Esa Harju

AOPA Finland - SMLL - Liikennemaksukysely - vastaa heti!

7 viestiä aiheessa

Hei,

 

pyydämme kaikilta aktiivisilta ilmailijoilta mielipidettä liikennemaksuista. Vastaa tähän kyselyyn:

 

http://www.surveymonkey.com/s/99J37KL

 

OSALLISTU, vain siten voit VAIKUTTAA!

 

Suomen Moottorilentäjien Liiton hallitus

 

Ensimmäinen kysymys: EFHF ja aika monta muuta kenttää jetin ja 100ll:n osalta: https://dl.dropbox.com/u/61350851/Shell2013-2%201.2.13alkaen.pdf

 

Toinen kysymys: Mitä jos on jo ostanut 6 kk kortin vuodenvaihteessa? Jompi kumpi vaihtoehto pitää raksittaa, lomake itkee muuten (Vastaa kysymykseen.), vaikka kuinka kirjoittaisi alle meriselityksen.

 

Kolmas kysymys: kk

 

Neljäs kysymys: Minkähän ATS-tason lentoasemasta tässä on kyse? ATS-2:lle nykyinen hintataso on ihan ok, heikommin varusteltujen kenttien hintoja pitäisi pudottaa ja helsinki-vantaa nyt joutaa olla korkeampikin; toisaalta monessa näistä ongelmana on se, että painoperusteisen veloituksen lisäksi on säädetty joku "kuitenkin vähintään" -tyylinen lause, joka korottaa minimihinnan hieman liian suureksi joissain tilanteissa. "Syöttämäsi kommentti on väärässä muodossa."

 

Viides kysymys: nykyinen hinta on ok, kunhan EFHF-lisästä päästäisiin eroon huomioiden ko. kentän operatiivinen toimintataso (eihän siellä ole edes tutkaa tai ilssiä, mutta kortti maksaa enemmän kuin pirkkalaan oikeuttava...) "Syötä positiivinen luku."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia Tatulle palautteesta!  8)

 

Lisäsin sinne sen 6kk vaihtoehdon, Finavian hinnoittelu ei anna armoa jos haluat ostaa 3+2 kortit, jotka maksavat yhteensä tasan sen 6kk kortin hinnan. Business as usual.

 

Tarkoitus ei ole, että ennen vastaamista luetaan ja omaksutaan Finavian Palveluehdot yksityiskohtaisesti vaan vastaaja voi näppäillä haluamansa lukemat vaihtoehtoihin. Jokainen voi vastata ihan fiilispohjalta oman subjektiivisen näkemyksen mukaan. Absoluuttinen totuus on siellä jossain ja löytynee tuloksia analysoitaessa. Kommenttilaatikkoon voi sitten tarkentaa h-pv-kk tms. yksiköt mikäli haluaa niitä tarkentaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä.

 

Menee asian vierestä, mutta kuitenkin.

 

Viimeisimmät SMLLn viikkolkirjeet (1 ja 5/13) ovat olleet sellaisia, että olen ruvennut harkitsemaan eroamista.

 

En nimittäin halua olla ry:ssä jossa ruikutetaan joka asiasta.

 

Joo, olen jo joskus jostain täälläkin (eriävän) mielipiteeni sanonut, mutta ... näissä ei ole yhtään josta olisin samaa mieltä. On useita joista minulla ei ole mielipidettä, kuten kausikorttien hinnat, mutta ...

 

Olenko ainoa? Jos olen, eroan välittömästi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä Jouko,

 

kiitoksia mielipiteestäsi ja ajatuksistasi. Olet tervetullut keskustelemaan aihepiiriin liittyvistä asioista ihan kasvotusten vaikkapa SMLL:n vuosikokoukseen 16.3. kuten kaikki muutkin jäsenet.

 

Ystävällisesti,

 

Esa Harju

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos.

 

Useista eri syistä, joista useimmat ovat henkilökohtaisia, en tule osallistumaan vuosikokoukseen. Tarkennan, että tämä päätös ei missään muotoa johdu teistä, vaan minusta: en halua olla paikalla (en kerro miksi, se ei teille kuulu).

 

Mainitsen kuitenkin sen kivuliaimman kohdan. Olen täysin samaa mieltä SMLLn kanssa siitä, että ihmisellä pitää olla oikeus tappaa/tapattaa itsensä haluamallaan tavalla, olipa se vuorikiipeily tai moottoriurheilu, tai whatnot. Tästä minä en mitenkään pysty päätymään samaan tulokseen kuin SMLLn ajama linja - lentokoneiden katsastus ja huolto pitäisi (voida) jättää "retuperälle".

 

On toki hyvin mahdollista, että tulkitsin viestinne totaalisen väärin (Wiio - RIP), jos näin on käynyt pyydän välittömästi teiltä anteeksi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mainitsen kuitenkin sen kivuliaimman kohdan. Olen täysin samaa mieltä SMLLn kanssa siitä, että ihmisellä pitää olla oikeus tappaa/tapattaa itsensä haluamallaan tavalla, olipa se vuorikiipeily tai moottoriurheilu, tai whatnot. Tästä minä en mitenkään pysty päätymään samaan tulokseen kuin SMLLn ajama linja - lentokoneiden katsastus ja huolto pitäisi (voida) jättää "retuperälle".

 

On toki hyvin mahdollista, että tulkitsin viestinne totaalisen väärin (Wiio - RIP), jos näin on käynyt pyydän välittömästi teiltä anteeksi.

SMLL:n linja on, kuten jokaisen AOPA-järjestön, että ilma-aluksen valmistajan teknisiä huolto-ohjeita ja EASA:n Part M:ä tulee noudattaa ehdottomasti sellaisenaan AMC:n ja GM:n mukaisesti. Näistä on ikävä kyllä tehty ihan omia kansallisia, subjektiivisia tulkintoja jokaisessa Euroopan maassa. Näistä tulkinnoista on myös kirjalliset todisteet.

 

Tarkemmat yksityiskohdat SMLL:n suorittamasta etujärjestötyöstä kerrotaan omalla foorumillaan; http://smll.fi/forum/, esimerkiksi SMLL:n ja muiden AOPA-järjestöjen kannanotoista EASA:n Yleisilmailun Turvallisuusstrategiaan. 

 

Moottori-ilmailun aktiivinen etujärjestötyö ja jäsenistön jatkuva tiedottaminen ovat uusia asioita suomalaisessa yleisilmailussa, joka kaipaa vain hyviä uutisia tulevaisuuden varmistamiseksi.

 

Kiitoksia Joukolle palautteesta,

 

t.

 

-e

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään