyppi. Tosi näpsäkästi ja livakasti liikehti, mahtoi olla mukava setti.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

WA -alku tunnuksessa tulee kai Wassmerista. Ilma-alusrekisterissä vuodelta 2013 OH-WAA:n tyypiksi on mainittu Wassmer CE43. (Toinen Wassmer samassa rekisterissä on OH-WAC, Wassmer WA54).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

WA -alku tunnuksessa tulee kai Wassmerista. Ilma-alusrekisterissä vuodelta 2013 OH-WAA:n tyypiksi on mainittu Wassmer CE43. (Toinen Wassmer samassa rekisterissä on OH-WAC, Wassmer WA54).

 

Muistan rva Kuortin puhisseen sitä, että ilma-alusrekisteriin tyyppi on merkitty väärin. OH-WAA:n tyyppi on siis Cerva CE.43 Guepard. Yhteys Wassmeriin tulee siitä, että se on metallirakenteinen versio puurakenteisesta tyypistä Wassmer WA.4/21:stä http://1000aircraftphotos.com/Contributions/WadmanHenk/10868.htm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistan rva Kuortin puhisseen sitä, että ilma-alusrekisteriin tyyppi on merkitty väärin.

 

Samasta asiasta muistan koneen  omistajankin maininneen. Guépard on todella harvinainen tyyppi Suomen rekisterissä. Koneitahan valmistettiin ainoastaan 43 kpl.

 

Kaivoin esille joitakin vanhoja - ja mielenkiintoisia - tietoja OH-WAA:sta:

 

- toimintasäde on poikkeuksellisen pitkä, kevyellä kuormalla jopa 5.000 km. Pisin yhtäjaksoinen lennetty legi on ollut 11h20min,

- Orvokki Kuortti lensi koneella kuusi kertaa jenkkeihin ja lisäksi mm. Peruun, Jamaikalle ja Alaskaan,

-  tyyppi suunniteltu alunperin Ranskan ilmavoimille ja koneen laskuteline on erittäin tukevasti tehty (tarkoitettu jopa lentotukialuskäyttöön).

 

Nämä tiedot on saatu koneen nykyiseltä omistajalta, joka on syntynyt samana päivänä OH-WAA:n valmistumisen kanssa (27.6.1974)!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiva huomata että täällä Helsingissä ilmailijatkin osaavat ottaa ilonsa jäätyneestä merestä.  Lauantaina hiihtelin tyttäreni kanssa jäällä Seurasaaren ympäri  ja ultra laskeutui (jalakset alla) jäälle Seuriksen ja Lauttasaaren välille. Rullailli sitten takaisinpäin aina jonnekkin Lehtisaaren-Kuusisaaren suuntaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään