Timo Hyvönen

Aloite Ilmailuliitolle viestinnän kehittämiseen

43 viestiä aiheessa

Mulla on kaikkia osapuolia kunnioittava ja kaikkien tarpeita parantava ehdotus.

Nyt yksi näistä ruikuttajista menee ilmaiseen webbipalveluun jolla voi seurata webbisivujen muuttumista. Sitten lisää sellaiseen palveluun haluamansa SIL:n sivut ja/tai pistää moisen palvelun selaamaan SIL:n koko sivustoa. Tämän jälkeen joka kerta kun SIL:n sivustolla jotain muuttuu pistää tähän tai toiseen viestiketjuun linkin muuttuneeseen sivuun ja lyhyen referaatin mitä muuttui.

Saa suorittaa. En pidätä hengitystäni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mainio idea, katsonpa jos löytyisi wordpress-plugin.

BTW, jos joku wp-guru ehtisi auttaa Malmin pelastamisessa, olkaa yhteydessä.

t. Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mainio idea, katsonpa jos löytyisi wordpress-plugin.

BTW, jos joku wp-guru ehtisi auttaa Malmin pelastamisessa, olkaa yhteydessä.

t. Timo

Mulle vois lähettää noi päivitykset Twitterin kautta ja Naamakirjostakin jotain. En katso niitä, joten sopii hyvinniin  ;D

Kurkkaan suoraan liiton sivuilta  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt joukolla mukaan liittymään ja tykkäämään (!)

Pakkohan se on tykätä, niin kaunis ilma-aluskin kansikuvassa!

Markku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Silloin kun ILMAILU-lehden toimitus ulkoistettiin MCI Press:ille, perustettiin Fcebookiin myös SIL:in yhteisösivu.  Se löytyy hakusanalla "Ilmailuliitto". 

Suora URL http://www.facebook.com/Ilmailuliitto?ref=ts&fref=ts

Nyt joukolla mukaan liittymään ja tykkäämään (!).

Peter

Mutta Peter,onko niin että aikansa kutakin.Kaikki hömppä loppuu aikanaan! Kuinka suuri osa ilmailijoista yleensä on facebookissa? Tiedän,että yli puolet,mutta se ei ole läheskään koko harrastakunta.Ja varmaan nimenomaan foorumilaisista suurin osa on rekisteröitynyt fb:n,mutta entä se muu ilmailijaporukka? Voinpa kertoa,melkein ylpeilen osattomuudestani Fb:n!   http://www.kauppalehti.fi/etusivu/forbes+facebookin+hohto+himmenee/201302355689?rdrf=1&request_ahaa_info=true

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heitän nyt tähänkin, olen aiemminkin jo saman todennut. Että jos liitto, tai muu taho, näkee tarpeelliseksi käyttää tätä palstaa jollain tapaa tiedotuskanavana, niin mitään periaatteellisia ongelmia siihen ei ole ja systeemit (vaikka oma palsta tms, miten vain) saa järkättyä helposti.

ts. saa olla yhteyksissä jos näette tarvetta, niin jeesiä/teknistä tuntemusta löytyy tarvittaessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Silloin kun ILMAILU-lehden toimitus ulkoistettiin MCI Press:ille, perustettiin Fcebookiin myös SIL:in yhteisösivu.  Se löytyy hakusanalla "Ilmailuliitto". 

Suora URL http://www.facebook.com/Ilmailuliitto?ref=ts&fref=ts

Hienoa, että sivu on perustettu. Sillä ei tosin ole vielä oikein mitään arvoa, kun koko historia on kasattavissa neljäksi kohdaksi:

1) Joined facebook 11SEP2012

2) Shared link 12SEP2012

3) Shared another link 12SEP2012

4) Updated cover photo 13SEP2012

Sen jälkeen onkin ollut hiljaista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa, että sivu on perustettu. Sillä ei tosin ole vielä oikein mitään arvoa, kun koko historia on kasattavissa neljäksi kohdaksi:

1) Joined facebook 11SEP2012

2) Shared link 12SEP2012

3) Shared another link 12SEP2012

4) Updated cover photo 13SEP2012

Sen jälkeen onkin ollut hiljaista.

Arvoisa Tatu "NIIN-MUTTA-KUN" Koiranen

Onko todella niin,  että likipitäen jokainen tieto, uutinen tai aloite, jonka joku muu tänne foorumille kirjoittaa, on jollakin tapaa epäkelpo tai vähintäänkin se on kyseenalaistettavissa viestillä, jonka keskeinen sisältö on "niin mutta kun" ja allekirjoittajana Koiranen?

On päivänselvää ja luonnollista, että Ilmailuliiton FB-ryhmä, jota ei ole sen perustamisen yhteydessä vielä erikseen "mainostettu" (lue: ei ole ollut yleisön tiedossa), on viettänyt tähän mennessä hljaiseloa.

Mitä kohtaa viestissäni et ymmärtänyt tai minkä kohdan halusit siinä erityisesti mitätöidä?

Selvyyden vuoksi totean, ihan yksityishenkilönä ja SIL:n toiminnasta kiinnostuneena jäsenenä, että Suomen Ilmailuliitolla on Facebookissa oma yhteisösivu, ja olen kehottanut foorumin kautta teitä foorumilaisia liittymään sinne. 

Sivun sisältöön vaikutatte aktiivisuudellanne myös te, yhdessä SIL:in oman aktiivisuuden kanssa.

Tämähän on vasta alkua.

Peter Tähtinen

ilmailija

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta Peter,onko niin että aikansa kutakin.Kaikki hömppä loppuu aikanaan! Kuinka suuri osa ilmailijoista yleensä on facebookissa? Tiedän,että yli puolet,mutta se ei ole läheskään koko harrastakunta.Ja varmaan nimenomaan foorumilaisista suurin osa on rekisteröitynyt fb:n,mutta entä se muu ilmailijaporukka? Voinpa kertoa,melkein ylpeilen osattomuudestani Fb:n!   http://www.kauppalehti.fi/etusivu/forbes+facebookin+hohto+himmenee/201302355689?rdrf=1&request_ahaa_info=true

On se juuri niin, Jaakko. Aikansa kutakin.  Nyt esimerkiksi on Facebookin aika.

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Onko todella niin,  että likipitäen jokainen tieto, uutinen tai aloite, jonka joku muu tänne foorumille kirjoittaa, on jollakin tapaa epäkelpo tai vähintäänkin se on kyseenalaistettavissa viestillä, jonka keskeinen sisältö on "niin mutta kun" ja allekirjoittajana Koiranen?

Jos olet tämän threadin lukenut, niin minä olen tainnut tässäkin threadissa kannattaa Timon ajatuksia. Et ilmeisesti näe tässäkään asiassa omaa napaasi pidemmälle.

Kuitenkin, mitä tulee Facebookin käyttöön: keskeneräistä räpellystä ei pitäisi edes Facebookkiin laittaa, ymmärrän toki tarpeen varata sivulle nimen, mutta tuollainen unohdetun näköinen sivu kertoo satunnaiselle vierailijalle enemmän kuin tuhat sanaa ilmailuliitosta. Nyt siitä sitten tykätään, ja sivu alkaa nousta fb:ssä esiin myös muille, näiden tykkäysten perusteella. Millaisen kuvan SIL lopulta antaakaan itsestään sosiaalisessa mediassa? Ilmeisen suttuisen ainakin, kun logoa katsoo...

Ennen kun yhteisö edes liittyy sosiaaliseen mediaan, sillä tulisi olla ainakin itsellään selkeä suunnitelma (asetetut tavoitteet) siitä, mitä liittymisellä halutaan saavuttaa. Kun tämä on määritelty, on mahdollista laatia strategia ja ryhtyä noudattamaan sitä. Ylläpitoon pitää - varsinkin aluksi - resursoida riittävästi riittävän ammattitaitoista työaikaa. Minulla ei ole välitöntä syytä epäillä, etteikö noin olisi ehkä toimittu tai yritetty toimia, mutta toisaalta tuon sivun perustamisen jälkeen on toiminnanjohtajakin saanut monoa (muistaakseni, en tarkistanut). Aikajänne viime vuoden syyskuusta tämän vuoden helmikuuhun (and counting...) alkaa vaan tuntua pitkältä.

On päivänselvää ja luonnollista

No kun ei todellakaan ole. Ehkä tässä on se ongelma.

ps. epä(?)sosiaalisessa mediassa eräs jo huutelikin: "nyt kaikki tykkäämään nollasisältöistä facebook-sivua!" ja voin vakuuttaa, etten se ollut minä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heitän nyt tähänkin, olen aiemminkin jo saman todennut. Että jos liitto, tai muu taho, näkee tarpeelliseksi käyttää tätä palstaa jollain tapaa tiedotuskanavana, niin mitään periaatteellisia ongelmia siihen ei ole ja systeemit (vaikka oma palsta tms, miten vain) saa järkättyä helposti.

ts. saa olla yhteyksissä jos näette tarvetta, niin jeesiä/teknistä tuntemusta löytyy tarvittaessa.

http://downloadsquad.switched.com/2010/02/08/10-free-ways-to-keep-track-of-changes-to-any-website-without-rss/ + "tekninen tuntemus" = säie joka automaattisesti kertoo muutokset SIL:n sivuilla?

En sitten tiedä olenko "muu taho", liitto en varmasti ole. Enkä *minä* näe tätä tarpeellisena.

p.s. Vastaavia näyttäs olevan netti pullollaan, mutta itse kyllä koodaisin ihan oman tyhjästä jos hommaan ryhtyisin. Arvio kun on n. 1 miestyöviikko (en tunne pienempiä yksiköitä). Toisaalta tätä foorumisoftaa voisi parantaa n. tsiljoonalla muullakin tavalla yhtä vähäisillä työmäärillä, mutta ne kuuluu siihen toiseen säikeeseen.

p.p.s. Ihan lonkalta veikkaisin, että moni muukin voisi ton koodata ...

Edit: tuhoamani linkki korjattu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

010/02/08/10-free-ways-to-keep-track-of-changes-to-any-website-without-rss/ + "tekninen tuntemus" = säie joka automaattisesti kertoo muutokset SIL:n sivuilla?

Öh. Tuota. Eikös tuo nyt mene vähän banaaliksi. Asia olisi niin paljon helpompi tehdä ihan standardiksi RSS-syötteeksi suoraan SIL:n sivuille josta jokainen voisi käydä sen sieltä hakemassa ilman että siinä on tuollainen - aivan turha - välikäsi välissä.

Alkuperäinen idea on erittäin kannatettava.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ym. linkki ei muutes toimi...

No voi p. Tässä se joka siihen piti tuleman. Pyydän anteeksi.

http://downloadsquad.switched.com/2010/02/08/10-free-ways-to-keep-track-of-changes-to-any-website-without-rss/

p.s. ei ole kokemusta noista, kuten sanottua tekisin itse jos tarvitsisin.

Edit: Banaaliuteen en ota kantaa enkä rss syötteisiin. Itse en ole koskaan yhtään rss syötettä seurannut ja vahvasti epäilen että koskaan seuraankaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään