Jani Salo

Matkustajakone syöksyi mereen Balilla. Kaikki pelastuivat.

34 viestiä aiheessa

   Indonesian Investigators tänään:  http://www.usatoday.com/story/travel/flights/2013/04/13/lion-air-plane-skids-into-sea-in-bali-indonesia/2079623/

 Sää oli pilvinen ja sateinen.Laskeutui n.64m. ennen kiitotietä,mitä tuo sitten lienee tarkoittaakaan?

Pilviä oli metarin mukaan: WADD 130730Z 15006KT 110V270 9999 FEW017CB SCT017 30/25 Q1007 NOSIG

                                                  WADD 130700Z 09006KT 9999 BKN017 30/26 Q1007 NOSIG     

 

eli pilvisyydellä ei pitänyt olla vaikutusta ja sateesta ei mitään mainintaa +/- 1.5...2h tapahtumasta(07.10z), ei edes läheisyydessä. Valokuvien mukaan jotain pientä kuuroa oli lähettyvillä myöhemmin. Ja vaikka sillä nyt ole väliä metrilleen,  merenkäynti ja mittauskohta huomioiden, jutussa puhutaan 164ft eli 50m matkasta. Lisänä pisti silmään jonkun "expertin" tai sitten lehden sekaannus, puhuttiin 300mph nopeudesta tuossa kohtaa, olisi tainnut baana loppua kesken ja reilusti tuolla tupla ylinopeudella ;D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pilviä oli metarin mukaan: WADD 130730Z 15006KT 110V270 9999 FEW017CB SCT017 30/25 Q1007 NOSIG

                                                   WADD 130700Z 09006KT 9999 BKN017 30/26 Q1007 NOSIG       

 

eli pilvisyydellä ei pitänyt olla vaikutusta ja sateesta ei mitään mainintaa +/- 1.5...2h tapahtumasta(07.10z), ei edes läheisyydessä.

No ei tosiaankaan nuo metarit vastaa "tutkijoitten" lausumaa!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

    Viisi Lion Airin lentäjää kärynnyt huumeiden käytöstä viimeisen kahden vuoden aikana!  :o

 

Vetavat metamfetamiinia etta pysyvat hereilla kun firmalta ei irtoa lepoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alustavissa (virtsa)kokeissa ei siis ilmennyt jälkiä huumaavien aineiden käytöstä, mutta tutkimuksia jatketaan myös hiusnäytteiden pohjalta. Wikipedian mukaan hiusnäytteistä voidaan havaita aineiden käyttö mahdollisesti jopa 90 päivään asti käytön jälkeen.

 

http://www.thejakartapost.com/news/2013/04/14/pilots-get-all-clear-narcotic-tests.html

 

Lion Air jatkaa lentojaan ilman keskeytyksiä:

 

http://www.thejakartapost.com/news/2013/04/13/lion-air-operating-usual-despite-accident.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla niin, että kannattaa nuo Indonesian sisäiset lennot lentää vain ja ainoastaan Garudalla...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla niin, että kannattaa nuo Indonesian sisäiset lennot lentää vain ja ainoastaan Garudalla...

 

Parashan se on, mutta on sita selvitty Adam Air, Batavia, Express Air, Lion Air, Wings Air, Sriwijaya, Mandala v1, Mandala v2, Merpati ja Indonesia Air Asia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo no siis tuskin nuo muutkaan yhtiöt välttämättä huonompia ovat, mutta yleisesti tuntuu Garudan maine olevan parhaalla tolalla ;D Tuollahan on kaikki muut yhtiöt, Garudaa, Indonesia Air Asiaa ja Mandalaa lukuunottamatta EU:n mustalla listalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alustava raportti on ilmestynyt, ja Avheraldin artikkeli päivittynyt, ja tärkeimmät kohdat löytyvät ehkä helpommin sieltä:

 

http://avherald.com/h?article=460aeabb/0006&opt=0

 

Itse raporttiin pääsee tästä: http://www.dephub.go.id/knkt/ntsc_aviation/baru/pre/Preliminary_Report_PK-LKS_Lion_Air.pdf

 

Pikaisesti katsoen, Lion Airin pilotit jatkoivat jääräpäisesti non-precision-lähestymistä (ei ILS:ää) alle minimien, vaikka kiitotie ei ollut näkyvissä. Vasta 150 jalan korkeudessa AGL kapteeni otti ohjaimet ja huusi lopulta goaroundia 1 sekunti (!) ennenkuin kone rysähti veteen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään