Juha-Matti Lavonen

Windows 8 ongelma

34 viestiä aiheessa

Avaan nyt uuden aiheen tälle ongelmalle, kun tuolla muissa eri asioita käsitelty.

 

Eli ongelmana seuraavanlainen, että tietokone välillä käynnistää itsensä yhtäkkiä uudelleen. Ilmoitus tulee, että tietokone on käynnistettävä uudelleen ja prosentit vilisee 100% asti jonka jälkeen kone automaattisesti käynnistyy uudelleen.

 

Käynnistyksen yhteydessä tulee virheraportti ja siinä seuraavat:

 

C:/Windows/MiniDump/ *numerosarjaa*

C:/Users/*käyttäjä*/AppData/Local/Temp/Wer-*numeroita*.sysdata.xml

C:/Windows/MEMORY.dmp

 

Tätä nyt tehnyt useemman kerran jo, alkaa jo nyppimään, kun piti niin olla hyvä kone ja sitten saat tapella...  >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

C:/Windows/MiniDump/ *numerosarjaa*

 

 

Win7 ainakin tarjoaa tuon *numerosarjaa* -rivin jälkeen linkin Windows Knowledgebaseen, jossa on ongelman kuvaus. Jos 8 ei tarjoa, kokeile tarjota sitä *numerosarjaa* Googlelle.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos peruskonstit eivät auta ja koneessa on takuu voimassa (Win 8-koneessa varmaan on, jos on ostettu tuo käyttis koneen mukana), takuukorjaukseen vain. Antaa ammattilaisten ratkoa. Säästyy aikaa ja vaivaa. Minulla edellinen kone (maanantaisarjaa?) kävi kolme kertaa takuuhuollossa milloin minkäkin vian takia ennen kuin alkoi toimia kunnolla. Yksi vioista oli tuollainen itsekseen buuttailu. Kun olin kokeillut kaikki perusjutut kuten ajurien päivitykset eikä vika poistunut, jätin loput takuuhuollon huoliksi. Vaihtoivat siihen mm. emolevyn, BD-aseman ja näytönohjaimen (kaikissa oli jotain vikaa). En edes tiedä mikä niissä oli vikana - tokko hekään sen tarkemmin. Tietokoneissa kuten luonnossakin kaikki näyttäisi vaikuttavan kaikkeen.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Avaa dmp-tiedosto debugging toolssissa (konfaa myös symbolit), niin näet mikä mättää:

Jotain tollasta sain ulos, vaikeaa kun ei näistä tietokone hommista oikeen tajua juuri mitään...

 

Debugging Details:

------------------

 

 

READ_ADDRESS: GetPointerFromAddress: unable to read from fffff800841cc168

GetUlongFromAddress: unable to read from fffff800841cc1f8

fffff800cbeb32bc Nonpaged pool

 

CURRENT_IRQL:  2

 

FAULTING_IP:

+a900000000

fffff800`cbeb32bc ??             

 

CUSTOMER_CRASH_COUNT:  1

 

DEFAULT_BUCKET_ID:  WIN8_DRIVER_FAULT

 

BUGCHECK_STR:  AV

 

PROCESS_NAME:  System

 

TAG_NOT_DEFINED_c000000f:  FFFFF8008308FFB0

 

TRAP_FRAME:  fffff80083087660 -- (.trap 0xfffff80083087660)

NOTE: The trap frame does not contain all registers.

Some register values may be zeroed or incorrect.

rax=0000000000015574 rbx=0000000000000000 rcx=fffff80084181000

rdx=000000000000555d rsi=0000000000000000 rdi=0000000000000000

rip=fffff800cbeb32bc rsp=fffff800830877f8 rbp=fffff80083087fa0

r8=fffff80083087990  r9=fffff80083e86ea3 r10=fffff800841c6880

r11=fffff80084181000 r12=0000000000000000 r13=0000000000000000

r14=0000000000000000 r15=0000000000000000

iopl=0         nv up ei pl nz ac pe nc

fffff800`cbeb32bc ??             

Resetting default scope

 

LAST_CONTROL_TRANSFER:  from fffff80083ef0369 to fffff80083ef1040

 

FAILED_INSTRUCTION_ADDRESS:

+a900000000

fffff800`cbeb32bc ??             

 

STACK_TEXT: 

fffff800`83087518 fffff800`83ef0369 : 00000000`0000000a fffff800`cbeb32bc 00000000`00000002 00000000`00000008 : nt!KeBugCheckEx

fffff800`83087520 fffff800`83eeebe0 : 00000000`00000008 fffff800`830879b0 00000000`00000000 fffff800`83087660 : nt!KiBugCheckDispatch+0x69

fffff800`83087660 fffff800`cbeb32bc : fffff800`83eb3215 fffff800`830879b0 fffff800`84187bb8 00000000`00000000 : nt!KiPageFault+0x260

fffff800`830877f8 fffff800`83eb3215 : fffff800`830879b0 fffff800`84187bb8 00000000`00000000 fffff800`83f535b4 : 0xfffff800`cbeb32bc

fffff800`83087800 fffff800`83e874c7 : fffff800`0000555d fffff800`830879b0 fffff800`83087990 fffff800`83087860 : nt!RtlpLookupFunctionEntryForStackWalks+0x95

fffff800`83087860 fffff800`83e845aa : fffff800`83082000 fffff800`83089000 fffff800`00000000 fffff800`00100000 : nt!RtlpWalkFrameChain+0x6eb

fffff800`83087f40 fffff800`84033148 : 00000000`00000000 fffff800`830885a0 00000000`00000005 fffff880`01a7fefd : nt!RtlWalkFrameChain+0x5e

fffff800`83087f70 fffff800`84033385 : fffff800`830887a8 fffff800`840718b7 00000000`00000000 fffffa80`13eee8d8 : nt!EtwpTraceStackWalk+0xb0

fffff800`83088650 fffff800`840718b7 : 00000000`00000000 fffffa80`13eeea08 00000000`00000008 fffff800`830887b8 : nt!EtwpStackTraceDispatcher+0x125

fffff800`83088680 fffff800`83fab5d4 : 00000000`00000532 fffff800`00100000 fffffa80`0abdfc40 fffffa80`0c3f0532 : nt! ?? ::FNODOBFM::`string'+0x47ea6

fffff800`83088730 fffff800`84031adc : fffffa80`0abdfc70 fffff800`830887d0 fffffa80`0abdfb00 fffff800`83e27e3b : nt!EtwTraceKernelEvent+0x80

fffff800`83088780 fffff800`8404af74 : fffffa80`0c3f6060 00000000`00000102 fffff800`83088a98 00000000`00000000 : nt!EtwTraceReadyThread+0xe4

fffff800`830887e0 fffff800`83f1e105 : 00000000`00000000 00000000`00021381 00000000`00140001 00000000`00000064 : nt! ?? ::FNODOBFM::`string'+0x149da

fffff800`83088920 fffff800`83f1dfb8 : fffff800`8416c180 fffff800`8416ef80 00000000`00000004 00000000`00316e4c : nt!KiExpireTimerTable+0xa9

fffff800`830889c0 fffff800`83f17fd6 : fffffa80`00000000 00001f80`00ff00ff 00000000`00000000 00000000`00000002 : nt!KiTimerExpiration+0xc8

fffff800`83088a70 fffff800`83f1c6ca : fffff800`8416c180 fffff800`8416c180 00000000`001a3db0 fffff800`841c6880 : nt!KiRetireDpcList+0x1f6

fffff800`83088be0 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiIdleLoop+0x5a

 

 

STACK_COMMAND:  kb

 

FOLLOWUP_IP:

nt!KiPageFault+260

fffff800`83eeebe0 440f20c0        mov     rax,cr8

 

SYMBOL_STACK_INDEX:  2

 

SYMBOL_NAME:  nt!KiPageFault+260

 

FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner

 

MODULE_NAME: nt

 

IMAGE_NAME:  ntkrnlmp.exe

 

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  50ecec77

 

BUCKET_ID_FUNC_OFFSET:  260

 

FAILURE_BUCKET_ID:  AV_CODE_AV_BAD_IP_nt!KiPageFault

 

BUCKET_ID:  AV_CODE_AV_BAD_IP_nt!KiPageFault

 

Followup: MachineOwner

---------

 

CUSTOMER_CRASH_COUNT:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katso ne muutkin dmp-tiedostot läpi, joissain niistä pitäsi olla jonkun .sys-tiedoston nimi siinä IMAGE_NAME: kentässä. Tuossa kopioimassasi tekstissä siinä on nyt ntkrnlmp.exe, joka ei juuri kerro mitään. Voit kuitenkin yrittää ajaa järjestelmätiedostojen skannauksen, kun annat komennon: sfc /scannow. Käynnistä siis komentokehote admin-oikeuksilla, kirjoita siihen sfc /scannow ja paina Enter.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt ollaan siinä tilanteessa, että asensin koko Windowsin alusta alkaen uudelleen. Nyt mietityttää koneen päivittäminen. Pitäisikö joku päivitys jättää väliin vai ladata kaikki Windowsin ehdotukset? Nämä ongelmat mielestäni alkoivat jonkun päivityksen jälkeen, mutta nyt ollaan alkupisteessä, joten olisi hyvä ohittaa aiemmat mahdolliset virheet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, nyt kun et tiedä mistä ongelma johtuu, on vaikeaa päättää minkä päivityksen jättää tekemättä. Jos nuo kaikki dmp:t olisivat sisältäneet sen saman exen, olisi ongelma viitannut laitteiston puolelle. Onko sinulla niitä dmp-tiedostoja jossain vielä tallessa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos sinulla on puhdas ja toimiva asennus, kannattaa siitä ottaa levykuva (nk. image) esim. Easus todo backup free -ohjelmalla. Voit sitten palata lähtötilanteeseen tarvittaessa. Image kannattaa myös ottaa, kun olet saanut kaiken asennettua ja toimimaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole vanhoja tallella, enkä edes nyt oikeen ymmärrä miten ja mitä niistä avaan. Tuosta yhdestä sain jotain auki mistä ei kait apua ollut?

Tänään nyt on jälleen kerran tehnyt yhden kerran tuon uudelleen käynnistymisen. Osa Windowsin päivityksistä jostain syystä epäonnistunut, osa mennyt läpi.

 

Viimeisimmän bootin alussa oli teksti: Page fault in nonpaged area.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan hyvinhän sen yhden sait auki sillä Windbg-ohjelmalla. Nyt kun koneesi on jälleen tehnyt temput, sinulla on samassa hakemistossa ainakin yksi sellainen dmp-tiedosto. Avaa se ja liitä taas tänne. Läppäri vai pöytäkone? Miten asensit Windowssin? Miten asensit ajurit? Asensitko jostain valmistajan palautuslevyltä tms.?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Avaa se ja liitä taas tänne. Läppäri vai pöytäkone? Miten asensit Windowssin? Miten asensit ajurit? Asensitko jostain valmistajan palautuslevyltä tms.?

Samsungin läppäri. Windows asentui uudelleen tietokoneen sisältä ja ajurit Samsungin jonkun ohjelmiston kautta joka haki kaikki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OK. Saatko sen tekstin liitettyä siitä dmp-tiedostosta?

No ei oo nyt taas sitte sitäkään enää. Jonkun palautuksen teki taas ja kaikki meni... Rahan hukkaa koko touhu ja Gigantti sanoo että ei oo huolenpitosopimuksia niin ei kukaan tee mitään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kovasti nuo ongelmat kuulostaa laitevialta, jolloin menee takuuseen. Nyt kun kone vielä pari kertaa saataisiin käynnistymään uudestaan, jotta voisimme lukea ne dmp-tiedostot. Voit vaikkapa laittaa ne tänne liitetiedostoiksi, niin voin itse katsella niitä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kovasti nuo ongelmat kuulostaa laitevialta, jolloin menee takuuseen. Nyt kun kone vielä pari kertaa saataisiin käynnistymään uudestaan, jotta voisimme lukea ne dmp-tiedostot. Voit vaikkapa laittaa ne tänne liitetiedostoiksi, niin voin itse katsella niitä.

Tällä kertaa nyt erityisesti kiinnitin huomiota, että Windowsin päivitysten jälkeen alkoi tehdä tuota.

Taas kerran normaalin käytön yhteydessä, nettisivuja auki ja myöskin Skype, Spotify, Youtube > sininen ruutu ja teksti: Page fault in nonpaged area.

Päivitysten asennuksenkin kanssa takkuilu, jumitteli 15% kohdalla ja siitä kyllä meni sitten tovin jälkeen eteenpäin, ja osa päivityksistä epäonnistunut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Empä kehannu uutta ketjua tehä niin jatkan tähän. Elikkäs Windows ei anna minun avata kuvatiedostoja, koska minulla ei ole oikeuksia siihen. Aloin ratkaisemaan ongelmaa etsimällä netistä apua. Lyösin sieltä monta ohjetta, jonka mukaan pitäisi komentokehotteeseen kirjoittaa tälläinen rimpsu: net user administrator /active:yes. Tämän jälkeen pitäisi tulla vahvistus toiminnon onnistumisesta, mutta minulla lukee vain että käyttäjäniemä ei löydy.  :-\ Mitä teen väärin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään