Petri Koivisto

Tulostusprobleemaa...

21 viestiä aiheessa

Tere,

mikähän tulostinta vaivaa, kun ei nykyään suostu sylkemään kuin puhtaan valkoista paperia ulos, vaikka olevinaan on tulostavinaan jotain? Värit oli suht lopussa kyllä, mutta silti ihmettelin, kun yleensä siihen paperiin tulee sentään jotain. No, laitoin koko värisuoran uusiksi, eikä silti väriä tule paperille.

En tiedä onko tiedostolla mitään väliä, mutta olen koittanut tulostaa niin Adobe Reader XI:stä PDF:ää sekä ihan normi tekstitiedostoa, sama blankko paperi on tulos. Kuitenkin kun tekee tulostimen kohdistuksen tai puhdistuksen, tulostaa tuo kyllä sen "testipaperin" väreineen.

Tulostin on HP Photosmart C5380.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet varmaan jo kokeillut poistaa koko tulostimen järjestelmästä ja uudelleenasentaa sen (buuttaus toimenpiteiden välissä ei ainakaan pahenna asiaa, kun kyseessä on Wintoosa)?

En tunne tuota tulostinta, mutta jos testitulostus laitteelta (nappia painamalla) suoraan onnistuu, mutta tietokoneelta ei, lienee ongelma tietokoneella tai koneen ja tulostimen välillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet varmaan jo kokeillut poistaa koko tulostimen järjestelmästä ja uudelleenasentaa sen (buuttaus toimenpiteiden välissä ei ainakaan pahenna asiaa, kun kyseessä on Wintoosa)?

No tuotapa en ole kokeillut. Piuhat oli hetken irti laitteesta, mutta se ei auttanut. Sikäli ihme kun ei mikään ole muuttunut, ja siitä ei taida olla kuin alle viikko kun viimeksi onnistuneesti sillä tulostin... ???

EDIT: Noniin, tulostin poistettu järjestelmästä ja lisätty uudelleen, ohjelmisto/ajuri päivitetty, mutta eipä tuo vieläkään tulosta mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tukos jossain tulostin puolella? Kuulostaa siltä että olis suutin jumissa tai jotain vastaavaa.

Kävi kanssa mielessä, mutta mistäs tuota pääsis sen tarkemmin tutkimaan. Mitään paperia ei ainakaan ollut missään jumissa eikä muutakaan vastaavaa...

Tosin kun tuo testitulostus onnistuu ihan normaalisti niin se kyllä sulkee tuon pois?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos kerta testi sivu tulee ulos ongelmitaa niin sitten ei ole tukoksia. Kuulostaa ohjelma puolen ongelmilta. Se että missä se ongelma on niin on vaikea sanoa. Kuulostaapi jotenin ajuri ja ohjelmistopuolen väliseltä ongelmalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koetas panna hakien HP:n sivuilta uusimmat ajurit ja "HP Print and Scan Doctor" työkalu. Josko noista olisi apuva?

Tuli vielä mieleen, että voisi kokeilla printterikaapelin (USB?) vaihtoa ellei se on langattomalla (en tunne tuota tulostinta).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koetas panna hakien HP:n sivuilta uusimmat ajurit ja "HP Print and Scan Doctor" työkalu. Josko noista olisi apuva?

Tuli vielä mieleen, että voisi kokeilla printterikaapelin (USB?) vaihtoa ellei se on langattomalla (en tunne tuota tulostinta).

Joo, kuten tuossa sanoin niin ajuri/ohjelmisto tuli päivitettyä juuri äsken, mutta tuota Print & Scan Doctoria en vielä asentanut.

Seuraava vaihtoehto on kait sitten tuo USB:n vaihto. Todella omituiselta kyllä tuntuu. Vika nimenomaan tuntuu olevan siinä, ettei tulostettava teksti "kulje koneelta paperille"...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko adobe reader päivittänyt itseään? Tulostaako muista ohjelmista ok?

Adobe Reader on uusin eli XI. Ei tulosta mistään mitään, paitsi kun itse tulostimesta tekee tuon kohdistamisen tai tulostuspäiden puhdistuksen. Nuo testisivut tulee ihan ok, mutta koneelta tulostettaessa tulee blankko paperi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Adobe Reader on uusin eli XI. Ei tulosta mistään mitään, paitsi kun itse tulostimesta tekee tuon kohdistamisen tai tulostuspäiden puhdistuksen. Nuo testisivut tulee ihan ok, mutta koneelta tulostettaessa tulee blankko paperi...

Erikoiset on oireet, kun kuitenkin jotain tietoa lähettää piuhaa pitkin, kun tietää sen paperin syöttää.

Oletko aivan varma että on oikean tulostimen ajurit?

Adobea kysyin siksi, kun tiedän sen kanssa joillain (mm. itselläni) olleen ongelmia, kun on päivittynyt uuteen versioon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. Tarkista vielä kaikki, että esimerkiksi paperikoko ja muut perusasiat ovat ok ja kokeile tulostaa muutakin kuin pdf:ää

2. Lataa tuo "Print & Scan Doctor" ja kokeile selvittää ongelma sen avulla

3. Ota yhteys HP:n tukeen ja kysy sieltä

4. Kiikuta laite ammattilaiselle ellet tunne sellaista, jonka voisit kutsua kylään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. Tarkista vielä kaikki, että esimerkiksi paperikoko ja muut perusasiat ovat ok ja kokeile tulostaa muutakin kuin pdf:ää

2. Lataa tuo "Print & Scan Doctor" ja kokeile selvittää ongelma sen avulla

3. Ota yhteys HP:n tukeen ja kysy sieltä

4. Kiikuta laite ammattilaiselle ellet tunne sellaista, jonka voisit kutsua kylään.

5. Koita toisella tietokoneella (eikös kaikilla nykyään ole läppärikin tai kaksi).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset vinkeistä vaan!

Ratkaisu oli nyt uusi, langaton tulostin. :thmbup: Tuo vanha siirtyi alta pois toiseen koneeseen, mutta ei toiminut normaalisti sielläkään. Liekö vaan hajonnut, olihan tuo jo varmaan 5v vanha.

Tosin, huomasin taas uutta, eli jos tulostaa/skannaa/kopioi värillisenä, niin silloin tulee paperille pientä jälkeä (tosin aika heikosti), mutta mustavalkoisena ei tule. Oiskohan musta väri jumissa tjsp?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli samanlaista ongelmaa yhden HP Photosmart tulostimen kanssa eikä se ikinä selvinnyt mihinkään vaikka hommasin uudet värit sun muuta. Kierrätykseen meni...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli samanlaista ongelmaa yhden HP Photosmart tulostimen kanssa eikä se ikinä selvinnyt mihinkään vaikka hommasin uudet värit sun muuta. Kierrätykseen meni...

Jep, vielä varmistin tuon että musta jumittaa. Eli ei se koko tulostin rikki kuitenkaan ole... Piirsin painttiin punaisella viivaa ja tulostin sen, toimi hyvin. Mikähän lie sitten tuossa mustassa vikana... ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, vielä varmistin tuon että musta jumittaa. Eli ei se koko tulostin rikki kuitenkaan ole... Piirsin painttiin punaisella viivaa ja tulostin sen, toimi hyvin. Mikähän lie sitten tuossa mustassa vikana... ???

Mulla tulosti jotain tuhrua paperiin, ei mitään kunnollista  :-\ Putsailin muttei auttanut. Taitaa nykytekniikan kesto olla huonoa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla tulosti jotain tuhrua paperiin, ei mitään kunnollista  :-\ Putsailin muttei auttanut. Taitaa nykytekniikan kesto olla huonoa...

Edellinen tulostimeni 1995 ostettu HP:n Laserjet kesti yli 15 vuotta (ostettu muutama vuosi ennen kuin HP:kin alkoi tehdä paskaa). Ei se senkään jälkeen rikki mennyt. Siinä oli vain vanha rinnakkaisliitäntä, jota nykytietokoneissa ei enää ole, joten sitä ei saanut suoraan kiinni koneeseen. Olisi pitänyt joko ostaa LPT-kortti tai laittaa koko vanha tietokonerohjo verkkoon jakamaan tulostinta. Hankin uuden, mutta sellaisen toimistokäyttöön tarkoitetun, joka toivottavasti kestää vähän kauemmin kuin nämä "personal-mallit".

Vaikuttaa siltä, että nykyään laitteet tehdään varta vasten hajoamaan.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

O.T.

Ja tuo koskee ihan kaikkea (tai melkein). Joskus nuorena ostin tai vanhemmat ostivan minulle - en muista - laadukkaan villapaidan. Pidin sitä yli 20 vuotta ilman, että siihen tuli reiän reikää. Ei sitä kehdannut enää lopulta pitää kuin kalapuserona. Oli hirveän nukkainen ja muutenkin laitapuolen kulkijan asua muistuttava. Minulle se kyllä olisi edelleen töihin kelvannut, mutta eukk... rakas vaimoni sanoi eräänä päivänä, että "nyt tästä talosta lähtee joko tuo kauhea pusero tai minä!"  ;D

Nykyiset villapuserot eivät kestä vuottakaan, kun niistä vähintään kyynärpäät reittyvät. Edes rahalla ei saa enää kunnollista. Itse tekeminenkään ei auta, koska ne pitäisi tehdä itse villasta asti. Kaupoista saatava lanka on kuraa.

Nyt kun vauhtiin pääsin, en malta lopettaa. Kun olin ihan pikkulapsi mummoni viljeli pellavaa ja valmisti siitä lankaa. Tämä tapahtui siis 1940- ja 1950-luvuilla ja myös ennen sitä. Noita lankoja jäi niin paljon, että äitini kuolinpesän jäljiltä niitä oli vielä pari vanhaa matkalaukullista jäljellä. Vaimoni, joka harrastaa myös kutomista, on tehnyt niistä langoista kaikenlaista mm. pöytäliinoja. Ne näyttävät kestävän käytännössä kulumatta ties kuinka kauan.

Molemmat vanhempani ovat kotoisin luovutetusta Karjalasta. Kun sinne ensimmäisen kerran pääsi luvallisesti joskus Gorbatsovin aikaan, eräät sukulaiset kävivät isäni entisellä maatilalla. Mitään muuta kuin ränsistynyt kivijalka ei talosta ollut jäljellä. Sen sijaan he sanoivat löytäneensä rannasta mummon sinne 1944 likoamaan panneita pellavia!

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään