Jani Salo

ensimmäiset A350 "kuvat" !

24 viestiä aiheessa

http://www.airbus.com/MultimediaElements/3246.jpg

http://www.airbus.com/MultimediaElements/3245.jpg

 

njaa... näyttää aika tylsältä :P kyllä mielestäni Dreamliner on palajon tyylikkäämmän näköinen.

 

Mistäs muuten tämä drendi nimetä koneita 7E7-8, 7E7-9 ja A350-800 ja A350-900 ?? Miksi hypätä normaalin nimeämisen ie. A330-200 yli ja siirtyä suoraan 8:n ja 9:n ? Ottaa nyt tuosta sitten selvää.

 

Itse kyllä toivoisin että Finnair ostaisi mieluummin tuon B7E7-9:n....

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistäs muuten tämä drendi nimetä koneita 7E7-8, 7E7-9 ja A350-800 ja A350-900 ?? Miksi hypätä normaalin nimeämisen ie. A330-200 yli ja siirtyä suoraan 8:n ja 9:n ? Ottaa nyt tuosta sitten selvää.

Pitäähän sitä Airbussin matkia pojoinkia kun eivät itse keksi mitään uutta..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo toivottavasti hankkisi tosiaan mielummin 7E7:n...

Vaikkakin kummatkaan koneista ei pääse ulkoisesti lähellekkään MD-11 tasoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan turhaa puhua ulkonäöstä niin kauan kun molemmat koneet on vielä "paperikoneita". Sitten kun on valokuvia varsinaisita valmistetuista koneista niin kannattaa rueta puhuman ulkonäöstä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttää ehkä tylsältä, mutta ei se rumakaan ole, vain liian tyypillinen.

 

Ei pääse ehkä lähelle MD-11:n tasoa, mutta MD-11 taas ei pääse lähelle DC-10:n tasoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm, ainakin omasta mielestäni tuota tietokonekuvaa katsomalla en huomaa ulkonäössä mitään eroja esim. A330:een nähden (toisenlaisia winglettejä lukuunottamatta?)..

 

Boeingin mallinnuksissa on sentään vähän yritystä, mutta en usko että lopullinen kone tulee ihan niin "radikaali" olemaan, eli ehkäpä tuo tylsis-Airbussi on lähempänä totuutta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä onko muut tullut miettineeksi tätä, mutta tietokoneiden laskentatehojen lisääntyessä ja uusien kehittyneiden tuulitunnelitestien johdosta nykyiset lentokonemallit tulevat väkisin muistuttamaan yhä enemmän toisiaan. Yleisesti myös hyväksi todettu uusi innovaatio otetaan muutaman vuoden sisällä käyttöön myös kilpailevalla valmistajalla. Vrt. esim. formula 1 autojen yhtenäinen muotoilu. Tietysti muotoiluun vaikuttaa myös koneen kapasiteetti, moottoritehot jne, mutta saman mittaluokan/ kantomatkan koneet on hyöty ja kustannussyistä pakkokin näyttää jotakuinkin samanlaisilta keskenään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saattaa olla 7E7 tyylikkäämpi, mutta Airbus pohjannee ideansa siihen, että Airbus-synergia toimii, siis vähemmän ohjaamokoulutusta, samoja huolto-ohjelmia jne?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Epäilen kyllä että 7E7 tulee muuttumaan aika radikaalisti A350:n suunaan. Aluksi muotoilulla haettiin ihmisten kiinnostusta uuteen konemalliin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos nyt vielä jossitellaan, niin luultavasti seuraavien vuosikymmenten aikana koneiden muotoilu ei tule muuttumaan niin radikaalisti. Ainoa mikä voisi koneiden muotoilun muuttaa on joku uusi edullinen ja tehokkaampi energiamuoto jolla koneiden moottorit toimisivat. Tätä tuskin on silti ihan hetkeen vielä odotettavissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Epäilen kyllä että 7E7 tulee muuttumaan aika radikaalisti A350:n suunaan. Aluksi muotoilulla haettiin ihmisten kiinnostusta uuteen konemalliin.

 

Joo, mitä sitä toimivaa aerodynamiikkaa kauheasti kannattaa lähteä muuttelemaan. Eikä se Dreamliner nyt niin kummallinen ole sekään, vähän kuin 757 missä on suipot wingletit ja nokassa hassun muotoinen tuulilasi. Ja venytetyn näköinen pyrstö.

 

Oikeasti suurin osa siitä "uutta muotoilua" on se maalaus millä noita hiukkasen venytettyjä muotoja on saatu näkyvämmäksi kuin ne oikeasti ovat.

 

Airbus voisi maalauksellaan tehdä paljon fiiliksen suhteen. mutta koneilla on jo nyt hyvä maine taloudellisina ja toimivina härveleinä joten miksi siitä pitäisi tehdä "trendikäs" kun kuitenkin lentoyhtiöitä kiinnostaa pääasiassa käytännönläheisemmät jutut.

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta tämä vanha 7E7-kuva näyttää ihan järkevältä. Sen jälkeen markkinointiyksikkö on selvästi päässyt niskan päälle.

 

Enkä minäkään usko että A350 tulee näyttämään tuolta. Selvästi vain hätäisesti editoitu A330, jotta olisi edes jotain esitettävää.

 

Mitä tulee Finnairiin, niin MD-11:en matkustajamääriin verrattuna A350-900 olisi sopivin seuraaja. (En toki tarkoita että tämä välttämättä merkitsisi mitään. Ja milläköhän 757 korvataan?)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samaa katsoin minä. En löytänyt eroja laisinkaan. Pyrstö näyttää järeältä, mutta se johtunee kuvakulmasta?

 

Hmm, ainakin omasta mielestäni tuota tietokonekuvaa katsomalla en huomaa ulkonäössä mitään eroja esim. A330:een nähden (toisenlaisia winglettejä lukuunottamatta?)..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta Airbus luultavasti esittelee tammikuussa A380:n roll-outissa uuden tehdasmaalauksen.

 

Ainakin saksalaisen Flug Revue -lehden joulukuun numeron englanninkielisen nettiversion artikkelissa "A380 Prepares for its Roll-out" http://www.flug-revue.rotor.com/FRheft/FRHeft04/FRH0412/FR0412d.htm näin väitetään. Roll-outin päivämääräksi tuossa artikkelissa kerrotaan 18. ja 19. tammikuuta.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä vähemmän muutoksia, sitä vähemmän kustannuksia. Tekniikka & Talous -lehden mukaan 7E7:n kehityskustannukset ovat 4,5-5 miljardia euroa, kun A350:llä vastaava luku 3-3,5 miljardia, mikä on jo sinällään aikamoinen etu kilpailussa (voidaan myydä halvemmalla). Tuotantokustannuksetkin todennäköisesti ovat pienemmät, jos runko yms. voidaan tehdä suoraan A330:n kokoonpanolinjalla. A330-kelppareiden yhteensopivuus on kanssa melkoinen valtti.

 

Uuttahan tuossa on parempi siipi sekä taloudellisemmat moottorit, ja rakenteita kevennetty uusia materiaaleja käyttämällä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos joku muuten huomannut miten Boeing 7E7 ensimmäisissä kuvissa oli ns "delfiini-sivuvakaaja" mutta nyttemmin "perinteinen malli"

Eli ei kannata liikaa kikkailla markkinointi jutuilla kun aeromystiikan lait kuitenkin pysyvä samoina!

Ja tuo villitys nimetä uusia koneita ns. "out-of-sequence" johtuu puhtaasti markkinoinnista: numero 8 on aasialaisille onnen numero ja koska nykyään markkinat aasiassa ovat aika vahvat niin Airbus nimesi jumbonsa perusmallin A380-800:ksi. Ja Boeing tietenkin seurasi perässä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tekniikka & Talous -lehden mukaan 7E7:n kehityskustannukset ovat 4,5-5 miljardia euroa, kun A350:llä vastaava luku 3-3,5 miljardia, mikä on jo sinällään aikamoinen etu kilpailussa (voidaan myydä halvemmalla).

 

Toisen tiedon mukaan A350:n kehityskustannukset olisivat 4 miljardia euroa, josta 800 miljoonaa euroa tulisi riskiä jakavilta kumppaneilta, kts. http://news.airwise.com/stories/2004/12/1102676135.html.

 

Eivätkä halvemmat kehityskustannukset välttämättä tarkoita halvempaa myyntihintaa vaan sitä, että kehityskustannukset saadaan katettua nopeammin ja pienemmällä konemäärällä.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Espanjalainen Air Europa on ensimmäisenä lentoyhtiönä sitoutunut A350-koneen tilaajaksi. Yhtiö allekirjoitti 21. joulukuuta Airbusin kanssa aiesopimuksen kymmenen A350-800 -koneen tilauksesta ja kahden lisäkoneen tilausvarauksesta. Koneet toimitetaan vuosina 2010-2012.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tuo villitys nimetä uusia koneita ns. "out-of-sequence" johtuu puhtaasti markkinoinnista: numero 8 on aasialaisille onnen numero ja koska nykyään markkinat aasiassa ovat aika vahvat niin Airbus nimesi jumbonsa perusmallin A380-800:ksi. Ja Boeing tietenkin seurasi perässä...

 

Heti kun tulee Boeing 7137, minä ostan sellaisen ;D

 

Mitähän sitten muuten tapahtuu, kun B797 on tehty? Alkaakohan kokonaan uusi 8X8-numerointi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitähän sitten muuten tapahtuu, kun B797 on tehty? Alkaakohan kokonaan uusi 8X8-numerointi?

 

Boeing 808-800 olisi varmastikin myyvä tyyppinumero Dreamlinerille Aasian markkinoilla, koska siinä on yksi kahdeksikko enemmän kuin A380-800:ssa.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään