Patrick Ojanen

Kokemuksia Sigman 150-500mm objektiivasta?

9 viestiä aiheessa

Hyvän sään putki, aukoilla 8-11 paras, muttei silloinkaan hyvä. En ostaisi uudelleen.

Mutta kyllähän sillä kuvia saa, että ei siinä mitään... mun mielestä laatu jätti vaan aika paljon toivomisen varaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvän sään putki. Aukolla 8 oikein hyvä, paitsi se ihan täysi 500mm. OS todella hyvä. Ainakin mulla on ihan hyvä yksilö.

Mun kuvista täällä suuri osa on kuvattu sillä.

Kokemusta myös Canonin 100-400L IS. Oli lainassa joskus. Onhan se laajempialainen käytettävyydeltään ja parempaa jälkeä lortto täysin auki, mutta tuossa f8n pintaan ollaan jo niin liki samaa, ettei sitä juuri erota @400mm. OS/IS on mun mielestä Sigmassa parempi, kun taas tarkennus huonompi.

Hinta/laatu on hyvä, molemmissa. Mulla kun on täysikennoinen, niin 150-500 sopii mulle paremmin tähän putkien kuvaamiseen. Mä kaipaan sitä viimeistä sataa milliä ja pystyn aukon verran käyttää korkeempaa ISOa, niin sen takia mulla on tuo Sigma. Jos mulla olisi kroppi, niin todennäköisesti olisi toistenpäin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hintaisekseen ihan kelpo putki. Rakenteeltaan tosi jämäkkä, tosin näkyy myös painossa. Nykyään jos tuota harkitsisin niin päätyisin ehkä tohon pykälän lyhyempään 120-400 putkeen, painaa vähän vähemmän, menee paremmin laukkuun ja jää noi viimeiset sata pehmeintä milliä pois.  :)

Sittemmin vaihdoin Canonin 70-300L-objektiiviin joka kyllä kulkee mukana paljon paremmin ja ei tarvi piirron takia himmennellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hintaisekseen ihan kelpo putki. Rakenteeltaan tosi jämäkkä, tosin näkyy myös painossa. Nykyään jos tuota harkitsisin niin päätyisin ehkä tohon pykälän lyhyempään 120-400 putkeen, painaa vähän vähemmän, menee paremmin laukkuun ja jää noi viimeiset sata pehmeintä milliä pois.  :)

Sittemmin vaihdoin Canonin 70-300L-objektiiviin joka kyllä kulkee mukana paljon paremmin ja ei tarvi piirron takia himmennellä.

Paino ei mua haittaa, sen verran aina kamaa mukana, ettei tuota niinkään huomaa mitenkään erikoisesti.

Se mikä mua haittaa, on se että kun maastopuvussa on tuon kanssa aidan juuressa, niin virkavalta kiinnittää huomioo turhan hanakasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin kyseisen putken viikko sitten ja muutaman kerran nyt ehtinyt käydä testaamassa sitä. Mielestäni erittäin terävä jopa täydellä polttovälillä aukko täysin auki. Iso ja raskashan objektiivi on ja vaatii paljon valoa, mutta piirrossa ei valittamista ainakaan omiin laatutarpeisiin nähden.

8559803251_f1957eecbf_c.jpg

500mm f6.3

8560912284_2b378fb63e_c.jpg

500mm f6.3

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuva Sigma 150-500 linssillä otettu 500mm f 6,3, kuvia ei ole käsitelty millään lailla vaan ovat täysin luomuja suoraan kamerasta tältä illalta, foorumin ohjeiden mukaan kutistettuna. Ensimmäinen kuva täysin alkuperäinen toista cropattu sen verran että vielä kokonaisena näkyy.

Terveisin Pekka K

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään