Kirjoitettu Toukokuu 27, 2006 Ohje Helsinki-Vantaan spottauspaikoista: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,55804.0.html. Tähän ketjuun keskustelu ja kysymykset EFHK:n spottauspaikoista Mikko K Alkuperäinen viesti: Moi! Mihinkä kannattaisi auto jättää parkkiin jos menee Katriinantielle spottailemaan 22R:ltä nousevia koneita? Eilen näytti siltä ettei missään ollut paikkaa johon olisi auton voinut jättää laillisesti parkkiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 27, 2006 Mihinkä kannattaisi auto jättää parkkiin jos menee Katriinantielle spottailemaan 22R:ltä nousevia koneita? Eilen näytti siltä ettei missään ollut paikkaa johon olisi auton voinut jättää laillisesti parkkiin. http://www.airliners.net/open.file/0611071/L/ Tuossa kalliota vastapäätä olevalle teollisuusalueelle voinee auton tyrkätä parkkiin (itsekkin käväisin tänään Vantaalla ja juuri tuohon jätin), tai sitten jos mahtuu pujottelemaan auton noiden betoni porsaiden taakse (tien "tällä puolella"), niin sinnekkin näyttää autoja ajavan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 9, 2006 Jollei jaksa asentaa Google Earthia, niin Fonectan nettipalvelussa on tarkkoja ilmakuvia, joilla voi yrittää suunnistaa mestoille: http://www.020202.fi/web/guest/kartat Anna vaikka osoitteeksi Katriinantie, Vantaa. Ja paina kartan yläpuolelta "Ilmakuva" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2006 Tietääkö kukaan 04R:lle YHTÄKTietääkö kukaan 04R:lle YHTÄKÄÄN spottauspaikkaa? piirrä karttaan kiitotien keskilinjan jatkeeksi viiva ja katso mistä se kulkee. viivan molemmin puolin löytyy monia paikkoja nelos rightiltäkin, esim siinä hobby hallin varaston ja postin nurkalla. "rotaatiokiviä" sille baanalle en ainakaan itse tiedä mutta laskevia tuolta näkee kivasti. //tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 9, 2006 Mitä nyt tuo aita edessä mutta jos haluaa vain katsella koneita niin ihan hyvä paikka Kyllä sieltä ylhäältä kalliolta kuvatuksikin saa kunhan on tikkaat mukana. Pullmanturin jumbo EC-JFR lähti tänään vajaan tunnin myöhässä klo 21.12. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 9, 2006 Mitä nyt tuo aita edessä mutta jos haluaa vain katsella koneita niin ihan hyvä paikka Jokaisella spotterillahan on tietysti mukana tikkaat Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 9, 2006 Jokaisella spotterillahan on tietysti mukana tikkaat No, mulla ei vieläkään, mutta pokkarin linssin saa kivasti siitä aidanraosta sisään.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 10, 2006 Jokaisella spotterillahan on tietysti mukana tikkaat Kerran kokeilin tikkailla tuolta eikä ollut hirveen mukavaa roikkua siella tikkaiden nokassa sihtaamassa! Mielummin peräännyn tuonne kasalle mistä ko kuva on otettu ja seison @ solid ground Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2006 Terve kaikille!! Olen juuri saanut käsiini olympus e-500 kameran ja nyt olin menossa EFHK:lle kun muistin että tässä foorumissa on pyörinyt aikoinaan EFHK kuvauspaikat-kartta... Onko kenelläkään enää kyseistä karttaa?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2006 Miten tuonne radan 15 lähistölle kannattaa mennä katselemaan laskeutuvia koneita? Olen aivan varma, että esim. ASEM-kokouksen herkut laskeutuvat kaikki radalle 15 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2006 Miten tuonne radan 15 lähistölle kannattaa mennä katselemaan laskeutuvia koneita? Olen aivan varma, että esim. ASEM-kokouksen herkut laskeutuvat kaikki radalle 15 Millä perusteella ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2006 Syyskuuhun mennessähän kaikki käynnissä olevat kenttätyöt saadaan valmiiksi ja kakkoskiitotie otetaan taas käyttöön. Tällöin lennonjohdolla tuppaa olemaan tapana työntää kaikki kalusto laskeutumaan pohjoisen suunnasta radalle 15 ja melkein millä tuulensuunnalla tahansa. Näitä prkl melujuttuja... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2006 Millä perusteella ??? Varmaan siksi koska on lyhyt rullausmatka. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2006 menee ohi aiheen, mutta kun laittoi A.nettii hakusanaksi asem niin alkoi jo jännittämään mitä kaikkea meille on tulossa vierailulle syyskuussa, jos oikein ymmärsin niin ainakin tälläistä oli 4 vuotta sitten Tanskassa : http://www.airliners.net/open.file/0277494/M/ http://www.airliners.net/open.file/0285181/M/ http://www.airliners.net/open.file/0285182/M/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2006 Varmaan siksi koska on lyhyt rullausmatka. Ai jaa ... ??? En tiennytkään että saapuvien kiitotie valitaan tuolla perusteella Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2006 Ai jaa ... ??? En tiennytkään että saapuvien kiitotie valitaan tuolla perusteella Kyllä ne oikeasti sitäkin tekee (tosin ei varmaan tässä tapauksessa) esim. koska olet viimeksi nähnyt MD11:n laskeutuvan 04L:lle tai 22R:lle? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2006 koska olet viimeksi nähnyt MD11:n laskeutuvan 04L:lle tai 22R:lle? Tässä kesäloman alussa kaksi md-11:sta laskeutui peräkkäin 22R:lle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2006 koska olet viimeksi nähnyt MD11:n laskeutuvan 04L:lle tai 22R:lle? Minkä ??? Onx se joku lentokone vai ??? 04L tai 22R mitä ne on ??? Olin muuten toisella kerralla radan varressa ja näin tapahtui... on muuten kuviakin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2006 Mikä on muuten kiitoradan 15/33 tilanne? ATIS-tiedote kertoo edelleen, että se on suljettu, mutta asematasoremontin työvaiheesta II (3.7. - 4.9.2006) kertova AIP SUP NR 28/2006 http://www.finavia.fi/ais/aipsup/Sup/S2006/S0282006.pdf ei mainitse siitä mitään. Eli milloin rata avataan liikenteelle? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2006 Remontti on ainakin niin vaiheessa ettei ihan huomenna aukea.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 2, 2006 Varmaan siksi koska on lyhyt rullausmatka. Eli olenko ollut tahvo ??? Olen se tiedetään ... mutta kun kuuntelen saapuvien tiedotuksen hienosta puhelinnumerosta sekä skanneria kuunnellaan lentokentällä jotta saataisiin selville minne ne koneet laskeutuvat, joita ilmeisesti MD-11 myös on ???, niin onko tämä kaikki ollut turhaa ja ennenkaikkea rahallisesti väärä investointi koska selvittämällä ständi platalla selviää myös kiitorata jota käytetään laskuun eli se "lyhyin rullaus" ?? Olen luullut jo monta kymmentä vuotta että tuulella ja sen suunnalla on jotain tekemistä laskeutumisen kanssa ? Onnex selvisi tämä logiikka joten ASEM-tapahtuman yhteydessä ei sit jää yhtään laskeutuvaa kuvaamatta kun tiedän jo nyt minne menen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 2, 2006 esim. koska olet viimeksi nähnyt MD11:n laskeutuvan 04L:lle? Tänä aamuna n. 0635 Bangkokista saapuva MD-11 jyristeli talon päältä 04L:lle, kiva herätyskello sinänsä.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 2, 2006 Tänä aamuna n. 0635 Bangkokista saapuva MD-11 jyristeli talon päältä 04L:lle, kiva herätyskello sinänsä.... Hieno homma jos ovat aloittaneet 04L:n käytön. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 2, 2006 Hieno homma jos ovat aloittaneet 04L:n käytön. Aamuvirkkunahan sinun Sami pitäisi tietää että AY6:nen on aika yleinen 04L:lle, niin kuin tänäänkin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 2, 2006 Aamuvirkkunahan sinun Sami pitäisi tietää että AY6:nen on aika yleinen 04L:lle, niin kuin tänäänkin Ei ole kesän aikana tullut käytyä kertaakaan kun aurinko nousee jossain klo 4-5 välillä. Viime syksynä tuli aika tiheään käytyä aamuisin mutta kertaakaan ei tullut 04L:lle vaan 90% 15:lle ja loput 22L:lle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla