Guest arttula

Win XP:n hallinnointi

8 viestiä aiheessa

Moikka

Meillä MediHelissä on samalla koneella useita eri käyttäjiä, jotka kukin loggautuvat omilla tunnuksillaan koneeseen. Minulla on admin-oikeudet. Miten onnistuu erään pikakuvakkeen liittäminen siten, että se ilmaantuu kaikkien käynnistysvalikkoon ilman, että sitä erikseen täytyy käydä jokaiselle asettamassa ?

Vai onnistuuko mitenkään ?

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnistuu. Pistä se oman käynnistä-valikkosi sijasta C:\Documents and Settings\All Users\Käynnistä-valikko -kansioon. Varmista samalla kuvakkeen suojausasetuksista, että ryhmällä "kaikki" on siihen luku- ja suoritusoikeudet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pahus kun tässä työkoneella ei ole XP:tä. Täytyy yrittää ulkomuistista.

C-levyllä (tai siis siellä, missä se XP on asennettuna) on sellainen hakemisto kuin 'Documents and settings). Sen alla on jokaiselle käyttäjälle oma hakemisto, joka sisältää mm. käynnistysvalikon ja työpöydän. Lisäksi siellä on 'all users' tms. hakemisto, joka sisältää sellaista kamaa, joka näkyy kaikkien käynnistysvalikossa tai työpöydällä. Laita se kuvake sinne, niin pääset helpommalla.

Oliko riittävän sekavasti selostettu?

-Juha

EDIT: Esa perhana kirjoitti lyhyemmin ja nopeammin ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos molemmille ! :D Suunnilleen noin sen ounastelinkin tulevan. Itse kohdetiedosto on "Jaetut tiedostot" -kansiossa, joten sinne on access kaikilla. Täytyypä kokeilla, kun tästä joskus sorvin ääreen taas pääsee...

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin minä tarkoitin sen kuvakkeen itsensä suojausasetuksia. Sillähän on ihan samat asetukset kuin muillakin tiedostoilla. Jos kuvake on All Usersin alla, mutta muilla käyttäjillä ei ole siihen luku- ja suoritusoikeutta, se ei toimi heillä. Yleensä kuvakkeella on valmiiksi riittävät oikeudet, mutta joskus on tullut ihmeteltyä hetken verran, kun olikin vain minulla oikeus käyttää kuvaketta, vaikka se näkyi kaikille. Itse ohjelmakansioonhan pitää totta kai myös olla riittävät oikeudet, ja joillain ohjelmilla pitää rekisteristäkin muuttaa oksan oikeusasetuksia, ennen kuin itse ohjelma toimii ongelmitta käyttäjätason oikeuksilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisäkysymyksenä XP Prosta sen verran..

Onnistuuko sellainen, että itselläni on oletusselaimena Opera ja sähköpostina Outlook Express ja muilla selaimena IE ja vaikka Eudora ??

Vielä en ole keksinyt keinoa...selain asian vielä sietääkin..eli IE oletuksena, mutta itse en ole mieltynyt tuohon Eudoraan ollenkaan, jota isä käyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aaapuva !! Tuossa aiemmin kyselin, miten saa pikakuvakkeen kaikille saman koneen käyttäjille, jotka kukin loggautuvat omilla tunnuksillaan koneeseen (WinXP Home). Toimiihan tuo, mitä neuvottiin, mutta haluaisin tuon kuvakkeen ilmaantuvan siihen "päävalikkoon" yläosaan (jossa ainakin tässä koneessa on mm. IE ja Outlook express -kuvakkeet), eikä ohjelmat-valikon alle. Onnistuuko sellainen jotenkin keskitetysti, vai täytyykö se tehdä manuaalisesti kaikille koneen käyttäjille erikseen ?

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei taida niin helposti käydä. Enpä edes tiedä missä tuo kiinnitettyjen kohteiden menu sijaitsee. Luulenpa että rekisteriä pitää puukottaa. Mutta ainakin se on helppo pistää kaikkien työpöydälle, ja siitä kukin saa sen tuohon käynnistysvalikon kiinnitettyjen kohteiden luetteloon klikkaamalla oikealla ja valitsemalla "Kiinnitä Käynnistä-valikkoon", tai vielä helpommin vetämällä sen Käynnistä-napin päälle. Ensimmäinen onnistuu toki Käynnistä-valikostakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään