Matti Averio

Viimeinen Kuopio-Helsinki SAS:lla

33 viestiä aiheessa

Oisko hyvä idea jos siirrettäis tää minun mielestä tosi hyvä ja mielenkiintoinen keskustelu tuonne yleiseen ilmailukeskusteluun?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia, kiitos!

Finnair on ällöttävän konservatiivinen ja mielikuvitukseton lentoyhtiö. Toki kotimaisuus on tärkeää sinänsä, mutta itse tuen kotimaista mieluummin jotain muutakautta kuin lentoyhtiön, joka on vuosia jäljessä nykypäivästä.

Nimenomaan innovaatisuudella Finnair on sinnitellyt hengissä... Pienehkö firma ottaa riskin ja laajenee voimakkaasti Aasiaan, tuskin olisi selvinnyt näin pitkälle ilman tuota päätöstä. Ja monia markkinointiin liittyviä pienempiä hankkeita, joilla saanut huomiota viime aikoina: Quality Hunters, Bollywood-hitti YouTubessa, Marimekko yms.

Toisekseen en ymmärrä ajattelua, että Finnairin pitäisi jotenkin suosia suomalaisia asiakkaita.. Sehän on globaalisti toimiva pörssiyhtiö, AY säilyy tai kaatuu Aasian markkinoiden mukana. Ei kai valtioenemmistöinen Neste Oilikaan tappiokseen suomalaisille myy?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toisekseen en ymmärrä ajattelua, että Finnairin pitäisi jotenkin suosia suomalaisia asiakkaita..

En minäkään. Niinkuin hyvin sanoit ; finnair elää tai kaatuu Aasian kanssa. Joten ei mielestäni voi kokea itseään yhtään paremmaksi suomalaiseksi lentämällä Finnairilla, eikä kukaan niin ole sanonutkaan, mutta tiedän että niitä ihmisiä löytyy.

EDIT: Ja mitä meinasin tuolla konservatiivisuudella on se, että MINULLE se puhdas asiakaskokemus Finnairin lentokoneessa on AINA ollut nuiva. Ja siitä Junior Plussasta puhumattakaan..

-T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kieltämättä ottaahan se päähän kun lentää tasokortin verran turhaan, saamatta mitään etuja. Eikö muka itselläsi harmittaisi ?

Kyllä minua harmitti alaikäisenä sekin, kun kaupasta ei saanut viinaa ostaa.

Miksi kerryttää pisteitä johonkin Finnair Plus Junioriin, jos tietää varsin hyvin, että tasokorttia sieltä ei irtoa? Miksei sitten vaikka hommaa BAEC korttia, jossa tasoille ei ole ikärajaa ja jos kerran matkustaa niin kamalan paljon...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis oletko nyt katkera siitä, että lapsena et saa aikuisen etuja?

Kyse ei nyt ole siitä. Vaan kysymykseni alunperin ( jos luit ) oli se, miksi Finnair on vielä jättänyt Junior Plussan, vaikka muut yhtiöt ovat tuon ikärajan tuohon 12 ikävuoteen jättäneet. En ole katkera, ei vaikuta minun elämääni sen suuremmin, mutta ihan näin pohdinnan kannalta, että mikä tässä olisi taustalla. Ja kyllä, lennän jokavuosi kevyesti yli tasokorttirajan, mutta toki hirveän paljon vähemmän kuin sinä.

EDIT: ja kiitos tuosta BAEC-kortin mainitsemisesta. En ymmärrä, miksen aiemmin ole tajunnut sitä hankkia, mutta taidanpa hankkia hetimiten. Kiitos !

-T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla