Alex Lund

Lentokoneessa nuhaisena, Mikä lääke auttaa?

38 viestiä aiheessa

Tästä olen jossain määrin eri mieltä. Nimittäin kun tärykalvoon on tullut reikä, paineentasausongelmat poistuvat samalla ainakin sen korvan osalta. Rikkinäinen tärykalvo ei estä lentämistä, mutta esimerkiksi sukeltamista tulisi välttää, koska vesi pääsee tärykalvon läpi välikorvaan ja korvatulehduksen vaara kasvaa merkittävästi.

Rouva passitettiin taannoin bussikyydillä keskieuroopasta takaisin Suomeen kun korva poksahti menomatkalla. Lääkäri ei päästänyt puhjenneen korvan kanssa paluulennolle, tietysti lääkäreitä on moneen lähtöön... Itse en ole edes valelääkäri, enkä siksi tohdi kyseenalaistaa Herr Doktorin päätöstä ;D

Veikkaisin kuitenkin että reikä korvassa menee hyvinkin nopeasti umpeen, mutta repeää herkästi uudelleen ennen täydellistä paranemista johon menee varmasti viikkoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

nii, ja kannattaa muistaa että noi antihistamiinit saattaa väsyttää sitten ihan huolella. Tosin, sekin on yksilöllistä. Kaveri sanoi, että kun sellasen ottaa, väsyttää kuin apinaa, mä en taas huomaa mitään eroa olossani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veikkaisin kuitenkin että reikä korvassa menee hyvinkin nopeasti umpeen, mutta repeää herkästi uudelleen ennen täydellistä paranemista johon menee varmasti viikkoja.

Jaajaa... Toisaalta taas, Aasian suunnalta harvemmin on toisaalta bussikyydillä (lussukommentteja odotellessa..) lähdetty palauttamaan Suomeen ketään, joka on rikkonut korvansa vaikkapa sukeltaessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Duact ja muut pseudoefedriinivalmisteet (esim. Aerinaze ja Cirrus) ovat reseptilääkkeitä, eli pitää varmaan käydä lääkärin kautta. Flixonase tai Nasofan (=flutikasonipropionaatti) auttaa todennäköisesti myös, mutta ovat myös reseptilääkkeitä.

Tässä saattaisi varmastikin avitella pilvenveikkoveljeään vaikkapa joku foorumilla pyörivä välskäri, jos sille pistäisi viestiä privana ja kilauttaisi perään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

nii, ja kannattaa muistaa että noi antihistamiinit saattaa väsyttää sitten ihan huolella. Tosin, sekin on yksilöllistä. Kaveri sanoi, että kun sellasen ottaa, väsyttää kuin apinaa, mä en taas huomaa mitään eroa olossani.

No itse käytän Aerius- nimistä allergialääkettä ja se ei väsytä.

jar

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

otti se tenavalla ainakin kotimatkalla viimeksi. Eikä ollut nenä tukossa. Että sillä joko on tai ei ole tekemistä sen kanssa.... Kauheen auttavaa, eikö?  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten tämä voisi siihen vaikuttaa?  ;D

Viime kerralla ei sky interior koneessa korvat sattui. Sitten sky interior koneessa ei sattunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viime kerralla ei sky interior koneessa korvat sattui. Sitten sky interior koneessa ei sattunut.

No sillä ei varmaankaan paineentasaamisen kanssa mitään merkitystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään