Mikko Klemola

Aero O/Y:n lento-osaston tiedotuksia 59-61 sekä Ilmailu-lehtiä 1/58-6/59

4 viestiä aiheessa

Tuttavani isän jäämistöstä löytyi paljon lentämiseen liittyvää tavaraa (ko. henkilö oli toiminut AY:n palveluksessa lentäjänä 50-luvun lopulta eteenpäin). Henkilökohtaisten dokumenttien lisäksi otimme sivuun ison pinkan Aero OY:n lento-osaston tiedotuksia lentävälle henkilöstölle pääosin 50-luvun lopulta ja 60-luvun alusta (arviolta 2-300 sivua ja ihan hauskaakin juttua sieltä löytyy mistä henkilöstöä ojennetaan/ohjeistetaan yms. :)) sis. myös jonkin verran DC-3 lentokäsikirjamuutoksia yms. Myös vanhoja Ilmailu -lehtiä löyty varsin hyväkuntoisena numerot 1/58-6/59 ja muutamia yksittäisiä ulkomaisia ilmailulehtiä (The Aeroplane 2/56 ja 6/58, Flight and Aircraft Engineer 5/58, Flying 5/58, Boeing magazine 10/58 ja suomalainen TM 3/61 jossa juttua limailun turvallisuudesta yms.).

Onko nämä ihan roskiskamaa vai onkohan näillä muutakin kuin viihdearvoa?

Jäämistöstä löytyi myös vanhoja DC 3:n toimintakäsikirjoja ja manuaaleja sekä 60-luvun ICAO:n Pans RAC yms manualeja. nämä tosin ainakin vielä jäävät yksityiseen arkistoon ellei jollekin ole niille käyttöä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kilauta ainakin Suomen Ilmailumuseo , Tapio Nuutinen 044 739 1081

Heikki

Mulla on käsitys, että sinne ollaan oltu yhteydessä ja ilmeisesti näille ei ole tarvetta siellä. .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on käsitys, että sinne ollaan oltu yhteydessä ja ilmeisesti näille ei ole tarvetta siellä. .

Saattaa olla, että esim nuo Aeron tiedoitukset ovat jo arkistoitu, mutta ellei ole, niin ehdottomasti ne pitäisi ottaa vastaan. Ainakin minua kiinnostaa suunnattomasti tuon ajankohdan tiedotteet.

HS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään