Aleksi Tihula

Boeingin siivin jälleen ARlandaaN - 26.3.13

9 viestiä aiheessa

Iltaa foorumille!

Tuli taas koulun loppumisen kunniaksi heitettyä pienimuotoinen spottausreissu rakkaaseen naapurimaahamme Ruotsiin. Liput varasin jo Tammikuussa SAS:n suuresta alennusmyynnistä ja tällä kertaa tavoitteena oli kokea B717 ensimmäistä kertaa.

 

Aamulla viideltä herätys ja kentälle kuudeksi. Boarding alkoi 6:45 portilta 13A, eli bussikuljetus oli tiedossa.

 

Bussireitti kulki portilta 13 aina Blue1:n hallille saakka. Matkalla tietenkin piti pysähtyä odottamaan push-backissa olevia koneita, kuten OY-VKC:tä

[ attachment removed / expired ]

 

Hallilla odotteli OH-BLI ja...

[ attachment removed / expired ]

 

.. OH-BLP, joka sai kunnian lentää aamun menolennon Arlandaan.

[ attachment removed / expired ]

 

Paikan 21A näkymiä samalla, kun Vantaa jää taakse 04R nousun jälkeen.

[ attachment removed / expired ]

 

Ruotsin lähestyessä näkyi saaristossa tämä paatti, jonka kyydissä oli sattumoisin väkeä foorumilta viettämässä abiristeilyä  ;)

[ attachment removed / expired ]

 

Lähes Tukholman keskustan päältä..

[ attachment removed / expired ]

 

..laskeuduimme kiitotielle 01R, josta jatkoimme kovaa vauhtia Caravellejen ohitse.

[ attachment removed / expired ]

 

Olin noin 20minuuttia myöhemmin spottauspaikalla ja päivän aloitti suoraan LN-RKM, entinen OY-KBN.

[ attachment removed / expired ]

 

G-OMYT

[ attachment removed / expired ]

 

SE-MEE EnterLapland mainoksineen.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja perässä SE-MAK

[ attachment removed / expired ]

 

LN-RKH

[ attachment removed / expired ]

 

D-ACNR

[ attachment removed / expired ]

 

SE-RFR

[ attachment removed / expired ]

 

SE-DMT hautuumaallansa

[ attachment removed / expired ]

 

TC-ONJ

[ attachment removed / expired ]

 

OE-LDD

[ attachment removed / expired ]

 

YL-BBI

[ attachment removed / expired ]

 

HB-IJE

[ attachment removed / expired ]

 

Tuulet olivat todella heikkoja ja myös tästä syystä suunnat ja kiitotiet vaihtelivat usein. Päätin siirtyä cargon puolelle katsomaan mitä siellä näkyisi;

 

EC-KOM Novairin lentojen välissä pitämässä taukoa.

[ attachment removed / expired ]

 

SE-MAR

[ attachment removed / expired ]

 

Myöhemmin kiitotie vaihtui jälleen ja taas sai kuvia liikkuvistakin koneista;

 

84-0109 USA Air Force

[ attachment removed / expired ]

 

SE-DNX

[ attachment removed / expired ]

 

F-GTAZ

[ attachment removed / expired ]

 

HS-TGR ja lennonjohtotorni

[ attachment removed / expired ]

 

B-6073 terminaali vitosesta käsin

[ attachment removed / expired ]

 

Paluukyydin hoiti vuorostaan OH-BLJ. Melko tyhjä lento oli, ehkä noin 25% paikoista käytössä. Istuin jälleen paikalla 21A, mutta tässä koneessa tuo rivi näyttää olevan hieman edempänä, kuin -BLP:ssä.

 

EFHK:lla ollaan 04R:lle laskussa.

[ attachment removed / expired ]

 

Vielä viimeinen kuva -BLJ:n kabiinista lennon jälkeen.

[ attachment removed / expired ]

 

Siinähän oli taas kuvia vähäksi aikaa  :DJos jollekin jäi vielä nälkä nähdä lisää kuvia, niin klikkaa tästä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todella mukavat kuvat !  :)

 

Kyselisin tuosta spottauspaikasta. Tuohon ilmeisesti pääsee ihan jalkaisin terminaalista, ja paljon liikennettäkin näyttää menevän? Entäs nuo nousukuvat (esim toi nouseva putte), kuinka pitkästä putkesta puhutaan noita otettaessa ? Kiitos jo etukäteen !

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todella mukavat kuvat !  :)

 

Kyselisin tuosta spottauspaikasta. Tuohon ilmeisesti pääsee ihan jalkaisin terminaalista, ja paljon liikennettäkin näyttää menevän? Entäs nuo nousukuvat, kuinka pitkästä putkesta puhutaan noita otettaessa ? Kiitos jo etukäteen !

 

-T

 

Tarkoittanet varmaan tuota ensimmäistä spottauspaikkaa? Jalkaisin terminaalista tuo alue on saavutettavissa n. 20-30minuutissa. Nousukuvista en tiedä, kun sellaisia ei ole  :D Jos kuitenkin tarkoitat noita kuvia, missä kone menee sillan päältä niin taas noin 30minuutin kävely terminaalilta. Liikenne vaihtelee ja samoin nuo kiitotiet, joten hyvin todennäköisesti kuvauspaikkaa tulee vaihtaa päivän aikana (jo pelkästään valon takia). Tuossa ensimmäisessä paikassa 20-50mm on sopiva sideshotteihin. Molemmissa paikoissa kuitenkin pärjää erinomaisesti jo 75mm:llä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkoittanet varmaan tuota ensimmäistä spottauspaikkaa? Jalkaisin terminaalista tuo alue on saavutettavissa n. 20-30minuutissa. Nousukuvista en tiedä, kun sellaisia ei ole  :D Jos kuitenkin tarkoitat noita kuvia, missä kone menee sillan päältä niin taas noin 30minuutin kävely terminaalilta. Liikenne vaihtelee ja samoin nuo kiitotiet, joten hyvin todennäköisesti kuvauspaikkaa tulee vaihtaa päivän aikana (jo pelkästään valon takia). Tuossa ensimmäisessä paikassa 20-50mm on sopiva sideshotteihin. Molemmissa paikoissa kuitenkin pärjää erinomaisesti jo 75mm:llä.

 

Jeps, kiitos ! Meinasin nousukuvaa tuon linkin takana. SASsin LN-RPF. Mutta kiitos tästä infosta !

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jeps, kiitos ! Meinasin nousukuvaa tuon linkin takana. SASsin LN-RPF. Mutta kiitos tästä infosta !

 

-T

 

Aivan, linkin takaata löytyy tosiaan sellainenkin. Tuo on otettu 400mm:llä ja kropattu aika paljon, sillä kuvauspaikka on ollut rahtialueella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aivan, linkin takaata löytyy tosiaan sellainenkin. Tuo on otettu 400mm:llä ja kropattu aika paljon, sillä kuvauspaikka on ollut rahtialueella.

 

Selvä, kiitos !  :)

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienot kuvat! Kuinkas meluisa on muuten tuo 717 perämatkustamo?

 

Kiitos! Sanotaan vaikka, että melutaso on sopiva. Voisi sitä ääntä olla vähän enemmänkin, mutta ihan sopiva se on tuossa B717ssa  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla