Antti Lehtilä

Toimiiko FS2004? (näytönohjain haussa)

16 viestiä aiheessa

Moro.

Vaikka aihe on monta kertaa koluttu läpi toimisikohan FS2004 tällaisella kokoonpanolla:

AMD Duron 1.21GB prossu

768MB Ramia

GeForce2

Elikkäs pelittääkö simu tälläisellä kokoonpanolla? Eniten tässä huolestuttaa toi näytönohjain eli mitä luulette pätkiikö simu tai jääkö jotain "näkemättä" GF2:lla?

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Morjens Antti !

Sanoisin että vähäsen kehnosti kyllä kieltämättä pelittää(kyllähän se tietysti toimii) ;D .....

Näyttis on valitettavasti tosiaan aika kehno (varmaankin nykyään pitäisi näyttiksen olla 256mb jos haluaa simun pyörivän mallikkaasti )

Myös tuo prosessori on ehkä hieman tehoton, suosittelen vähintään tuollaista 2,0 Ghz:stä jos haluat että simusta saa myös framesyöppö-tekeleet pyörimään edes joten kuten.... :)

Muisti on määrä on tässä tapauksessa aivan riittävä :D

Terv. Kutvis

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimiihan se, mutta tietysti jostain joutuu tinkimään. Eli autogeniä, meshin tarkkuutta, AI-liikennettä, 3D-pilviä jne. ei voi laittaa maksimiin. Samoin muidenkin asetusten kanssa joutuu olemaan maltillinen. Monimutkaiset kaupalliset lentokoneet ja maisemat pistävät äkkiä systeemin kyykkyyn.

Tuolla näytönohjaimella jää paitsi veden heijastuksista ja antialiasing pudottaa ruudunpäivitysnopeutta muutaman framen.

Itselläni on vain 800MHz Duron, 256Mb DDR-muistia ja GeForce 2 Pro 64. FPS-lukeman pyrin pitämään 15 paikkeilla (lukittu 16). FS2004:ää on vähän viritetty kevyemmillä pilvitekstuureilla ja itse olen pienentänyt koneiden ja maisemien ja autogenin tekstuureita sekä muuttanut niitä 32-bittisistä DXT-muotoon.

Maisemista olen karsinut static-objekteja, mikäli ne ovat erillisinä bgl-tiedostoina. Koneiksi olen pyrkinyt valitsemaan vähän vanhempia versioita, joiden 3D-malli on yksinkertainen ilman virtuaalikabiinia jne. Myös joihinkin kaupallisiin konepaketteihin olen vaihtanut vähän kevyemmän ulkomallin.

Optimoinnilla saa paljon aikaiseksi, kun vähän jaksaa askarrella, mutta lopulta siinäkin tulevat rajat vastaan ja pitää lähteä rautakauppaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset...

Joo...kaippa sitä täytyis pysyä antiikissa.. :'( Tai sitten päivitellä konetta ;D

Mikä ois semmonen halpa ja hyvä näytönohjain, joka kannattaisi hommata?

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Halpaa ja hyvää ei olekaan, jos ihan kaupasta aikoo lähteä uutta näytönohjainta hankkimaan. Tosin jollekin 200 euroa näyttiksestä voi olla halpa, kun taas toinen pitää sitä aivan liian kalliina omaan budjettiinsa. Kannattanee tutkia käytettyjen markkinoita, esimerkiksi joku vanhempi GF4Ti4200 tai Radeon 9500/9600Pro ei liene huono vaihtoehto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en enää ostaisi näyttökorttia ilman täyttä DX9-tukea, niinkuin Geforce 4:t. Toisaalta nyt ei ole hyvä aika investoida paljon näyttökorttiin, koska sitä ei voi käyttää enää seuraavassa koneessa (väylä vaihtuu).

Halpa on kovasti suhteellinen käsite, mutta tuolta Geforce FX 5700- tai Radeon 9600 -mallistoista löytynevät edelleen ne halvimmat, joilla pelikäytössäkin on virkaa. Sen enempää ei kannata tinkiä, hinta putoaa vähemmän kuin teho.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tuolla www.computeria.fi on Club3D ATi Radeon 9600XT 128Mb (XT=paras malli) 145€:llä.

Ittelläni on joku ECS Elitegroup emo (täysin tuntematon), 1200MHz Duron, 320MB RAM, joku vanha p*ska Sis 2.1 äänikortti jne.... Saisinpa joululahjaksi Duron 1800Mhz ja Creativen 5.1 äänikortin niin saisi takakaiuttimetkin toimimaan :P.

EDIT: Ja ATi Radeon 8500 :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ittelläni on joku ECS Elitegroup emo (täysin tuntematon

ECS ei kauppaa emojaan kuluttajamarkkinoille. Siksi se ei ole nimenä niin tuttu, vaikka se on kyllä suurimpia emolevynvalmistajia. Minä olen niitä käyttänyt viime aikoina ja ovat olleet oikein laadukkaita. Yhtään sutta ei ole löytynyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minäkin olen nettisivun löytänyt ja muuta, mutta ennen kuin avasin koneeni, en ollut merkistä edes kuullut. Itselläni ikivanha K7S5A. Onko muuten mitään tietoa että jaksaako Spire:n tuuletin (joka on yhtä vanha kuin emolevy) tuulettaa 1800MHz Duronia?. Kun avasin koneeni löysin merkinnät: Spire CPU Cooler 5E22B3 12V

EDIT: No löytyihan lopulta (runsaan 2sek etsinnän jälkeen) ei riitä näkäjään kuin 1.4GHz asti, pitää hommata uus (ja paljon hiljasempi tuuletin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään