Guest teemuv

FSN:n Joulupata 2004 keräys.

18 viestiä aiheessa

Tervehdys kaikille!

Ellette ole huomanneet tuolta Vapaan keskustelun osastolta vielä sitä, että FSN on osallistunut ja luonut oman keräyspotin tämän vuoden pelastusarmeijan Joulupata-keräykseen.

Tämän viestin kirjoitushetkellä on kasassa yli 1200e ja toivottavasti potti kasvaa vielä mitä lähemmäksi joulua pääsemme.

Pienikin lahjoitus on tärkeä.

Tässä linkki suoraan keräykseen. Valitse etusivulta ylhäältä keräyspotit ja sitten keräyspotiksi fsnordic.net.

www.joulupata.fi

Hauskaa joulun odotusta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tänään 21.12. klo 0915 kasassa jo 1398 euroa!!!. Hyvin on keräys tuottanut tulosta, olemme 7. sijalla kun katsoo kaikkia eri yhdistysten/firmojen/yhteisöjen keräyspotteja. Kyseessähän toki ei ole mikään kilpailu, nice to know-tietoa kylläkin.

Varmaan tuo 1500 euroa menee rikki ennen joulua :D.

edit: lisätty lihavointi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinne meni rahaa hyvään tarkoitukseen. Haastankin nyt kaikki, jotka vain millään kykenevät, antamaan hieman omistaan tuohon keräykseen. Voisi sitä rahaa pistää huonompaankin kohteeseen...

-Tommi-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Törkeätä sorsimista. Tuohon voivat osallistua vain ne, joilla on tili jossain törkykapitalistiriistopankissa. Minä taidan anonyymisti sujauttaa setelin ensimmäiseen vastaantulevaan keräyspataan tuolla kaupungilla.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pankkisiirrolla tehdyt lahjoitukset eivät näy tuolla nettisivulla, joten ne eivät ilmeiseti myöskään kartuta tuota FSN:n joulupataa. Rahat menevät varmasti samaan paikkaan, mutta setelilahjoituksessa saa sentään sen hymyn kiitokseksi.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Johdossa näyttää olevan thairy...kävin heidän nettisivuillaan. Kuten nimestä ilmenee, ovat Thaimaan ystäviä joilla on varaa lomailla siellä ja myös varaa lahjoituksiin.

Itse annoin kyllä FSN:n pataan sen 10 € mikä lähti riistopankkini tililtä ;D

PS. Pankkikriisin pahin riistäjä oli kyllä Suomen valtio, joka maksatti veronmaksajilla mm. Säästöpankkien romahduksen. Nordea ja muut pankkitukea saaneet ovat ymmärtääkseni maksaneet sen takaisin valtiolle. Syyllisempiä ovat SKOP:n neropatit Wegelius ja Riikonen ja ehkä STS:n veijari Ulf Sundquist.

Terv. nimim. SKOP:n toilailuja erittäin läheltä seurannut. Ostivat esimerkiksi taloa näkemättä kokonaisen kerrostalon Brysselistä. Se jäi valtion vahingoksi ja aiheutti rappeutumisellaan kansainvälisen skandaalin Begian ja Suomen välille. Ja jos oikein haluaa seurata SKOP:in munauksia, voi kaivella Riikosen osakekauppalausuntoja. Hän sanoi SKOP:n henkilökuntalehdessä esim. näin: "Kun muut myyvät, me ostamme. Kun muut ostavat, me myymme". Kerrassaan loistava pörssistrategia johon kaatui mm. SP-Sijoitus Oy ja koko Säästöpankkien Keskus-Osake-Pankki, jolle muut pankit eivät lopulta suostuneet myöntämään yliyön lainaa millään ehdoilla. Wegeliuksen kuuluisa kommentti siitä, miten media käsitteli asiaa: "Saatanan tunarit". Pari päivää senjälkeen Hesarin sivuille ilmestyi pilapiirros, jossa SKOP:n hallituksen huoneen edessä istuneet Wegelius ja Riikonen kuulivat hallituksen huoneen raollaan olleesta ovesta hallituksen kommentin: "Saatanan tunarit".

Wegeliusta myöhemmin haastatellessa hän sanoi, että elää lähinnä kuoleman jälkeistä elämää...

Ja tämä siis on niin totta, ettei siitä kunnianloukkaussyytettä voi nostaa. Luin esim. henkilökuntalehden itse ja Säästöpankkiliiton entinen tutkimusjohtaja on hyvinkin tuttu minulle.

Sorry, mutta jotenkin tunsin asiakseni kertoa pari faktaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sorry, mutta jotenkin tunsin asiakseni kertoa pari faktaa..

Olet kyllä tuossa oikeassa. Minua vain välillä viiksettää se, että kaikkien oletetaan olevan noiden neljän suurimman pankin asiakkaita. Muiden rahat eivät kelpaa. Tämä pelastusarmejan keräys ei tosin ole kovin vakava, koska siihen voi osallistua muutenkin.

Laitappas muuten Googleen hakusanaksi "Björn Wahlroos". Löytyy aika mielenkiintoista infoa ja kommentteja ihmisestä, joka on joskus kuulunut taistolaisiin.

-Juha, joka lopettaa tästä aiheesta jauhamisen nyte

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Johdossa näyttää olevan thairy...kävin heidän nettisivuillaan. Kuten nimestä ilmenee, ovat Thaimaan ystäviä joilla on varaa lomailla siellä ja myös varaa lahjoituksiin.

Tuon Thairy:n jäsenenä voin todeta, että aika omituinen näkökanta, että jos on Thaimaassa varaa lomailla... :o Ei sen kalliimpi lomakohde ole kun muutkaan, itse asiassa aika halpa. ;) Eli ei tarvitse olla mikään jormaollila matkatakseen Thaimaahan.

Samalla lailla Kanarialla tai Kreikassa lomailevat voisivat koota vastaavan potin, koska molemmat maat ovat jo suomalaiselle keskihintaisia elleivät jopa jo kalliita.

Ja Thairy:n potin pääasiallinen tuotto on 3000 euroa nimettömänä yksittäislahjoituksena.

Mutta pääasia että hyvään tarkoitukseen menee varoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuon Thairy:n jäsenenä voin todeta, että aika omituinen näkökanta, että jos on Thaimaassa varaa lomailla... :o Ei sen kalliimpi lomakohde ole kun muutkaan, itse asiassa aika halpa. ;) Eli ei tarvitse olla mikään jormaollila matkatakseen Thaimaahan.

Samalla lailla Kanarialla tai Kreikassa lomailevat voisivat koota vastaavan potin, koska molemmat maat ovat jo suomalaiselle keskihintaisia elleivät jopa jo kalliita.

Juu, tuli todettua tämä itsekin: loma kreikassa maksaa about saman kuin Thaimaassa - kaksi ihmistä näet syö about 3-4 eurolla hyvän illallisen.. (tosin isoimmissa "turistirysissä" varmaan hintataso kohoaa kyllä thaimaassakin)

Kreikassa taas hinnat ovat ihan samat kuin meillä menisit ravintolaan, joten sinänsä halvempi lomalento + hotelli kyllä sitten maksavat siinä syömisen ym kautta paljon enemmän.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, en itse ole Thaimaassa lomalennolla käynyt, luulin että ne lennot jo maksavat jonkinverran enemmän...Sorry, jos olin väärässä. Itse kävin Bangkokissa LH:n ID90-lipulla eli 90 % alennuksella 1976 joten vertailukohtaa ei ole, paitsi Bulgaria tänä kesänä, jossa kaikki ruoka ja juoma ilman rajoituksia kuului hotellipakettiin, vain Internet josta tietysti postasin FSN:ään maksoi noin euron tunnilta.

Ja tosiaan pääasia on se, mihin tarkoitukseen rahat menevät. Hyvä, että käsitykseni oikaistiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo "Mitä mukissa?" on Arvopaperi Onlinen foorumin keräyspotti, joten sielläkin taitaa ainakin osalla olla raha-asiat kunnossa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, edelleen ollaan kuitenkin kahdeksantena, vaikkakin mitä mukissa? ja thairy kilpailevat keskenään ykköspaikasta, about 22000 euroa tällä hetkellä kummallakin.

Neljäntenä muuten on hamppu.net, eli kuten nimestä arvaa, niin tetrahydrokannabinolin eli hampun eli pilven veikot, enkä tarkoita lentäjiä... ;D

Kanada on muuten juurijuuri laillistamassa Englannissa salaisella palstalla kasvatetun lääketieteellisen marihuanan käytön, koska se lievittää muistaakseni reumaa, MS-tautia tai jotakin vastaavaa, ja ehkä jotain syöpäkipuja tms. Palstan medical expertit kertokoot tarkemmin, minä kun en ole lääketieteiden enkä kirurgian tohtori. BBC kuitenkin uutisoi siitä asiasta ihan äskettäin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh, enää ei edes Tarja Halosen vastustajat ole mukana top 40:ssä.. Ja positiivareidenkin joukkovoima on kaatunut thaifanien ja pörssipelurien kukkaron alle. Mielenkiintoista pohtia, millaisia summia tuonne on tungettu kerralla noitten parin ykköstilalaisten toimesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienosti menee keräys. Nyt viestin kirjoitushetkellä on kasassa 1463e. Vielä se 1500 menee puhki ennen vuodenvaihdetta. Keräys päättyy 1.1.2005 eli on tässä vielä monta päivää aikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään