Tuomas Korri

Kysymyksiä lentomatkustamisesta, lähtöselvityksestä, koneenvaihdosta yms.

759 viestiä aiheessa

Mikä tarkoitus on kenttien suljetuilla käytävänpätkillä saapuville matkustajille? Tarkoitan niitä, joissa on tiukat kiellot pysähtyä tai kääntyä ympäri.

 

Matkustaja siirtyy terminaalialueelta, puhtaalta puolelta, matkatavarahihnojen luo, siis likaiselle puolelle. Koska matkustajalla on tällöin mahdollisuus saada lentokoneissa kiellettyä tavaraa mukaansa, on varmistettava, ettei matkustaja enää käänny takaisin. Siitä johtuvat siis nämä porttisysteemit, joilla estetään matkustajaa palaamasta terminaali- ja rajatarkastusalueelle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän matkatavaratriviaa. Singapore Airlinesin lennot economyssa, joista ensimmäisen legin operoi Lufthansa. Kesällä kirjoitetuissa lipuissa lukee matkatavaroiden painorajaksi 20kg. Sittemmin SIA on muuttanut painorajan 30kg asti (!), ja Lufthansan sääntöjen mukaan maksimi taas on 23kg. Kaikki lennot SQ numerolla.

 

Mitä painorajaa tulee noudattaa?  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

Selvittääkö Finnair matkustajan ja laukun suoraan määränpäähän jos kyseessä on koneenvaihto Helsingissä? Jatkolentokin on Finnairin, mutta lennot ovat eri lipuilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

Selvittääkö Finnair matkustajan ja laukun suoraan määränpäähän jos kyseessä on koneenvaihto Helsingissä? Jatkolentokin on Finnairin, mutta lennot ovat eri lipuilla.

 

Toki, kunhan vaihtoaika on riittävä. Toimii myös Oneworld-kumppaneiden kesken.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toki, kunhan vaihtoaika on riittävä. Toimii myös Oneworld-kumppaneiden kesken.

 

Hienoa! Kiitos vastauksesta! Vaihtoajaksi lienee 1 h riittää Helsingissä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentojen vähimmäisvaihtoajat ovat voimassa vain, jos kaikki lennot on kirjoitettu samalle lipulle. Jos sinulla on useampia lentoja eri lipuilla, sinun pitää varata vaihtoon huomattavasti enemmän aikaa.

 

Lentojen vähimmäisvaihtoajat Helsinki-Vantaan lentoasemalla:

 

Kotimaanlennot 25–35 min

Schengen-alueen sisäiset lennot 35 min

Lento Schengen-alueelta Schengen-alueen ulkopuolelle 40 min

Lomalennolle tai lomalennolta 75 min

 

http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/after-the-flight/connecting-flights

 

Jos laukku ruumassa, niin varaisin enemmän vaihtoaikaa vaikka lennot olisivat samalla lipullakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän matkatavaratriviaa. Singapore Airlinesin lennot economyssa, joista ensimmäisen legin operoi Lufthansa. Kesällä kirjoitetuissa lipuissa lukee matkatavaroiden painorajaksi 20kg. Sittemmin SIA on muuttanut painorajan 30kg asti (!), ja Lufthansan sääntöjen mukaan maksimi taas on 23kg. Kaikki lennot SQ numerolla.

 

Mitä painorajaa tulee noudattaa?  ???

 

Jos kaikki samalla varauksella/lipulla niin tuon 30kg mukaan mennään tässä tapauksessa. Voinee ollaa hyväksi olla printtiä mukana check-in tiskillä syöttölennolle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kaikki samalla varauksella/lipulla niin tuon 30kg mukaan mennään tässä tapauksessa. Voinee ollaa hyväksi olla printtiä mukana check-in tiskillä syöttölennolle.

 

Ei taida pitää paikkaansa:

http://www.singaporeair.com/en_UK/about-us/psh-codeshare-psh/

Do note that when travelling on a codeshare flight operated by our codeshare partner, the Conditions of Carriage of the operating carrier applies, and these may differ from Singapore Airlines' conditions (e.g baggage allowance). Please visit the website of our partner carriers below for the full details of specific terms and conditions.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kaikki samalla varauksella/lipulla niin tuon 30kg mukaan mennään tässä tapauksessa. Voinee ollaa hyväksi olla printtiä mukana check-in tiskillä syöttölennolle.

 

Näin itsekin ajattelin, mutta Sami oli oikeassa! Soitin Lufthansalle ja varmistin asian, niin tosiaan täytyy noudattaa heidän rajoituksiaan. Ja kuulemma SQ:n paluulennolle lähtiessä sama raja kuin mennessä, eli silloinkin LH:n 23kg, mitä vähän ihmettelin.  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jalleen kerran esimerkki siita, miten surkea allianssi star alliance on. Oneworldissa mennaan toisin.

 

Niin no. Minä saan kyllä Finnairin kyytiin 2x23 kg, mutta jos samalla lipulla on vaikkapa cathayn tai bangkok airin jatko, niin eipä sinne saa kuin toisen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wanhaan "hyvään" aikaan, kun lipuista maksettiin mansikoita ja mustikoita, se aina menikin niin, että samalle lipulle kirjoitettaessa jonkin legin suurin sallittu matkatavaramäärä tuli kaikille muillekin legeille, mutta se ei pidä enää paikkaansa oikeastaan missään, allianssista riippumatta. Melkein kaikki länsimaiset verkostoyhtiöt taitavat nykyään noudattaa ainakin turistissa tuota pcs-konseptia, jolloin mukana saa olla yksi 23 kg painava laukku ja lisämaksusta voi ottaa toisen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pystyy.

 

Lähtöselvitys seuraavan päivän lennoille

 

Seuraavan päivän lennoille lähtöselvitys onnistuu Helsinki-Vantaalla myös edellisenä iltana klo 17.00–21.30. Tällöin yksi matkalle lähtevistä perheenjäsenistä voi luovuttaa koko perheen matkatavarat, mikäli hänellä on mukanaan kaikkien lentoliput ja matkustusasiakirjat. Lähtöpäivänä aikaa säästyy, kun perhe voi siirtyä suoraan turvatarkastukseen.

- finnair.fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Morjes !

 

Vähän ehkä off topiccia mutta liittyy nyt kuitenkin yllä keskusteltuun Lufthansaan ; Star Alliance Gold - statuksella ei tee yhtään mitään Lufthansan myymällä lennolla jonka operoi germanwings. Tuli testattua se tänään 4U8220 TXL-HEL. Helvetin huonosti on Lufthansa tämän asian hoitanut. Ongelmahan teknisesti on, että LH ei ole tuupannut omaa lentonumeroaan tuolle lennolle, eikä germanwings ole Starissa (vaikka onkin osa Lufthansa Groupea). Tietysti LH yrittää gwingsin kautta päästä halpelentoyhtiöitten kanssa samalle viivalle, mutta voisivat edes tunkea oman numeronsa siihen lentoon palvellakseen asiakkaitaan, kuten esim. Finnair on Flyben kanssa tehnyt. M&M - goldit eivät myöskään saa mitään gold etuja gwingsin operoimilla lennoilla. Joten jos joku on jossain muissa aatoksissa gwingsin suhteen niin valitettavasti tämä oli totuus.

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuota noin, ainakin Lufthansa kertoo sivuillaan, että Germanwings on Miles&More kumppani. http://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/de/program/partner/detail?nodeid=2901497&l=en&cid=18002&l=en&cid=18002&p=MAM&s=DE lisää asiasta.

 

Samaa kertoo Germanwings omilla sivuillaan : http://www.germanwings.com/en/Boomerang-Club/milesandmore.htm. Tosin tämä on huomioitava :

Miles cannot be earned in booking classes A, P, U, Z, AA, BB, JP and JR.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Villakoiran ydin lienee se, että pisteet/mailit kulkevat Miles&Moreen ja Germanwingsin Boomerang Clubiin, mutta ei kuitenkaan muiden Star Alliancen lentoyhtiöiden frequent flyer -ohjelmiin, koska Germanwings ei ole Starin jäsen ja lennoilla ei ole Lufthansan lennonnumeroa. Näin Starin tasokorttien eduistakaan ei pääse nauttimaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuota noin, ainakin Lufthansa kertoo sivuillaan, että Germanwings on Miles&More kumppani. http://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/de/program/partner/detail?nodeid=2901497&l=en&cid=18002&l=en&cid=18002&p=MAM&s=DE lisää asiasta.

 

Samaa kertoo Germanwings omilla sivuillaan : http://www.germanwings.com/en/Boomerang-Club/milesandmore.htm. Tosin tämä on huomioitava :

Miles cannot be earned in booking classes A, P, U, Z, AA, BB, JP and JR.

 

 

 

 

Totta, M&M maileja saa GW lennoilla, mutta Star Alliancen eduista ei voi nauttia. Kuten sanottua, ydin onkelma on, että LH ei ole tuupannut omaa lentonumeroaan ko. Lentoon.

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliskohan tää oikea lanka, mutta kysympä, että onko Burundi turvallinen ja hyvä maa matkustaa luontomatkailun merkeissä? Siis te, jotka olette käyneet siellä. Nimim. keväälle -15 matkaa ko. alueelle suunnitteleva.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luultavasti olet jo lukenut tämän, laitetaan silti linkki:

 

Kuulostaapa leppoisalta matkakohteelta ;D

 

Joo, luettu on ja taustatiedot on selvitetty kohtalaisen tarkkaan. Aika jännä maa varmasti matkustaa. Kongo Zaireenkin hotsittais mennä, mutta se voi käydä liian vaaralliseksi. Ainakin Jukka P. Luoma täältä foorumilta kävi (ja laittoi kuvastooria) Bujumburissa. Mikäli muilta ei liikene omakohtaisia kokemuksia, niin pitänee laittaa yv:ä hänelle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään