Petri Koivisto

Windows XP SP2

19 viestiä aiheessa

No, mielellään ei kannata ainakaan vielä asentaa. Se kyllä huonontaa Windowsia aika pirusti, mutta kyllä siinä parannuksiakin tulee.. jaa, mitähän tähän sanoisi.. no sanotaan vaikka, että odottele muidenkin kommentteja..! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos käytät IE:tä tai Windowssin omaa palomuuria tai bluetooth hiirtä/näppistä niin tällöin kannattaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on toi asennettu. Enkä ole huomannut sen huonontavan millään lailla koneeni toimintaa. Enkä myöskään käytä IE:tä vaan FF:ää

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on toi asennettu. Enkä ole huomannut sen huonontavan millään lailla koneeni toimintaa. Enkä myöskään käytä IE:tä vaan FF:ää

Juu niin minäkin käytän Mozillaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suositellaan asennettavaksi epämääräisistä toimimattomuushuhuista huolimatta. Ainoa miinus SP2:ssa on mukana tulevat oletuksena päällä oleva palomuuri, jonka tosin saa pois ja kannattaakin ottaa pois, jos on jokin muu palomuuri hoitamassa turvaa.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa tietenkin, sehän on SP. Jos ilmenee, että jokin ohjelmasi ei osaa sen kanssa toimia, niin SP:n voi kyllä poistaa. Prescott-prosessorilla saattaa olla BIOS-päivitys tarpeen ennen SP-asennusta, voi muuten kieltäytyä Windows käynnistymästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suositellaan asennettavaksi epämääräisistä toimimattomuushuhuista huolimatta. Ainoa miinus SP2:ssa on mukana tulevat oletuksena päällä oleva palomuuri, jonka tosin saa pois ja kannattaakin ottaa pois, jos on jokin muu palomuuri hoitamassa turvaa.

- J

Minkä takia oma palomuuri olisi riittämätön? Minulla se on aina riittänyt, etenkin nykyinen SP 2:n ohessa tullut uusi versio.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei Windowsin palomuurissa mitään vikaa olekaan, siinä on nykyään kaikki tarpeelliset vipuset. Hallittavuus on hiukan parempi joissain kaupallisissa ohjelmapalomuureissa. En minä ainakaan millään ZoneAlarmilla sitä enää korvaisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei Windowsin palomuurissa mitään vikaa olekaan, siinä on nykyään kaikki tarpeelliset vipuset. Hallittavuus on hiukan parempi joissain kaupallisissa ohjelmapalomuureissa. En minä ainakaan millään ZoneAlarmilla sitä enää korvaisi.

Windowssin palomuuri on samanlainen kuin turhapuron verkkopaita...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin ennen SP2:sta XP:n oma palomuuri ei välittänyt ulospäin menevästä liikenteestä mitään.

Miten on nykyisin,en ole edes katsonut.Olen niin tottunut ZoneAlarmilla valikoimaan ohjelmat

mitkä nettiin ovat pyrkimässä.Ainoat mitkä kysymättä lasken ulos ovat Avast-virusscannerin

päivitys ja IE.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Windowssin palomuuri on samanlainen kuin turhapuron verkkopaita...

Voisi odottaa että moderaattorin asemassa oleva henkilö tietäisi että yleensä kuuluu perustella väitteet argumenteilla. Sinulta en ole ikinä mitään argumentteja nähnyt vaan tykkäät huudella tuollaisia trolli-lausahduksia kun ei tarvitse perustella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta. paljon sitä XP:n omaa palomuuria mollataan, mutta en minä ainakaan mitään faktaa (esim.testituloksia) sen haavoittuvuudesta nähnyt. Eli ihan hyvää MS:n laatua taas kerran. Onhan se selvä, että tuollaisen firman tuotteet, kuten Microsoft, aiheuttavat paljon polemiikkia.

Monasti ristiriitatilanteet ovat aiheutuneet muista syistä kuin XP:n palomuurin "huonoudesta". Muita syitä voi olla jonkin toisen valmistajan palomuuriohjelmiston asentaminen kun XP:n oma FW on toiminnassa.

Itse käytin sitä aluksi, mutta nyt on ISP:ltä hankittu palomuuri asennettuna.

Ei Windowsin palomuurissa mitään vikaa olekaan, siinä on nykyään kaikki tarpeelliset vipuset. Hallittavuus on hiukan parempi joissain kaupallisissa ohjelmapalomuureissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SP2:n palomuuri on huomattavasti parempi kuin alkuperäinen. Mutta suurin ongelma on tuon lähtevän datan blokkaaminen ja monitorointi. Toinen murhe on se kuinka kyseistä palomuuria yksinkertaisesti käytetään käyttöjärjestelmän kannalta. Eli kolmannen osapuolen softa voi kytkeä palomuurin pois päältä ilman että käyttäjä huomaa asiaa mitenkään.

Yleisesti otettuna. Wintöötin oma on ihan ok. Mutta suosittelen jotain muuta.

Lisää tietoa asiasta esimerkiksi Täältä

- J

edit: typoja

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli kolmannen osapuolen softa voi kytkeä palomuurin pois päältä ilman että käyttäjä huomaa asiaa mitenkään.

Tähän tarkennuksena että Mikrobitin mukaan temppu onnistuu vain mikäli Windowssia käytettään pääkäyttäjä-oikeuksilla :) Eli jos vain haluaa niin sen saa turvalliseksi tuolta kannalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, tosiaan, porttisuodatin ulosmenevälle liikenteelle siitä puuttuu edelleen. Mutta sovellussilta ja sisääntulevat portit siltä sujuvat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän tarkennuksena että Mikrobitin mukaan temppu onnistuu vain mikäli Windowssia käytettään pääkäyttäjä-oikeuksilla :) Eli jos vain haluaa niin sen saa turvalliseksi tuolta kannalta.

Vaikka mitä sanotaan että koskaan ei saisi admin-oikeuksilla koneita käyttää, niin wintöötin kanssa sitä vain monesti on pakko käyttää. Ei yksistään ohjelmien asennuksen vuoksi vaan myös monista muista syistä.

Tämä on tosin osittain tottumiskysymys, mutta pitäydyn edelleen edellisessä mielipiteessä. Nimimerkillä dedikoitu palomuurilaite hoitamassa liikenteen.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään