Harri Koskinen

Lufthansan Helsingin-lento palasi Müncheniin sähköisen hajun vuoksi

9 viestiä aiheessa

Jokunen viikko takaperin, löysi eräs Finskin nuori pilotti Elmon-valot ja kuvasi ne, muka ainutkertaisena ilmestyksenä  ;D.

Olisikohan nytkin hansa-pilotit haistelleet Elmon-valoja, niistä tulee otsonin tuoksua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Lento lähti Münchenistä puoli kahdeksan aikaan ja ehti Sipiläisen mukaan noin puoliväliin, kun matkustajille ilmoitettiin, että kone kääntyy takaisin.

Lufthansan tiedotuksesta kerrottiin Iltalehdelle, että kone laskeutui turvallisesti kello 21.35 paikallista aikaa

Lyhkäinen onkin matka Vantaalle, kun noin puoliväli saavutettiin noin 50km Prahasta pohjoiseen. Matkaa oli tehty todellisuudessa noin 1/5 eli 330km kokonaisesta 1580km matkasta. Ilmassa oltu silloin tasan 30min (nousu 19.03 UTC). Toiseksi ihmettelen miten LH:n tiedotus saa laskeutumisajaksi 21.35, kun FR24 näytti laskuajaksi 20.05  UTC.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokunen viikko takaperin, löysi eräs Finskin nuori pilotti Elmon-valot ja kuvasi ne, muka ainutkertaisena ilmestyksenä  ;D.

Kaikella kunnioituksella Jaska:

Alla linkki Tomin kuvaan ja kuvateksti (joka on pysynyt samana koko ajan).  "This is not everyday show".  Tuosta ei saa millään sanakirjalla väännettyä ainutkertaista

P.S.

Montako kertaa olet itse tehnyt havainnon Elmon tulista?  Itse olen neljäntoista yli FL350:n vietetyn vuoden ohessa nähnyt yli kymmenen, mutta alle kolmekymmentä kertaa.  Joten kyllä, sanoisin, että kyseessä on hyvinkin "not everyday show".

Hyvää viikonloppua!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kolme kertaa olen noita tulia nähnyt.

Kerran leikin sormella siirtäen niitä eri nurkkaan, kunnes suuttui ja poksahti muualle  ;D

Kyllä nuo iltapulun jutut antoivat sellaisen kuvan, että oli jotain ainutlaatuista.

Hyvää viikonloppua sinullekin Jere  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitti Jaska.  :)

Iltapuluja lukiessa vastuu siirtyy vain ja ainoastaan lukijalle.  Mutta tämähän on foorumilla aika hyvin sisäistetty.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elmon tulet ovat mielenkiintoisia, ei tarvitse ilmailla tai veneillä, muistan Jokelassa aikanaan, isohko teräsvarasto ja aina ukonilman ollessa lähellä teräsnippujen yllä liikkui sininen valo.

Toinen samaan liittyen, kävelin yöllä kotiin, kelluntahaalari päällä ja sininen hyväksi havaittu pipo päässä.

Kuulin lievää surinaa ja havaitsin valoa tai lähinnä valon kajoa ylläni, tiivis lumisade joten ajattelin että helikopterihan se siellä jotain tyhmeliiniä mereltä etsii, toinen mieleentuleva että vaimo lähteny kelkalla minua hakemaan.

Tosiasia kuitenkin että vaatteeni ja keli yhdistettynä aiheutti tuon pipon ylle kipinöivän pyhän elmon tulen, tuon olen myös purjeveneissä havainnut, jännää mutta näin siinä vain käy sanoi tyttö aikanaan.

Merellä jos kuleksii niin näitä näkee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elmon tulet ovat mielenkiintoisia, ei tarvitse ilmailla tai veneillä, muistan Jokelassa aikanaan, isohko teräsvarasto ja aina ukonilman ollessa lähellä teräsnippujen yllä liikkui sininen valo.

Toinen samaan liittyen, kävelin yöllä kotiin, kelluntahaalari päällä ja sininen hyväksi havaittu pipo päässä.

Kuulin lievää surinaa ja havaitsin valoa tai lähinnä valon kajoa ylläni, tiivis lumisade joten ajattelin että helikopterihan se siellä jotain tyhmeliiniä mereltä etsii, toinen mieleentuleva että vaimo lähteny kelkalla minua hakemaan.

Tosiasia kuitenkin että vaatteeni ja keli yhdistettynä aiheutti tuon pipon ylle kipinöivän pyhän elmon tulen, tuon olen myös purjeveneissä havainnut, jännää mutta näin siinä vain käy sanoi tyttö aikanaan.

Merellä jos kuleksii niin näitä näkee.

Näitä tuli nähtyä Atlantilla, kun otettiin kurssi Ranskan  niemeltä kohti Etelä-Amerikkaa yleensä eka stoppi Recife koillis-

Brasiliassa. Saint Elmos Fire. Ei kuitenkaan niin yleisiä kuin merimiesten hyvät kaverit springarit eli delfiinit. Joo ja päiväntasaajan jälkeen kun täydessä lastissa laiva uni syvällä lentokaloja oli täkki täynnä.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään