Mikko Tuomi

SUIO:n tilasta (OLI: Ilmailuliitossa isoja muutoksia)

357 viestiä aiheessa

Omat tekemiset ja edistämiset keskittyvät marginaalilajiin, joten minullakaan ei ole varaa huudella.

Mutta olet nostanut sitä marginaalilajia paljon näkyvämmäksi, mikä on jo iso ansio :) Toisaalta, isossa mittakaavassa taidetaan kaikki edustaa marginaalilajia ml. koko SIL ;)

hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kukas sen kissan hännään nostaa, ellei kissa itse. :-[

Olen osaltani antanut panokseni: toiminut vuosikymmeniä SIL:n  CPC-mannekiinina ja kouluttanut CPC-opettajia ja aikoinani revisioinut CPC-materiaalia.

Hylkäsin tuon CPC-pusakan vasta, kun näin roskista dyykkaavan spurgun päällä samanlaisen takin. ::)

Se en ollut minä  :-[

Eikö sinulla Jaska kuitenkin ollut oma lentofirma jolla ansaitsit myös elantosi. Ei kai se ole rakentavaa arvostella  muita jotka ovat harrastaneet ja maksaneet harrastuksesta sekä tehneet aatteellista ilmailutyötä sen eteen että kaikki saisivat lentää totakai itsekkin siinä mukana pyyteettömästi. Eikä sen porukan tarvitse nostaa häntäänsä teot puhuvat puolestaan.

Se vaan ihmetyttää että kaiken maailman Jani Petterit avautuvat näillä foorumeilla mutteivat ole valmiita tekemään mitään ja

pahimmillaan vaan hämmentävät ja aukovat päätään älä sinä Jaska alennu sille tasolle.

Hanna ei mikään ilmailunlaji ole sen tärkeämpi kun toinenkaan, itse ainakin arvostan kaikkia ja niitä ihmisiä jotka panostavat lajiin sekä teitä puurtajia jotka laitatte itsenne likoon laskematta työtunteja ja saatua hyötyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hanna ei mikään ilmailunlaji ole sen tärkeämpi kun toinenkaan, itse ainakin arvostan kaikkia ja niitä ihmisiä jotka panostavat lajiin sekä teitä puurtajia jotka laitatte itsenne likoon laskematta työtunteja ja saatua hyötyä.

Näinhän se on. Mainitsin asiaa vain siltä kannalta, että teen sen osan mitä osaan. Enhän mä tiedä hevon kuusta esimerkiksi laskuvarjoista, muuta kuin että ne on mun mielestä pelottavia. Mutta ei se vähennä niiden arvoa ilmailulajina yhtään. Onhan se opettaamieskin aika kovia juttuja vetänyt hypätessään julmetun korkealta ja sikäli tuonut lajia suuremman yleisön tietoisuuteen. Yhtä lailla jonkun toisen erityisosaaminen on purjelennossa, toisen varjoliidossa ja kolmannen ultrissa. Harvassa ovat ne, jotka pystyvät "ymmärtämään, käsittelemään ja hallitsemaan" kaikkia lajeja. Ja kaikki kunnia heille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin Jaska. Mä tiedän, että sä oot tehnyt pitkän uran ilmailun parissa. Mutta miten nykyinen käytös parantaa tilannetta? Sun kokemuksella, tiedolla ja taidolla pystyisi tekemän paljon muutakin kun huutelemaan täällä. Ja mistä mä tiedän, vaikka tekisitkin vaikka mitä. Samoin voisin sanoa parille muulle täällä, mutta parempi olisi pitää pää kiinni. Omat tekemiset ja edistämiset keskittyvät marginaalilajiin, joten minullakaan ei ole varaa huudella.

No mutta Hanna, enhän mä huutele täällä, kysyn vain  ??? Mikä käytöksessäni on nyt vikana, uteliaisuuteni, ehkä.?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Martti hyvä, maksan pienestä eläkkeestäni , voudille, vielä siitä ansiolentämisestäni.  Revi siitä sitten ansiolentämiseni riemua Hanna  ja Martti.

Mä en saanut latin latia siitä Liitolle tekemästäni CPC-hommasta, bensakulutkin maksoin itse.

Kunnes Matias palkkasi mut samoihin hommiin  :santa:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaska ei tässä tarkoitus ole muuta kun tuoda esiin että ilmailu on tärkeätä ja sen eteen tehdään työtä vieläkin aatteellisesti.

En usko että Hanna opiskelijana tai minä tulevana työttömänä ei tiedetä mitä tarkoittaa rahan tiukalla olo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, ei tässä ollut kyse yksilön rahoista. Vaan siitä, mitä me kukin voidaan itse tehdä asioiden hyväksi.

Mutta sivuhuomautuksena, kyllä, tiedän. Kämppä myyntiin, että voin suorittaa opinnot loppuun. Kohta tulot ovat opintotuen verran ja kuten kaikki tietvät, ei sillä makseta asuntolainaa, eikä elätetä lasta. Yksin vielä varmaan pärjäiskin, joten kuten, mutta kun oma napa ei ole se ainoa, mkä pitää ottaa huomioon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

asioiden hyväksi voidaan tehdä vaikka mitä. meitä kiinnostaa vain noiden SULOJEN salainen rahankäyttö, montasataatuhatta AVUSTUKSIA  käytetty ilman selityksiä ja porukka hiiltyy, jos kehtaa udella asiasta.

Tästä on kyse, eikä mun pers´aukisuudesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä tällä palstalla ole nyt pitkään aikaan ollut mitään rakentavaa ihan höpön höpöä vaan . Jaska itsehhän toit sen taloudellisen tilanteesi esiin ei kukaan muu.  Opistolla on tietääkseni töissä kolme täysipäiväistä ja joitakin osapäiväisiä työntekijöitä sen kun vähentää siitä kahdestasadasta tuhannesta, vuokrakulujen ja muiden toimintakulujen jälkeen niin paljonkohan jää jäljellä.

Noin esim: jos palkka on 2000€ kk niin palkkakulut ovat vuodessa noin 14 kertaa 2000€ eli 28000€ ja sivukulut päälle. Tekee ainakin 40000€ ( hinnat ei tarkkoja vain noin arvoja). Siis jos neljän ihmisen palkkakulut kaikkineen  2000€ kuukausipalkalla ovat luokkaa 160000€  ja vuokra esim 10000€ vuodessa niin jää 30000€ vuodessa muuhun toimintaan + kurssimaksut ja muut tulot jotka selviävät taseesta. Ihmettelen jos tuolla laskelmalla mitään viilausta tapahtuu eikä tapahdu. Tietoni mukaan 2012 tilit on verottaja hyväsynyt ja näiltä osin asia on ok, se miksei näy netissä on kai toisarvoinen asia. Tuo 2000€ on vaan laskennallinen summa en tiedä mitä SUIO:n ihmiset saavat palkkaa eikä itse asiassa edes kuulu minulle.

Hyvää alkavaa ilmailuvuotta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun keskustelet idiootien kanssa, katso etteivät he tee samoin. Sama pätee eri keskustelupalstoihin.

Ihmettelen aikuisten oikeesti, mikä ihmeen suora ilmoitusvelvollisuus liiton 80% omistamalla yhtiöllä olisi liittoon kuulumattomille henkilöille joiden kauhtunut Pilot-Centerin takki on ainoa side systeemiin. Sama pätee ulkomaille paenneille ihmisille jotka oksentavat näppäimistön kautta Suomeen öiseen aikaan sattumia, jotka eivät pysy suussa vaan tulevat ulos harvojen hampaiden välistä. Olettamuksia kapealla katsantakannalla, jonka otaksun johtuvan siitä, että ainoa side ilmailuun on lentokoneiden katsominen kameran linssin läpi...

Syystä tai toisesta tulee mieleen, ellei tunne historiaa ei voi nähdä tulevaisuuteen. Onko näillä maailmanparantajilla käsitystäkään siitä miksi SUIO on olemassa.

Tässä säikeessä on jo ollut monenmoista tunteidenpurkausta. Kaltoin kohdelluiden, omasta mielestään eriarvoisessa asemassa olevien henkilöiden vuodatuksia maailman pahuuksista. Jopa konkursseista.

Omalta osaltani pahoittelen suurta menetystä liitolle, jonka aiheutti ilma-aluksen ja linnun kohtaaminen. Pitkäjänteinen Timon viitoittama työ jäi hallitusammattilaiselta hieman kesken. Olin jo tuolloin mukana. Turon kanssa jouduttiin aikoinaan tekemään päätöksiä. Ikääntyessä on päätösten teko vienyt jopa yöunia.

Olen istunut monessa tähän harrasteeseen liittyvässä pöydässä. En kadu, se avartaisi useimman suhtautumista asioihin. Kaiken kaikkiaan 42v eri pikku hommia harrasteilmailussa. Maailma on muuttunut hulluun suuntaan.

Nykyisin on helpompi anonyyminä arvostella ja kusta kavereiden aamumuroihin...

Ps. Pitäkää mielessä Mönkkösen muutama sana:  -KIVA, -HAUSKAA...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun keskustelet idiootien kanssa, katso etteivät he tee samoin. Sama pätee eri keskustelupalstoihin.

Ihmettelen aikuisten oikeesti, mikä ihmeen suora ilmoitusvelvollisuus liiton 80% omistamalla yhtiöllä olisi liittoon kuulumattomille henkilöille joiden kauhtunut Pilot-Centerin takki on ainoa side systeemiin. Sama pätee ulkomaille paenneille ihmisille jotka oksentavat näppäimistön kautta Suomeen öiseen aikaan sattumia, jotka eivät pysy suussa vaan tulevat ulos harvojen hampaiden välistä. Olettamuksia kapealla katsantakannalla, jonka otaksun johtuvan siitä, että ainoa side ilmailuun on lentokoneiden katsominen kameran linssin läpi...

Syystä tai toisesta tulee mieleen, ellei tunne historiaa ei voi nähdä tulevaisuuteen. Onko näillä maailmanparantajilla käsitystäkään siitä miksi SUIO on olemassa.

Tässä säikeessä on jo ollut monenmoista tunteidenpurkausta. Kaltoin kohdelluiden, omasta mielestään eriarvoisessa asemassa olevien henkilöiden vuodatuksia maailman pahuuksista. Jopa konkursseista.

Omalta osaltani pahoittelen suurta menetystä liitolle, jonka aiheutti ilma-aluksen ja linnun kohtaaminen. Pitkäjänteinen Timon viitoittama työ jäi hallitusammattilaiselta hieman kesken. Olin jo tuolloin mukana. Turon kanssa jouduttiin aikoinaan tekemään päätöksiä. Ikääntyessä on päätösten teko vienyt jopa yöunia.

Olen istunut monessa tähän harrasteeseen liittyvässä pöydässä. En kadu, se avartaisi useimman suhtautumista asioihin. Kaiken kaikkiaan 42v eri pikku hommia harrasteilmailussa. Maailma on muuttunut hulluun suuntaan.

Nykyisin on helpompi anonyyminä arvostella ja kusta kavereiden aamumuroihin...

Ps. Pitäkää mielessä Mönkkösen muutama sana:  -KIVA, -HAUSKAA...

Hampaissani ei ole mitaan vikaa, kiitos vain.

42 vuoden aikana maailma on varmasti muuttunut hulluun suuntaan. Nykyisin ihmiset ymmartavat vaatia tuloksia ja selvyytta asioihin, jotka nayttavat vahintaankin kyseenalaisilta. 42 vuotta sitten tamanlaista tulosvastuuta ei ilmeisesti ollut.

SUIO:n tiedotuslinjassa on otettu ilmeisesti oppia Kiinasta tai Pohjois-Koreasta. Holmompikin nakee, etta asiat ovat kaikkea muuta kuin kunnossa, mutta hiljentymalla ja asioita kiertelemalla kuvitellaan, etta ongelmaa ei ole olemassakaan.

Tama URT-projekti on viimeisin tamanlainen projekti. Vahakin keskustelu siita, millainen konetyyppi toimintaan voisi soveltua tapetaan "Kylla Saku tietaa"-tyylisella argumentilla.

Otetaan kristallipallo esille:

En hammastyisi, jos tama hankittava kone olisi joku 2-paikkainen Pitts, jonka tuntihinnaksi, pakollisen kouluttajan palkkio mukaanlukien, tulee jotain aivan jarjetonta. Talla sitten SUIO-insiderit voivat veivata temppua liiton rahoilla, mutta suuri yleiso ei tasta hyody yhtikas mitaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilaston mukaan laskuvarjohyppääminen (>2000 jäsentä) on liiton päälaji. Näistä n. 700 on "C/D-lisenssihyppääjiä" ja muut oppilaita. Mitä SUIO on tehnyt viimeisen 10v aikana liiton suurimman lajin edistämiseksi? Jossain vaiheessa SUIO isännöi hyppymestarikurssit, mutta niillekin tuli stoppi kun SIL:n vapaaehtoistyöntekijät tekivät kaiken materiaalin ja toimivat kouluttajina SUIO:n kääriessä provikat päältä. Onko SIL:n ohjaus SUIO:on suuntaan onnistunutta jos suurimman jäsenlajin harrastajia kohtaan ei ilmeisesti SUIO:n saamia avustuksia käytetä juuri lainkaan?

Vesa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Marttyyrikommenttien sijaan olisi ihan kiinnostavaa nähdä oikeitakin vastauksia asioihin.

Vesa

Miten niin marttyyri. Niinkuin aikaisemmin kirjoitin en ole mitenkään sidoksissa SUIO:n , SIL:ssa ole kerhon kautta jäsen.

Se kirjoitus oli yhteenveto palstalle esitetyistä vaihtoehdoista koneeksi vähän väritettynä.

Kristallipalloni sanoo, etta kohta tiedamme tasta apurahaprojektista paljon enemman.

Kristallipalloni sanoo myos, etta koko "upset recovery" on sanahelinaa sille, etta saadaan kiva temppukone kavereiden kayttoon.

Joo että tällä tasolla mennään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tama URT-projekti on viimeisin tamanlainen projekti. Vahakin keskustelu siita, millainen konetyyppi toimintaan voisi soveltua tapetaan "Kylla Saku tietaa"-tyylisella argumentilla.

Otetaan kristallipallo esille:

En hammastyisi, jos tama hankittava kone olisi joku 2-paikkainen Pitts, jonka tuntihinnaksi, pakollisen kouluttajan palkkio mukaanlukien, tulee jotain aivan jarjetonta. Talla sitten SUIO-insiderit voivat veivata temppua liiton rahoilla, mutta suuri yleiso ei tasta hyody yhtikas mitaan.

Keskustelu tuosta URT-koneesta siirretty sen aiheen omaan ketjuun:

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,108398.msg1464674.html#msg1464674

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo että tällä tasolla mennään.

Niin, voisin tiputtaa tasoani ja alentua henkilokohtaisuuksiin, kuten SUIOn edustajat ovat jo tehneet.

Ensimmainen kohta ennustuksestani oikeastaan ei ollut kristallipallosta. Se on vaajaamaton fakta, etta nuo apurahaprosessiin liittyvat asiakirjat tulevat tanne nahtaville jossain vaiheessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sinun Mikko tarvitse ! Kristallipallo ! Mistä päin maailmaa kirjoittelet kun näppäimmistö ei ole Suomalainen.

EDIT: tyhjät rivit poistettu viestin lopusta /MM

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmettelen aikuisten oikeesti, mikä ihmeen suora ilmoitusvelvollisuus liiton 80% omistamalla yhtiöllä olisi liittoon kuulumattomille henkilöille joiden kauhtunut Pilot-Centerin takki on ainoa side systeemiin.  

Kaiken   

Kauhtuneen CPC-takin omistajana kuuluin myös liittoon, maksavana jäsenenä,

hankkien mm. 13.6.1958 FAI:n Ohjaajatodistuksen SIL:n kautta/ SIL:n kurssilla, koulukoneina OH-CPC ja OH-CPE.  Sitä edellisinä vuosina tuli ostettua liitosta Lennokki-kilpailulisenssejä vuosittain.

Sitä ennen tuli ostettua mm. Arttolantien tehtaalta lennokkisarjoja ja materiaalia.

Liitossa oli silloin vetäjinä upeita ihmisiä, mm. Kaskian Jaska  :thmbup: , Kauston Matti, Kronholm, Pesola, (evätkä he nimitelleet vastapuolen keskustelijaa ikinä idiootiksi.)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sinun Mikko tarvitse ! Kristallipallo ! Mistä päin maailmaa kirjoittelet kun näppäimmistö ei ole Suomalainen.

EDIT: tyhjät rivit poistettu viestin lopusta /MM

Talla hetkella olen junassa Manchesterista Birminghamiin. En ole jaksanut tahan Androidiin viritella suominappaimistoa. Aiemmat viestit tanaan kirjoitin EFHKlta Finnairin Non Schengen loungesta.

Tuo kristallipallo oli vain lisavahvistus sille, etta juttu on spekulointia. Kun keskustellaan taalla uudessa mediassa iakkaampien ihmisten kanssa, tarvitaan erityista tarkkuutta vaarinymmarrysten valttamiseksi.

Palataksemme asiaan. Vielakaan ei ole selvinnyt, mihin Saku et co. ovat nuo 200k rahaa vuodessa hukanneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Opistolla on tietääkseni töissä kolme täysipäiväistä ja joitakin osapäiväisiä työntekijöitä sen kun vähentää siitä kahdestasadasta tuhannesta, vuokrakulujen ja muiden toimintakulujen jälkeen niin paljonkohan jää jäljellä.

Noin esim: jos palkka on 2000€ kk niin palkkakulut ovat vuodessa noin 14 kertaa 2000€ eli 28000€ ja sivukulut päälle. Tekee ainakin 40000€ ( hinnat ei tarkkoja vain noin arvoja). Siis jos neljän ihmisen palkkakulut kaikkineen  2000€ kuukausipalkalla ovat luokkaa 160000€  ja vuokra esim 10000€ vuodessa niin jää 30000€ vuodessa muuhun toimintaan + kurssimaksut ja muut tulot jotka selviävät taseesta. Ihmettelen jos tuolla laskelmalla mitään viilausta tapahtuu eikä tapahdu. Tietoni mukaan 2012 tilit on verottaja hyväsynyt ja näiltä osin asia on ok, se miksei näy netissä on kai toisarvoinen asia. Tuo 2000€ on vaan laskennallinen summa en tiedä mitä SUIO:n ihmiset saavat palkkaa eikä itse asiassa edes kuulu minulle.

Hyvää alkavaa ilmailuvuotta.

Muuten ihan kiva laskelma, mutta kun SUIO:n pelkät palkkakulut sivukuluineen ovat jo yksinään 160.000€. Se kaksisataa tuhatta menee palkkojen lisäksi johonkin muuhun.

Siltä varalta, että sinulla on epähuomiossa jonkun muun firman tulospaperi johon referoit, niin tässä yksinkertaistettu SUIO:n tuloslaskelma vuodelta 2011:

LIIKEVAIHTO                                                  162

Avustukset                                                     222

Ostot ja ulkopuoliset palvelut yhteensä              -90

Henkilöstökulut yhteensä                            -160

Poistot ja arvonalentumiset yht.                      -27

Liiketoiminnan muut kulut                       -119

Liikevoitto/tappio                                      -12

Se keskustelussa ollut 200 tuhatta koostuu ulkopuolisista palveluista 90k plus liiketoiminnan muista kuluista 120k ja on yhteensä noin 200k. Kun Martti tunnut olevan perillä asioista noin hyvin, kerrotko mihin tuo raha menee?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

suhtaudun hänen viesteihinsä ja myös tähän viestiketjuun kuin niitä ei olisi kirjoitettukaan

Minä tunnen sinua aivan yhtä vähän, eli en ollenkaan. Viesteihisi suhtaudun ainoastaan niiden asiasisällön perusteella. Sillä seikalla, kuka olet ja kuinka paljon sinulla on sudenpentujen kunniamitaleja, ei ole minulle mitään merkitystä. Minä en vedä kättä lippaan silloin kun joku tulee sanomaan että "ettekö te tiedä kuka minä olen"?

Minä en tiedä kuka sinä Markku Hiedanpää olet eikä se millään tavalla edes kiinnosta minua. Siitä huolimatta suhtaudun kirjoittamiisi viesteihin sen sisällön mukaan mikä niissä on. Viesteissäsi on paljon sisältöä vaikka monista olemme eri mieltä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanot Hannu, että et ymmärrä mikä kiikastaa.

( Eikö sulla ole sellaista ositus-sahaa?)

Nyt kiikastaa tuo pyydetyn TIEDON puute. Vastausta on kysytty, eikä ole saatu.

SIITÄ SE KIIKASTAA  ???

Itse olet tehnyt enemmänkin kuin on tarvis  :thmbup:

Niinmutta kuusistoeikös tuo tietoole niillä joille sekuuluu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älä viitsi vedättää vanhoja ilmailijoita!

Näyttää siltä että nimimerkki ”Vesa M Nieminen” ei itsekään tiedä taustaansa eikä häntä myöskään tunnista ilmailijoista yleensä perillä olevat tahot. Tämän nimimerkin suojista tapahtuvan keskustelun vedättämisen vuoksi pidän häntä ”trollina” ja suhtaudun hänen viesteihinsä ja myös tähän viestiketjuun kuin niitä ei olisi kirjoitettukaan ja ehdotan samaa muillekin.

kts: http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli_(internet)

Miuku olen kanssasi samaa mieltä. :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään