Miko Verno

Lomalle Aqabanlahdelle!

18 viestiä aiheessa

Terve kaikille!

Tämän kevään lomakohteeksi sijoittui Aqabanlahden perälla sijaitseva Aqaba, Jordaania. Koska matka oli hieman erilaiseen kohteeseen, kuin normaalisti, päätin tehdä siitä pienen stoorin. Kuvia ei oikeestaan ole paljoa, mutta kalusto oli hieman normaalia monipuolisempaa. :) Jordaania maana on erittäin kiinnostava ja siellä on monia upeita kohteita, jotka kannattaa listata sinne "must visit before die"-listaan.

Turhaan tässä selostan, mennään kuviin!

Matkaan lähdettiin kahdeksan aikoihin portilta 38, pulkkana OH-LXA, elikkä pikkubussilla mentiin. Lentoaika oli noin viisi tuntia. Aqabaa lähestyessä tehtiin menetelmälähestyminen siten, että tullaa Egyptin päältä etelästä, lennetään kentän yli pohjoiseen, palataan takaisin etelään Punaisenmeren päälle ja siitä visuaaliin kiitotielle 01.

Kaartelua kauniita maisemia ihastellessa

[ attachment removed / expired ]

Hyvin näkyi pallon pyöreys

Eilat "city" airport, Israel

Kaartelua finaaliin

Short final

@OJAQ (Aqaba King Hussein International Airport):

US Air Force C-17 99208

Tri-staria ja B727

An124 tuli joka päivä siinä kolmen aikoihin laskuun.

N704CK valmistusvuosi 1986 Kalitta Air

Toinen B742

Muutamat Aqabasta:

Pähkinöitä, joita itsekkin tuli vajaat kymmenen kiloa ostettua Suomeen ;D

Illallinen

Värillistä hiekkaa(lue:  turistikrääsää)

Petran kaupunki, jossa kannattaa ehdottomasti käydä!

Eilatin kentältä, josta oli aikaisemmin jo yksi ilmakuva:

Arkia B753 4X-BAU finaalissa rwy03. Kohta tuttu näky Helsingissäkin.

4X-ABG Israir A320

Tänään Husseinin airportilla käväisi Arkefly B737-800 PH-TFB

Ja meidän yksilö, OH-LXA kuten menolennollakin.

Siipeä rullatessa odotukseen rwy01

Approaching rwy 15 @EFHK

Ja taas kylmässä Suomessa!

Ja niin se kaikki hyvä päätty aikanaan. Oli aika kylmä tulla sandaaleilla tänne lumen keskelle, mutta sellaista se on. Kiitän kaikkia lukijoita ja toivottavasti piditte! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miinukset siitä, kuin ei näkynyt yhtään Transavian puttea.   ;D Plussat Arkeflystä ja vaihtelusta Helsingin peruspönötykseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen paikka kieltämättä tuo lahdenpohjukka. Itse olen lomaillut rajan toisella puolella Israelissa. Aqaban koneet kyllä näkyivät hyvin, etenkin kun oli varautunut kiikarein ;D Eilatin lähestyvät koneet menivät parvekkeen aitaa hipoen. Etenkin Arkian päivittäin käyvä B757-300 hirvitti kyllä ohi painaessaan ;D Hyviä otoksia kyllä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tri-staria ja B727

Näppärästi tulee "rinnakkaisvertailussa" esille kahden Tri-Holerin välinen kokoero mitä muuten ei ehkä tule ajatelleeksi  :thmbup:

Cheers!

Orvo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen paikka kieltämättä tuo lahdenpohjukka. Itse olen lomaillut rajan toisella puolella Israelissa. Aqaban koneet kyllä näkyivät hyvin, etenkin kun oli varautunut kiikarein ;D Eilatin lähestyvät koneet menivät parvekkeen aitaa hipoen. Etenkin Arkian päivittäin käyvä B757-300 hirvitti kyllä ohi painaessaan ;D Hyviä otoksia kyllä :)

Joo kiitos kivoista kuvista!Tuttuja maisemia vuosien takaa.Itselleni sattui mielenkiintoinen episodi v.1988 tammikuussa Aqabassa,kun seisoskelin kameran kanssa raja-aidan vieressä(n.kilometri hotellilta) ja tähtäilin Eilatin suuntaan,siis Israeliin.Aika pian hurautti 123-koppainen poliisitunnuksin varustettu mersu taakseni,josta nousi kolme raskaasti aseistettua soturia tivaten kansallisuutta ja aikeitani! Selitettyäni,että hotellini tuolla näkyykin,tuo Coral Beach tuolla ja siellä on myös perheeni,olen tässä vähän jaloittelemassa! Sain käskyn siirtyä mersun takapenkille ja niin hurautettiin hotellin eteen,jossa pienen puhuttelun jälkeen minulle toivotettiin hauskaa loman jatkoa,ei edes passia vaadittu huoneesta hakemaan! En sitten enää mennyt aidan taakse,mutta kuviahan minulla jo olikin!  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arkia B753 4X-BAU finaalissa rwy03. Kohta tuttu näky Helsingissäkin.

Kohta tuttu näky helsingissä? Onko tulossa suomeen?   ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla