Tuomas Kuosmanen

Nokiraketti, ja keskustelua diesel-koneista

55 viestiä aiheessa

Aaargh,unohtui vielä et pitäis päästä kuolaamaan joskus sitä kiisseli CAU:ta?Kunhan on valmis.Etenkin moottori soundit kiinnostaa..

T:Pygmi

 

Kyllä sitä katselemaan pääsee. Soundit eivät käsittääkseni ole valitettavasti mitenkään erityisen muhkeat . Nykyään kun tekevät noita ympäristö ystävällisiä ja hiljaisia lentolaitteitta.

 

t:marko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä sitä katselemaan pääsee. Soundit eivät käsittääkseni ole valitettavasti mitenkään erityisen muhkeat . Nykyään kun tekevät noita ympäristö ystävällisiä ja hiljaisia lentolaitteitta.

 

t:marko

 

Juu ne äänet ovat vähän vaisut verrattuna bensakoneeseen. Toki säätölapa sitä vähän "muhkeuttaa", mutta silti ne vaatii ensikuulemalta totuttelua... Ekan kerran kun kuulin silloin sen Rosenlewin Diamondin äänet, niin se tyhjäkäynti oli lähinnä sellaista pirinää :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu ne äänet ovat vähän vaisut verrattuna bensakoneeseen. Toki säätölapa sitä vähän "muhkeuttaa", mutta silti ne vaatii ensikuulemalta totuttelua... Ekan kerran kun kuulin silloin sen Rosenlewin Diamondin äänet, niin se tyhjäkäynti oli lähinnä sellaista pirinää :P

 

Se siinä on kanssa jännä että kun se on alennusvaihteella, äänessä on kaksi eri puolta, potkurin ääni ja moottorin kierrokset - jossain tilanteissa se kuulostaa hassusti vähän kaksimoottoriselta kun harmonisesti sattuu äänet lähelle toistensa monikertoja.

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

Kyllä se kantavuus pieneni ainakin meidän tapauksessa melkoisen merkittävästi. CVB:n mtow oli ennen konversiota 1089kg ja se putosi 1043kg:aan, ja sen lisäksi koneen tyhjäpaino kasvoi. Joten käytännössä kuormattavuus on melko tarkkaan yhden henkilön verran pienempi. Mutta kumpi lie ollut CAU:n mtow ennen konversiota, jos se oli aiemminkin 1043kg niin silloinhan tuolla pelkällä painonlisäyksellä ei ole kovin suurta merkitystä.

 

Iloisia uutisia! Kuullun mukaan nyt luvataan virallisesti Thieleröityyn P-mallin Cessnaan tuo alkuperäinen 1089kg MTOW takaisin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla