Timo Valtonen

Lentokoneiden naisisto näin 8. maaliskuuta

15 viestiä aiheessa

Air France lennättää ison tipunsa A-380:n tänään Pariisista Washingtoniin 2+22 hengen naisistolla. Pelkillä naisilla operoiminen 8.3. on ollut tapana jo vuodesta 2006.

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288546626245.html?pos=alista-6

Joskus 70-luvulla nuorena miehenä kun olin SVO:ssa liikennevirkailijana Finnair tuli käymään täysin miehisellä henkilökunnalla Super Caravellellä, yhtään emoa ei ollut kyydissä. Oli kyse jostain neuvostojuhlapäivästä, ei sentään kansainvälisestä naistenpäivästä. Rajavartiosto ei meinannut antaa lähtölupaa, koska heidän mielestään lentoemännät puuttuivat koneesta. Kuuden miehen ohjaamomiehistö taas ei häirinnyt ollenkaan venäläisiä rajavartioita. Kun jälkeenpäin kysyin asiasta minulle vakuutettiin, että keseessä oli ollut silkka sattuma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Air India lensi/lentää tänään pelkistä naisista koostuvilla miehistöillä  ;) ulkomaan lennot Singaporeen ja Pariisiin, plus erinäisiä kotimaan sektoreita. Myös kaikki muut näiden lentojen kanssa tekemisissä olleet ovat naisia:

Technical services in the flights were also attended to by woman aircraft engineers, technicians and flight dispatchers.

Besides, non-technical work comprising duty managers, counter staff, helpers and doctors were also undertaken by women, the airline said.

Economic Times

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omasta matkustuskalenterista pidän edelleen poistettuna lentomatkat 8.3. :-\

Minä taas menisin mieluummin joskus naisten kyytiin  ;D

Mahmoudit ja muut epämääräiset jättäisin ( ja olen jättänyt ) väliin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä taas menisin mieluummin joskus naisten kyytiin  ;D

Mahmoudit ja muut epämääräiset jättäisin ( ja olen jättänyt ) väliin...

Joo,haasteita aina pitää olla! Joku täässä taannoin haaveili koluamaan vanhoja venäläislinjureita  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo,haasteita aina pitää olla! Joku täässä taannoin haaveili koluamaan vanhoja venäläislinjureita  ;D

Niin, en tiedä, mutta olisiko ilmailumatkailu noillla vekottimilla turvallisempaa jos miehistö koostuisi naisista?  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omasta matkustuskalenterista pidän edelleen poistettuna lentomatkat 8.3. :-\

Mites sitten muina päivinä varmistat ettei naismiehistöä ohjaamossa, eihän se mitään tavatonta, missään päin maailmaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, en tiedä, mutta olisiko ilmailumatkailu noillla vekottimilla turvallisempaa jos miehistö koostuisi naisista?  :-\

Siinä vasta mielenkiintoinen ripaus lisähaastetta,saattaisi olla oikein survival-elämysmatkailua ( vitsi,vitsi)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh, oikeasti täytyy antaa propsit näille yhtiöille, jotka muuttaa edes kerran vuodessa miehistön "naisistoksi"  :thmbup: Saas nähdä, koska lennetään lento, jossa ei ole yhtään miestä - edes matkustajana. Akkoja tuubin täydeltä  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään